Beantwoord

Als ik mijn usb printer op het modem aansluit blijft de klok van het modem stilstaan en valt mijn internet soort van uit.

  • 18 December 2019
  • 4 reacties
  • 259 Bekeken

Ik plug dus de usb van de printer, de printer kan dan ook via het netwerk gebruikt worden. 
 

Echter blijft op het moment dat de printer aangesloten wordt de interne klok in het modem staan. Dat het internet dan niet meer goed werkt is logisch, eerst doet veel het nog maar steeds minder. In het modem staat de wan verbinding dan al op disconnected. 
 

Opvallend is dat op het modem zelf het lampje van de wan aan blijft terwijl die in de interface niet aan is. 
 

Heb al een andere printer en uiteraard een factory reset geprobeerd. 

icon

Beste antwoord door Escovan 18 December 2019, 18:03

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hi @Blouweogen, goed dat je hiervoor aanklopt! Kun je net als @eric in het onderstaande topic aangaf, een eigen topic hiervoor aanmaken? 

Kun je in jouw eigen topic aangeven welke printer je hebt en wat je al hebt geprobeerd om ‘m werkend te krijgen? Heb je de handleiding van de printer gevolgd bij het aansluiten? Ik hoor het graag. 

mijn printer erkend mijn netwerk ook niet sinds ik over ben gegaan naar t-mobile

Reputatie 7
Badge +3

Wat voor printer heb je @Wasdroger?

Kun je m niet via WiFi aansluiten?

Welk modem heb je? Als je meer details geeft kunnen we gerichter naar oplossingen zoeken.

Reputatie 4

Volgens mij werkt dat niet zo. Een netwerk printer sluit je aan met UTP, niet USB. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de modem een printer server in zich heeft, dus dat gaat dan ook mis. Probeer de printer met Netwerkkabel aan te sluiten, dan zou het wel kunnen werken. 

Als je printer geen Netwerk poort heeft, is het geen Netwerk printer en zul je hem moeten delen via een device dat een printserver heeft zoals een desktop. 

Waarschijnlijk is de USB-ingang op je modem ook bedoeld om Firmware mee te flashen of in zeldzame gevallen om Storage mee aan je netwerk te koppelen. Ik heb wel eens zo’n modem gehad, maar die functionaliteit nooit werkend gekregen.

Het feit dat alles kapot gaat zoals je het nu doet geeft wel aan dat je iets probeert dat niet de bedoeling is. 

Reageer