Beantwoord

Als nieuwe gebruiker al 6 dagen geen TV, geen internet en geen vaste telefoonlijn!

  • 12 February 2018
  • 1 reactie
  • 157 Bekeken

Op 7 februari vol verwachting alles conform voorschrift geïnstalleerd. De 4 lampjes op het modem zouden moeten branden. Er branden er nu al 6 dagen slechts 2! Oplossing? Monteur van Guidion komt met spoed langs. Wanneer? Over 10 dagen! Blijkbaar een storing van KPN op 1000 meter afstand van mijn woning. Na aandringen en een gesprek met het backoffice werd dit verkort tot vandaag en wederom na enkele vervelende telefoontjes naar afgelopen zaterdag. Resultaat? Netwerkkabel getrokken, €55 af moeten rekenen zonder daar vooraf van in kennis te zijn gesteld en wederom geen TV, geen internet en geen vaste telefoon. Van een KPN storing was niets bekend.
Vandaag, 12 februari weer gebeld en plotseling wel een storing op 1000 meter afstand van KPN.

De storing wordt aangemeld, de backoffice mag ik niet spreken en er wordt gesuggereerd dat ik vorige week niemand van het backoffice heb gesproken; ik word dus uitgemaakt voor leugenaar! Nu wederom wachten tot er eindelijk eens actie komt en dat terwijl ik vrij heb genomen om een groot deel van de Olympische Winterspelen te kunnen zien! 40 jaar Ziggo-klant en de voorgangers hiervan heeft me hooguit 2 uurtjes minder TV opgeleverd, nu zit ik al 6 dagen zonder en het einde is nog niet in zicht.
icon

Beste antwoord door Brian 14 February 2018, 10:59

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Hi Pierre, oei wat een verhaal, ik geef je graag meer duidelijkheid!

Bij het aansluiten op 7 februari, bleek je geen signaal te hebben. Je hebt toen contact met ons opgenomen en er bleek een storing in de aansluitleiding te zitten. Dit mogen wij niet zelf oplossen maar hiervoor schakelen wij de netbeheerder in. We hebben dit direct gedaan op 7 februari en mijn collega heeft je toen ook een code gestuurd zodat je 7 dagen gebruik kon maken van onbeperkt internet via je mobiele aansluiting. De netbeheerder moet een monteur inplannen om de storing te herstellen en heeft hiervoor begrijpelijk vaak een aantal werkdagen nodig.

Op 8 februari heb je ons een e-mail gestuurd waarin je aangeeft teleurgesteld te zijn dat je nog niet aangesloten bent en dat je er achter bent gekomen dat er een netwerkkabel nodig is voor de TV-Box en dat een kabel laten trekken door de monteur extra kosten met zich meebrengt.

Op 10 februari is er een monteur van Guidion langs geweest om de kabel te trekken met de kosten voor het meerwerk zoals je eerder zelf al aangaf in je e-mail. De monteur van Guidion kon de storing op de binnenkomende aansluiting alleen niet oplossen omdat dit gebeurt door de netbeheerder.

Op 12 februari heeft de netbeheerder de storing verholpen en alles werkt nu gelukkig naar behoren. Excuses voor de storing, ik heb de kosten voor deze periode direct vergoed, dit is natuurlijk voor onze rekening! Als ik nog iets voor je kan betekenen laat het dan zeker weten!

Reageer