Andere voorwaarden bij verhuizing

  • 15 December 2019
  • 5 reacties
  • 207 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Geachte mevrouw, heer, 

Toen ik in oktober mijn internet+tv+bellen wilde opzeggen nav een verhuizing, hebben jullie mij onder valse voorlichting toch over weten te halen om de opzegging te veranderen in een verhuizing. 

Ik zou een half jaar 24,50 euro betalen en daarna 41,64 euro.

Ik heb ja gezegd vanwege de klantvoordeel die ik zou krijgen bovenop mijn bestaande abonnement van 25 euro per maand. Nu blijkt dat het gaat om dat ik de korting krijg voor het internet, maar extra moet betalen voor TV en bellen. Ik kijk noch tv, noch bel ik thuis. Ik heb het dus sowieso puur genomen om het internet thuis gedeelte.

Ik heb toen nog extra om bevestiging gevraagd of het allemaal klopt en ik kreeg een ja.

Dat waren niet de voorwaarden waar ik ja tegen zei. Dan had ik het gewoon gelaten bij mijn unlimited alles abonnement voor mijn mobiele telefoon en dan maar 5 euro meer betaald per maand ipv wat ik nu betaal, namelijk 42,50 euro (T-Mobile thuis) + 26 euro (T-Mobile). Dat was zeker niet de afspraak.


5 reacties

Wat betaal je nu de eerste 6 maanden? die 24,50 of 42,50.

Je kan na die 6 maanden gewoon je TV en vast bellen opzeggen, dan betaal je alleen voor hetgeen je gebruikt, internet, dit moet je pas na je kortings-periode doen anders vervallen de kortingen.

Reputatie 7
Badge +5

@sefi 

Iets dit een betere oplossing?

Helaas geen zicht op jouw precieze situatie of dit een betere optie is om je abonnement(en) naar om te zetten.

Met dat Unlimited mobiel opent het wel de mogelijkheid om voor €25 alleen Internet te verkrijgen.
Probeer dit dan via een moderator van dit forum te wijzigen. (Helaas is het weekeind de bezetting laag en de reactietijd laaaang)

Wat betaal je nu de eerste 6 maanden? die 24,50 of 42,50.

Je kan na die 6 maanden gewoon je TV en vast bellen opzeggen, dan betaal je alleen voor hetgeen je gebruikt, internet, dit moet je pas na je kortings-periode doen anders vervallen de kortingen.

Die 24,50 was de deal die ik maakte waardoor ik toch een verhuizing doorgaf ipv het op te zeggen. Ik had het natuurlijk nooit voor 42,50 meegenomen. 

Ik zou de eerste 6 maanden 24,50 betalen en daarna de volle mep. Daarnaast werd er gezegd dat ik met de klantenkorting nog eens 5 euro korting zou krijgen als ik mijn T-Mobile verleng en die dan aan één adres koppel. Ik zou ook 5 euro korting krijgen op mobiel. 

Gister dus verlengt en T-Mobile thuis omgezet voor deze deals die me zijn wijsgemaakt toen ik eigenlijk wilde opzeggen. 

Ik zit er nu een jaar aan vast, terwijl ze ook weten van mijn financiële situatie op dit moment.

Reputatie 7
Badge +3

@sefi Als je krap zit kun je altijd je Go mobiel abonnement naar beneden bijstellen, later kun je weer terug als dat beter uitkomt. Je kunt maandelijks wijzigen, wijzigingen gaan per direct in en worden naar rato verrekend.

Als je op afstand verlengt, dus telefonisch of via internet, heb je wettelijk 14 dagen bedenktijd (koop op afstand). De verlenging kun je dus nog annuleren als je die gisteren afgesloten hebt. Het gaat hier dus wel over 14 dagen na het aanvragen van de verlenging, niet de werkelijke ingangsdatum.

@sefi Als je krap zit kun je altijd je Go mobiel abonnement naar beneden bijstellen, later kun je weer terug als dat beter uitkomt. Je kunt maandelijks wijzigen, wijzigingen gaan per direct in en worden naar rato verrekend.

Als je op afstand verlengt, dus telefonisch of via internet, heb je wettelijk 14 dagen bedenktijd (koop op afstand). De verlenging kun je dus nog annuleren als je die gisteren afgesloten hebt. Het gaat hier dus wel over 14 dagen na het aanvragen van de verlenging, niet de werkelijke ingangsdatum.

Ben ik van bewust, maar dat heeft geen zin, omdat ik dan meer ga betalen, omdat ik dan van de deal af stap. Bovendien was mijn punt dat ik verkeerd ben voorgelicht, waardoor ik deze deal überhaupt ben aangegaan.

Reageer