Beantwoord

AP isolatie uitschakelen

  • 8 June 2019
  • 3 reacties
  • 9555 Bekeken

Om te kunnen streamen van mijn smartphone (of ander apparaat) naar mijn t.v. geeft Chrome cast aan dat ik de AP-isolatie moet uitschakelen op mijn router (in mijn geval een Huawei B618s)

Na op internet te hebben gezocht zag ik dat ik dat kan aanpassen via de modem configuratie ( http://192.168.8.1 )
Echter als ik bij de instellingen kom dan zie ik geen AP-isolatie, clientisoloatie, UPnP of iets wat daar op lijkt.

Ik vermoedt dat ik bij het kopje instellingen moet zijn, daarna heb ik alle 7 subopties geopend maar niks waar ik van zeg ja dat is 'm.
Mijn opties zijn:
  1. Snelle configuratie
  2. Inbellen
  3. VPN
  4. WLAN
  5. DHCP
  6. Beveiliging
  7. Systeem
Graag zou ik willen weten wat ik precies daar moet aan of afvinken zodat de AP-isolatie is uitgeschakeld en ik eindelijk zonder problemen kan streamen naar mijn t.v.
icon

Beste antwoord door Pilovali 8 June 2019, 21:43

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Ben je wellicht verbonden met het gastennetwerk? Deze router heeft, als het goed is, standaard geen AP isolatie ingeschakeld.

PS. Het is niet handig om je 06-nummer te gebruiken als een gebruikersnaam op een openbaar forum. Een T-Mobile moderator is op de hoogte gesteld en gaat je gebruikersnaam veranderen.

Groet,

goedenmorgen allemaal

 

Ik heb net contact gehad met t mobile maar de aardige mw stuurde me naar deze topic.

ik wil mijn chromecast weer gaan gebruiken maar hij geeft aan dat ik de ap isolatie uit moet zetten.

ik heb al vanalles opgezocht maar kom er niet aan uit ben ook geen super expert hierin maaar met hulp van jullie zal het moeten gaan lukken 

 

groetjes sabine

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ralfsabinejayden1, het gaat ons sowieso lukken, geen zorgen!

Welk modem gebruik je momenteel? Je kunt AP Isolatie uitschakelen door in te loggen op het modem wanneer je een Zyxel hebt: http://192.168.8.1.

Heb je ook al eens geprobeerd om de Chromecast terug te zetten met een factory reset?

Reageer