Beantwoord

Bekabeling en offerte

  • 15 September 2017
  • 3 reacties
  • 414 Bekeken

Ik ben recentelijk bij t-mobilethuis aangesloten. Helaas geen glasvezel, dus moet het via de oude manier DSL regelen.
Tot zover alles goed (monteur van guidion kwam voor niks omdat de KPN nog niks geregeld had in de kast, maar goed, werd ook vlot opgelost).
Redelijk tevreden tot 1 punt.
Mijn modem staat in de meterkast, mijn vaste telefoon ook. Daarnaast heb ik maar 1 aansluitpunt in de woonkamer en daar zit mijn televisie in. Ik heb nog een loze leiding liggen waar ik graag iets mee zou willen, want... ik heb nu geen computeraansluiting in de woonkamer. Daarnaast wil ik graag ook mijn telefoon in de woonkamer hebben (erg vervelend als je gebeld wordt en je moet steeds naar die meterkast lopen, volgens de monteur van KPN een klusje wat zo geregeld kan worden).

Als ik dan een offerte aanvraag via Guidion, krijg ik in eerste instantie te horen dat ze geen offerte kunnen maken en vervolgens op mijn vragen allemaal... "waarschijnlijk", "ik denk het", "dat zal zo zijn", "mogelijk". Daar kan ik dus niks mee. Heb geen geldboom in mijn achtertuin, dus wil graag weten met welk bedrag ik rekening moet houden.

Is het zo moeilijk om een concreet antwoord te geven op:
- ik heb een nieuwbouwwoning
- ik wil een telefoonaansluiting in de woonkamer
- ik wil een internet-/computeraansluiting in de woonkamer (ligt een loze leiding)
- ik wil een internet-/computeraansluiting in 2 slaapkamers (ligt een loze leiding) zodat ze daar een computer kunnen gebruiken via de kabel (probeer maar eens een gamecomputer met 40 mb-aansluiting via de wifi te bespelen).
Bij alles heb ik voor ik met t-mobilethuis in zee ging vragen gesteld qua mogelijkheden en keuzes.

Nu loop ik dus tegen een aantal onmogelijkheden aan.
Ik kan geen monteur van Guidion laten komen die straks mij een rekening stuurt van 400 euro.

Op mijn vraag bij t-mobile wordt ik alleen doorverwezen naar Guidion (En ik heb niks met deze club, heb een overeenkomst met t-mobile volgens mij). Welke opties heb ik zodat ik niet na een maand al een overstap ga maken. Word hier namelijk erg kriegel van.
icon

Beste antwoord door Brian 22 September 2017, 12:09

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hallo WilmaJ,

Een exacte offerte is wat lastig te maken op afstand. dan zou de situatie goed bekeken moeten worden. Er staat op de website wel een prijzenlijst zodat je zelf ongeveer de kosten kunt schatten.
Zelf denk ik dat je moet denken aan een bedrag tussen de 150 en 200. het is een beetje afhankelijk van de situatie en hoe makkelijk de kabel door de buizen gaan en hoe je het afgewerkt wil hebben (inbouwdoos of een goedkopere oplossing) Je kan ook vragen aan Guidion of je de persoon die de werkzaamheden gaat uitvoeren eerst even mag spreken.

https://thuisservice.t-mobile.nl/thuis-assets/downloads/tarieven/thuis-tarieven-werkzaamheden.pdf
Reputatie 7
Hi Wilma, ik ga je van meer duidelijkheid voorzien! Allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis, goed om te horen dat het allemaal gelukt is met de installatie! Wij zorgen samen met onze partner Guidion voor een goede aansluiting tot aan je aansluitpunt (in veel gevallen de meterkast). Daarnaast geven we de garantie voor een goede wifi verbinding tot één verdieping bij de modem vandaan.

Voor de kabels en aansluitingen in de woning ben je zelf verantwoordelijk, net zoals je ook verantwoordelijk bent voor de elektriciteit en waterleidingen in je woning. Als je kabels aan wil leggen van de meterkast naar de woonkamer en de slaapkamers dan kan je deze zelf aanleggen óf dit door een aannemer/installatiebedrijf laten doen. Je kan hiervoor inderdaad Guidion inschakelen, zij voeren naast opdrachten voor ons ook opdrachten uit voor particulieren. Dit is dan niet in opdracht van je provider, maar op eigen verzoek en dus ook voor eigen rekening. Veel mensen kiezen er daarom voor om ouderwets zelf kabels te trekken 😉
Reputatie 5
Dag Wilma , ik ken het bedrijf niet , maar als het zo moeilijk gaat zou ik een lokaal bedrijf zoeken .Als de de loze leidingen er zitten steld het niet zoveel voor .

Reageer