Beantwoord

Bestellen en aansluiten

  • 20 September 2017
  • 7 reacties
  • 427 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Afgelopen zaterdag T-mobile thuis besteld (vrienden en kennissen zijn tevreden, dus lijkt een goede keus)
Nou krijg ik te horen dat er pas 8 november (op zijn vroegst zegt de jongedame van de klantenservice) een afspraak voor een aansluiting gemaakt kan worden (wanneer ik internet heb kan men me niet vertellen, alleen dat het NA 8 november 2017 is.

Ik weet een beetje van telecom en heb reggefiber gebeld ( zij moeten de fiber aansluiting vanaf de straat nog verzorgen naar binnen toe ( de kabel ligt nu buiten bij de voordeur)
Reggerfiber verteld me: we hebben een opdracht nodig van T-mobile voordat we dit kunnen en mogen aansluiten. gisteren gebeld met klanten service T-mobile, zij geven aan dat het niet eerder kan want er moet gewacht worden op de vergunning vanuit de gemeente, ik kan wel afzien van mijn 14 dagen bedanktijd dan wordt het 24 oktober. Ik geef aan hier nog over na te denken, en dat ik contact met de gemeente zal opnemen (want de vergunningen zijn immers allang rond, de kabel ligt totaan mijn voordeur)

Vandaag contact opgenomen met de gemeente, gemeente geeft aan dit een vreemd verhaal te vinden, en wil graag weten welke vergunning T-mobile bedoeld.

Vandaag 20/09 contact opgenomen met T-mobile, men weet niet welke vergunning, men weet niet waarom het zo lang moet duren,zelfs als ik ( ten einde raad ( na 2 keer ongeveer in totaal 10-15 minuten in de wacht te zijn gezet) maar aangeef af te zien van de 14 dagen bedenktijd, geeft de dame van de klantenservice aan dat dit ook niet kan, want eeeehhm ja eeehhm dat kan nu niet doordat er al dingen in werking zijn gezet.
Dit is ook weer vreemd te noemen want als er al iets in werking gezet is wil je toch dat iemand niet meer kan annuleren?

Kortom, in de tijd die het T-mobile nu kost om mijn huis te voorzien van internet, zijn hele huizen te bouwen.
Ik vindt het heel teleurstellend dat ik ( nog niet eens internet heb, maar wel al een klacht heb)
Ten eerste over de bijna TWEE MAANDEN die het zou moeten duren om alles aan te sluiten (dit duurt hooguit 3 uur)
Ten tweede over de uiterst tenenkrommende en onprofessionele manier waarop ik te woord wordt gestaan (met allerlei onsamenhangende verhalen).

Graag z.s.m. een plausibele verklaring waarom dit bijna twee maanden mag duren.:D
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 21 September 2017, 22:19

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Als er graafwerkzaamheden noodzakelijk zijn, dan vind ik 2 maanden nog ontzettend meevallen. Hier is inderdaad vaak een vergunningsaanvraag voor nodig en vaak gaat er over zo'n traject maanden heen, helemaal in de winterperiode (hoewel dit net ervoor zal zijn waarschijnlijk). Is er toevallig geen DSL leverbaar met fatsoenlijke snelheid? Daar zou je eventueel ook voor kunnen kiezen.
Hallo Alexander bedankt voor je reactie, aan je antwoord zie ik helaas dat je mijn verhaal niet helemaal (goed) gelezen hebt, geef dan geen antwoord 🙂
Reputatie 7
Hallo Reijia,

Bij T Mobile weten ze niet hoe de situatie bij jou is. zij zien in het systeem van reggefiber staat wat voor aansluiting jet is en of deze al compleet is. afhankelijk wat voor type word er door reggefiber een verwachting gegeven. daarbij zit een verschil in tussen klaar tot aan de voordeur en tot aan de erfgrens (bij een gewoon huis). 14 dagen voor de bedenk tijd. 2-3 weken voor het patchen door reggefiber en installatie door monteur. en 4-6 weken voor het aanleggen van de glasvezel. ook al duurt het aansluiten niet zo lang, ze hebben bij reggefiber niet iemand speciaal op de bank zitten voor jou aanvraag. dus dit word opgenomen in de planning van reggefiber. omdat je zelf geen klant bent bij reggefiber moet dit allemaal via t mobile geregeld worden. ze nemen enkel contact met je op voor een afspraak. in dit geval krijg je 1 van reggefiber en daarna een van Guidion.
Hi Hidden,

Ik heb contact opgenomen met reggefiber: ze hadden nog niet eens de opdracht binnen van T-mobile.

Verder heeft de t-mobile klanten service me verteld dat het afhangt van een vergunning van de gemeente. ==> klinkklare onzin.
Vandaar mijn ontevredenheid.
Reputatie 7
Hi Reija, ik heb het meteen voor je uitgezocht en in dit geval is er inderdaad geen vergunning nodig, excuses voor de verkeerde informatie hierover! In veel gevallen is er bij de aanleg van een nieuwe kabel overigens wél een vergunning nodig dus het was een 'honest mistake' van de betreffende collega.

Hidden.nld slaat hier de spijker op z'n kop, het daadwerkelijk aanleggen van de kabel is vaak snel gebeurd maar hier gaat behoorlijk wat planning aan vooraf en de normale doorlooptijd voor dit soort aanvragen is inderdaad twee maanden. Soms kan het sneller maar de praktijk leert dat deze tijd vaak echt nodig is om goed werk af te leveren.

Het klopt dat Reggefiber nog geen opdracht van ons heeft ontvangen. Dit heeft te maken met je bedenktijd, deze loopt op 3 oktober af, daarna zetten wij meteen de opdracht door. Als je wil dan kan je van de bedenktijd afzien, dan kunnen we de opdracht direct doorzetten. Mocht je hier gebruik van willen maken laat het mij dan even weten, dan maak ik dit direct voor je in orde. We doen er alles aan om je nieuwe aansluiting zo snel mogelijk op te leveren!
Brian, ik heb vorige week aan de telefoon al aangegeven dat ik af wil zien van mijn bedenktijd, mijn heeft me toen een aantal minuten in de wacht gezet en daarna verteld dat dit niet mogelijk was omdat er al " een aantal dingen in gang gezet waren" Toen brak helemaal mijn klomp... ik wil gewoon zsm internet van jullie afnemen, zonder allerlei smoezen en gedoe en maandenlang wachten.
Reputatie 7
Hi Reija, ik heb meteen de status weer voor je bekeken en de opdracht is vandaag om 14:01 uur verstuurd naar Reggefiber! Zij nemen binnen een aantal werkdagen contact met je op om verdere afspraken te maken. We gaan voor je aan de slag!

Reageer