Beantwoord

Bestelling geplaatst, modem komt in de meterkast, maar dan?


Reputatie 2

Even ter bevestiging…

 

Eerder vandaag gebeld en een abonnement genomen bij T-Mobile, lang verhaal, zal het kort houden:

Ik heb al een t-mobile telefoonaansluiting (mobiel) dit wordt unlimited omdat ik anders geen korting krijg op internet only glasvezel. Totale kosten 25 € per maand, eerste 3 maanden met tv kastje voor dus 25 €. Wel 67,50 voor activeren en installeren.

Nu heb ik de meterkast in het trapportaal, er is mij gezegd dat daar de modem wordt aangesloten en er wordt dan gekeken of wifi het goed doet, wat zeker niet het geval zal zijn aangezien er een dikke betonnen muur tussen de meterkast en mijn woning zit. Er moet dus worden geboord neem ik aan, van daar worden er eventueel (kosteloos) wifi versterkers geplaatst mocht de wifi alsnog te zwak zijn, ook dat denk ik van wel aangezien tussen de gang en de woonkamer nog zeker 12 meter afstand zit EN er een deur tussen zit. Maar dit zou dus kosteloos zijn…

Ik moet zelf voor mijn pc aansluitingen apparatuur regelen.. Is dat wel zo?

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 28 July 2020, 15:30

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7

Hey @loek6000,

De netwerkbeheerder komt alleen het glasvezelkastje bij je installeren. Zodra dit is voltooid dan ontvangen wij automatisch een seintje en gaan we Guidion aansturen om contact met je op te nemen. Ongeveer een week voor de installatieafspraak krijg je het installatiepakket per post toegestuurd. :relaxed:  Vervolgens sluit Guidion alles (modem, TV Box en media converter) netjes voor je aan. 

Monteur komt pas op de activatie dag, ook al is het al een tijdje normaal dat ze die datum geen beschikbaarheid hebben en ze dagen later komen.

Maar eerder komen ze niet, beetje lastig om de verbinding te testen.

Wat spannender is, komt het instalatie pakket op tijd binnen.

Reputatie 7
Badge +15

Helaas werkt Guidion volgens zijn eigen planning en komt het ook nog wel eens voor dat de monteur van Guidion pas later dan de installatiedatum kan maar in dat geval zal je pas beginnen te betalen vanaf het moment dat Guidion alles heeft geïnstalleerd 👍

Reputatie 2

Ok bedankt allen voor jullie reactie :)

Nog wat vragen en dat hou ik erover op…

Op de site wordt aangegeven dat de monteur de tv box ook gaat aansluiten met een utp kabel, dit wordt wel een probleem, de tv staat helemaal aan de andere kant van de woning met deuren ertussen, het kan wel met spijkerclips worden begeleid (de kabel) alleen is dit totaal overbodig aangezien ik na 3 maanden alweer de tvbox terug zal sturen aangezien ik alleen internet wens.

In principe hoeft ie niet eens veel te doen, ik heb inmiddels een groot gat geboord naar de woning, ik zelf kan de kabels makkelijk doortrekken, ik heb cat 6 flat kabels, is het nou echt wel nodig dat er überhaupt een monteur komt? Ik heb liever niet dat hij gaat spijkeren, zet de modem maar neer, activeer tv / internet (zorg dat het werkt) en ik werk de kabels wel weg die definitief blijven liggen.

Welke modem en utp kabels gebruikers de monteurs eigenlijk?

Model: https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/cbe7ce5c-409f-4543-bca0-7b1aaeb4bf57.jpg ? https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/72c1d307-fe92-4678-8af9-c09e91c28f2e.jpg

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @loek6000,

Geen zorgen, het is geen enkel probleem als je bij de monteur aangeeft dat je zelf de TV Box gaat aansluiten, of als je aangeeft de TV Box liever in de kast te bewaren. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Daarentegen is het wél belangrijk dat de monteur de installatie van het modem voltooid. Hiervoor moet namelijk ook de mediaconverter aangesloten worden op de FTU (glasvezelinstallatie). Wij werken met meerdere modems, maar het modem dat wij momenteel uitleveren en waar jij gebruik van zal maken is inderdaad de Zyxel VWG8825-T50 zoals uit de foto's die je hebt gelinkt. Meer informatie over de het Zyxel modem én hoe je optimaal gebruik kan maken van het modem vind je op de volgende pagina: Zyxel VWG8825-T50.

Standaard leveren wij één Cat5e kabel van 15 meter per TV Box die je besteld en dit zal ook de kabel zijn waarmee de monteur de TV Box zou verbinden. Daarnaast kan je bij de monteur ook extra kabels in afwijkende lengtes kopen.

Succes met het inrichten!

 

Reputatie 2

Bedankt voor jouw reactie, duidelijk, ik laat de wel zijn gang gaan en alles aansluiten maar geen definitieve locatie bepalen, dat doe ik dan later wel, het netjes wegwerken kan ik beter zelf doen.

Goed om te weten welke kabel hij zal gebruiken. Ik zelf heb er nu daar 2, cat 5e en 6, ik zal deze daar laten zitten aangezien ik deze pas vandaag heb geplaatst, hij mag zelf bepalen of hij toch liever een eigen kabel gebruikt, want het gat die ik heb geboord is groot genoeg :P

Reageer