Beantwoord

bestelling, lijn wordt aangevraagd

  • 23 October 2020
  • 5 reacties
  • 310 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedenavond, 

Ik heb 13 oktober een t-mobile thuis abonnement besteld en sindsdien staat er "lijn wordt aangevraagd" 

Het gekke vind ik dat ik vanaf een ziggo kom en niet van een kpn lijn, dus vraag ik mij af waarom ik zo lang moet wachten op een aanvraag van de lijn

 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 30 October 2020, 15:48

Bekijk origineel

5 reacties

De lijn moet eerst aangevraagd worden bij KPNnetwerk.nl en er moeten nog meer zaken op de achtergrond geregeld worden voordat er wat gebeurd.

als je de overstap service gebruikt duurt het minimaal 30 dagen voordat de lijn word opgeleverd, zonder kan het in 14 dagen.

 

Goedemorgen

De 2 weken zijn verstreken en mijn leveringsdatum dus ook, ik heb nog steeds de melding "lijn wordt aangevraagd" en vraag mij af hoe lang sit nog gaat duren.

Er is geen sprake van overstappen in dit geval.

Chat geprobeerd maar dit werkt niet/blijft hangen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @BamberB, welkom op de Community!

Jammer genoeg ben ik vandaag de brenger van slecht nieuws, sorry daarvoor! 

De order is bij KPN NetwerkNL (de netbeheerder) afgewezen omdat er op het opgegeven adres geen vrije aderparen/aansluitingen zijn voor het leveren van een DSL dienst. Dat houdt in dat er uitgebreid kabel- en laswerk noodzakelijk is. Er wordt ons verzocht om een lasopdracht aan te vragen bij KPN, echter hebben wij deze opdrachten niet in ons portfolio opgenomen vanwege de hoge kosten. We kunnen jou dus spijtig genoeg niet van een werkende verbinding voorzien. De aanvraag is hiermee ook automatisch geannuleerd. 

Vaak zien we dat KPN zelf dan wel kan aansluiten omdat zij deze opdrachten wel in hun portfolio hebben opgenomen. Ik vind het niet fijn om je zo bot naar een andere aanbieder te verwijzen, maar ik weet oprecht geen alternatief, behoudens terug te gaan naar Ziggo op COAX. Nogmaals, sorry en hopelijk vind je toch een goed alternatief!

Hoi Jason, 

Ik heb je advies opgevolgd en even contact opgenomen met KPN, zij hebben geen lijn bezet, zeer waarschijnlijk dus een andere provider en (daar komt het) KPN gaf aan dat jullie dat dan verder moesten uitzoeken.

Ik begrijp niet helemaal hoe het kan,  de enige verbinding die hier ooit is geweest op de DSL is KPN en die was netjes afgesloten in 2019.

Kunnen jullie hier nog iets mee of is het een puzzel die ik zelf zal moeten oplossen?

 

Reputatie 7

Hi @BamberB, dat zou kunnen hoor, in principe kan elke provider leveren op een DSL aansluiting dus het kan best zijn dat er een andere provider gebruikt maakt van de lijn, dit hoeft niet KPN zelf te zijn. Er zijn nu eigenlijk drie mogelijkheden: Je kan een DSL abonnement aanvragen bij een andere provider met de kans dat ook deze de aanvraag afwijst omdat ze het meerwerk niet in hun portfolio hebben. Je kan DSL aanvragen bij KPN, zij kunnen het werk in ieder geval uitvoeren omdat ze ook netbeheerder zijn. De laatste optie is weer aanmelden bij Ziggo die helemaal geen gebruik maakt van deze aansluiting. 

Reageer