Beantwoord

Betalen terwijl er geen installatie heeft plaatsgevonden?

  • 14 October 2020
  • 4 reacties
  • 249 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste, 

In juli 2020 heb ik een T-mobile thuis abonnement genomen. Daarna heb ik meerdere malen een afspraak proberen te maken voor installatie, maar door Coronamaatregelen hebben deze afspraken niet plaatsgevonden en heb ik sindsdien een abonnement waar ik voor moet betalen terwijl ik nog steeds geen gebruik kan maken van Tmobile thuis (dit kunnen jullie waarschijnlijk ook zien), omdat dit nog niet is geïnstalleerd. Ik vind het raar dat ik voor deze periode dat ik hier geen gebruik van heb kunnen maken wel een factuur ontvang voor de betaling hiervan. 

Ik wil graag z.s.m. een afspraak maken om het e.e.a. te installeren (dit lukt mij niet zelf) en graag contact over de betalingsherinneringen die ik krijg voor het bovenstaande. Het is overigens erg jammer om te zien dat jullie telefonisch heel slecht bereikbaar zijn (meerdere malen 40 minuten of langer moeten wachten en vervolgens de “hoorn neerleggen” zonder dat ik iets heb kunnen zeggen). Daarna wordt ook niet teruggebeld of iets dergelijks.

Ik verneem graag. 

icon

Beste antwoord door Brian 20 October 2020, 12:52

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hi @Ysfcnpl, ik zorg er natuurlijk graag voor dat je alsnog online komt, wat ik echter wel zie is dat we de aansluiting geblokkeerd hebben omdat er niet betaald is. Jouw internetaansluiting is al vanaf 20-04-2020 actief en vanaf die datum moet je hier ook voor gaan betalen. Of je de modem zelf wel of niet aangesloten hebt maakt hier geen verschil in. Ik kijk graag of ik je misschien tegemoet kan komen maar ik zou je wel adviseren om de facturen in eerste instantie te voldoen, al is het maar om verdere aanmaningskosten te voorkomen. De monteur kan de verbinding ook niet testen als we deze afgesloten hebben dus dit moet gebeuren vóór het monteursbezoek.

Ik zie dat we op 17-06 al een keer een opdracht voor een monteur uit hebben gezet maar dat dit toen niet door is gegaan. Om het even duidelijk te krijgen voor mezelf, wat maakt dat je sinds 20-04 tot aan nu niet zelf de modem aan hebt gesloten of op andere manieren contact met ons op hebt genomen? In principe is het met een DSL aansluiting namelijk zo dat je zelf de modem aan kan/moet sluiten. Uiteraard helpen we je hierbij graag als het niet lukt maar als jij er voor kiest om een aansluiting niet te gebruiken dan is dat eigenlijk geen reden om de abonnementsksoten te vergoeden. Ik ben dus even op zoek naar waarom ik dit wel zou kunnen doen voor je. :wink:

Beste Brian,

Allereerst hartelijk bedankt voor je reactie. Eindelijk met iemand in contact waar ik hopelijk de oplossing kan vinden ;)

Ik ga in ieder geval de betaling nog voor het einde van deze week regelen, zodat ik daar in ieder geval geen probleem mee heb inderdaad. Kunnen we daarna een monteur regelen? Of hoe kunnen we daarna te werk gaan?

Wat betreft mijn abonnement, ik heb na het sluiten van mijn abonnement al direct contact gehad via t-mobile, maar door Corona werd mij aangegeven dat hier geen afspraken voor gemaakt konden worden en dat ik hier later (wat ik 17/6 weer probeerde) hier op terug moest komen. Misschien mijn stommiteit om dan te denken dat daarmee de betaling/ facturen zouden stoppen. Ik heb daarna meerdere malen Tmobile proberen te bellen en zelfs een keer bijna een uur gewacht voordat ik iemand aan de lijn had, maar toen hing diegene op en kon ik weer opnieuw beginnen. Daarna ben ik naar een winkel in schiedam gegaan om de afspraak proberen te maken voor 17-6, wat vervolgens ook niet gelukt was. Mijn laatste hoop was een vriend die ik heb benaderd en mij aangaf dat ik het via de Community moest proberen, en vandaar mijn bericht. 

Ik hoop dat je mij hier verder mee kunt helpen, maar zoals ik al zei, ik zorg ervoor dat ik z.s.m. de betaling verricht zodat we ook daadwerkelijk verder kunnen. Wat heb je hiervoor van mij nodig?

Ik hoor heel graag van je. 

Hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groet,

Ysfcn Pala

 

Reputatie 7

Hi @Ysfcnpl, we hebben de betaling inmiddels ontvangen, top. Ik heb zojuist de opdracht voor een monteur uitgestuurd en je ontvangt bericht om direct een afspraak in te plannen. Dat gaat helemaal goed komen! Waar ik dan nog wel even mee zit is dat er tussen 17-6 en nu ongeveer 4 maanden tijd zit. Heb je in de tussentijd geen internet nodig gehad? :slight_smile: Op zich wel een logische gedachte dat je niet zou hoeven betalen als je geen gebruik maakt van internet maar in het geval van DSL gaat de facturatie uiteindelijk vanzelf lopen als de modem niet aangesloten wordt, in dit geval vanaf 2 juli.

Ik kom je graag tegemoet, wat ik daarom voorstel is dit we in dit geval de helft van de abonnementskosten vergoeden vanaf 02-07 tot aan 15-10. Dit wordt dan 3 x € 35,- + 1 x € 17,50 = € 122,50 totaal aan abonnementskosten. De helft hiervan is dan een totaalbedrag van € 61,25. Je factuur van oktober staat inmiddels al klaar dus dit bedrag wordt dan verrekend met je factuur van november (dan word er dus niets afgeschreven) en het overgebleven bedrag ontvang je dan 32 dagen na de verrekening op je rekening (eind december). Laat zeker nog even weten of het gelukt is met de monteur en als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!

Hi Brian, 

Fijn, goed om te horen! Ik ben elke keer ingelogd met mijn telefoon (persoonlijke hotspot) om vervolgens wel te kunnen internetten. Ik heb een afspraak gepland voor volgende week vrijdag dus dit laat ik uiteraard weten. 

Erg bedankt voor de moeite en het tegemoet komen!

Groet,

Yusufcan

Reageer