Beantwoord

betreft hp deskjet 3055A printer verbinden via wifi

  • 3 April 2020
  • 2 reacties
  • 801 Bekeken

Hallo,

 

Ik ben sinds kort overgestapt van ziggo naar t-mobile thuis. Mijn printer heeft het altijd gedaan nu heb ik dus internet van t-mobile en mijn printer doet het alleen nog met usb kabel heb deze nooit hoeven te gebruiken! nu kan ik met mijn printer geen verbinding maken met wifi krijg steeds foutmeldingen wps. Heb ook al tig x met router 3 sec ingehouden van wps knop. 

met mijn tv in slaapkamer ook hetzelfde probleem moet ik ook steeds router knop in houden 3sec wps en werkt ook niet.

 

mvg,

dennis

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 3 April 2020, 16:29

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dennis1981D 

Deze printer ondersteunt alleen 2,4 Ghz dus staat toevallig niet alleen 5 GHz aan in je modem? Handmatig via de installatie cd verbinden kan je vervolgens ook proberen.

Een ander probleem zou kunnen zijn dat het modem van T-mobile alleen WPA2-PSK als beveiliging heeft en je printer hiermee niet kan werken.

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Dennis1981D,

Als het met de WPS knop niet lukt kan je ook nog proberen handmatig te verbinden. (Als dat door de printer ondersteund wordt) Vaak zit er een soort WiFi wizard in de printer, als je dat stap voor stap volgt, kan je de verbinding met de WiFi maken.

Mocht dat ook niet lukken kan de printer / TV misschien niet goed overweg met het 5 GHz WiFi signaal. In dat geval zou je kunnen inloggen in het modem (zie gegevens onderaan het kaartje achterop het modem) en de 5 GHz een afwijkende naam geven. Zodoende krijg je een apart 2.4 GHz en 5 GHz signaal. Met 2.4 GHz kunnen de apparaten vaak wel verbinden.

Je zou ook nog de WiFi naam en wachtwoord kunnen aanpassen in de WiFi settings die je met je oude modem had. Als ze exact hetzelfde gemaakt worden als voorheen verbind de printer / TV misschien wel weer. (wel apparaten dan eerst uit en aan zetten)

Mvg.

Marcel

Reageer