bridge tap wifi

  • 23 July 2020
  • 8 reacties
  • 272 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ok. Dus na 100x contact geen oplossing. Iemand een idee hoe ik dit mysterieuze ‘bridge tap’ kan oplossen? Heb een foto bijgevoegd.

Aub niet verwijzen naar andere topics e.d.  
Hoop dat jullie kunnen helpen want aan deze wifi heb ik zo niks. 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

hallo @Burbur 

Die kabel die achter zit met 2 rode draden lijkt op een eigen kabel vanaf een ander punt. Weet je toevallig waar die kabel vandaan komt, meterkast misschien en welk aansluitpunt heb je daar dan

Heb je alleen een wegvallende wifi of ook de bedrade verbinding?

Reputatie 2

Ik zie twee rode aders. Dit is dus hoogstwaarschijnlijk niet het KPN ISRA punt.

Je moet op zoek naar de KPN kabel die je huis binnenkomt. In nieuwere woningen meestal in de meterkast.

Heb je wel een goede verbinding als je een PC met een kabel aansluit op het modem ?

Geen andere bedrading of plek waar nog enige kabels kunnen zitten. 

Reputatie 2

Schroef dat doosje eens los en kijk wat voor kabels er in de lasdoos zitten. Dat is zo niet te zien op de foto.
Woon je toevallig in een oud pand dat gesplitst is in meerdere appartementen ?

Oud flat, verdeeld in appartementen

Reputatie 7
Badge +15

in een flat is het meestal niet zo dat iedereen zijn eigen KPN kabel heeft maar deze wordt vaak doorgelust naar meerdere appartementen en dat kan het zijn.

Dus een punt waar een las bijvoorbeeld zit zou er zeker moeten zijn.

Nou doorlussen zal niet gebeuren, wel 1 kabel naar boven met meerdere ader paren die per apartement word gesplitst zodat iedereen eigen draadjes heeft, anders had iedereen vroeger het zelfde telefoonnummer op 1 kabel.

Wat wel vaker gebeurde dat het werkelijke isra punt beneden in een technische ruimte zit, en er daar vandaan PTT telefoon naar boven werd getrokken, en dat komt de stabiliteit niet ten goede.

Reputatie 7
Badge +15

Natuurlijk niet alle appartementen in een flat :)

Komt nog wel eens voor dat de hoofdaansluiting bij de onder biuurman zit bijvoorbeeld 😅

Reageer