Centraal adviespunt?

• 6 januari 2021
  • 9 reacties
  • 486 Bekeken

Gisteren werd ik gebeld namens iemand die zei namens T mobile te spreken met een aanbod voor glasvezelaansluiting. Aangezien ik niet afwijzend sta voor een switch van Ziggo naar vezel, dat bij mij onder de stoep ligt, liet ik een offerte opmaken. Op de vraag of hier ook de aansluiting achter de voordeur in zit werd gesteld dat dit kosteloos zou zijn. Toen ik de offerte ontving stond er wel een T mobile logo op ‘het document’ maar de verzender was ‘Centraal adviespunt’, hetgeen mij enigszins verbaasde. Het offerte bedrag kwam uit op eur 70,-  structureel. Als ik het rijtje gekozen opties afloop op het keuzemenu bij T mobile kom ik uit op 67,-. Ik vermoed daarom dat ‘Centraal informatiepunt’ een ‘tussenhandelaar’ is. Klopt mijn aanname? En hebben anderen een ervaring met deze club? Een google search op ‘Centraal adviespunt’ levert eigenlijk niets op..

9 reacties

Ik kreeg vandaag ook dit telefoontje.

Het digitale contract dat ze me sturen ziet er netjes uit in T-mobile stijl met al mijn persoonsgegevens, maar de e-mail komt van het schimmige www.regionaal-adviespunt.nl en er lijkt ook een link te zijn met www.centraaladviespunt.nl 

Het hele zaakje riekt naar vis!

Dank Termonuke! Het bevestigt mijn vermoeden. Ik ga het belmeniet register maar eens attenderen.. Toch eigenaardig hoe ze aan die persoonsgegevens komen. Bij mij werd er een beetje om heen gekletst toen ik daar naar informeerde.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @De Frankster en @Thermonuke, klasse dat jullie dit ten gehore brengen op de Community!

We hebben de laatste tijd al eens wat voorbij zien komen van partijen die in onze naam abonnementen aanbieden waarbij het gevoel van de gebruiker niet helemaal 100% is. We zijn momenteel bezig met een onderzoek en hebben inmiddels al wat lijntjes uitgegooid ter informatie. Zodra er meer duidelijkheid is, kom ik hier op terug. Thanks again en stay safe!

@Jason Ik ben wederom telefonisch gecontacteerd door deze partij waarbij ik dit vraagstuk heb voorgelegd. De beller introduceerde zich wederom namens T Mobile en toen ik vroeg naar de achtergrond van het verzendadres van de offerte verzekerde hij mij dat zij van de marketingdirecteur van T Mobile het exclusieve recht hadden gekregen om namens T Mobile op te treden in Eindhoven en Den Haag. Dit lijkt mij een dubieuze of zelfs frauduleuze handelswijze.

Reputatie 7
Badge +2

@Jason 

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt @Pieter_B! Ik zal navragen bij onze collega's of dit een officiële salespartner is.

To be continued!

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @De Frankster​​​​@Thermonuke, het is inderdaad één van onze partners dus je kunt met een gerust hart op hun aanbod in gaan. We zijn wel benieuwd naar jullie ervaringen en zouden daarom graag telefonisch contact met jullie op willen nemen. Onze collega's gaan hiermee aan de slag en zullen ook contact opnemen met het Centraal Adviespunt. Mag ik jullie verzoeken om mij of @Brian een privébericht te sturen met de volgende gegevens, alsjeblieft?

-Postcode en huisnummer

-Telefoonnummer

-Geboortedatum

-De laatste vier cijfers van jouw IBAN

Alvast bedankt voor jullie medewerking en nogmaals dank voor het kenbaar maken hiervan!

Ik ben twee dagen geleden gebeld door Centraal Adviespunt. Het verhaal begon dat ik al meerdere malen post zou hebben ontvangen dat we helemaal over gaan op glasvezel. En dat Ziggo waar ik nu zit dat niet kan leveren. En dat Centraal Advies Bureau de enige is die het glasvezel kan leveren en dat ik na een jaar wel weer kon overstappen naar een andere aanbieder. Ik had haast en ik gaf al een paar keer aan dat ie een andere keer maar moest terugbellen. Maar hij bleef maar aandringen. Om er maar vanaf te komen ben ik overstag gegaan. Met in mijn achterhoofd dat ik dit later (binnen 2 weken) wel uitzoek of dit verhaal klopt. Nou niet dus! Ziggo kan zeker ook glasvezel aanbieden en ik heb 100% zeker geen post of mail van dit bedrijf ontvangen. Ze liegen je gewoon voor. Al zou ik €20,00 goedkoper uit zijn bij T-Mobile dan nog zou ik geen zaken met ze doen. Als je op zo'n manier aan je klanten wil komen dan ben je niet goed bezig! Ik ben benieuwd of ze deze post verwijderen of dat ze excuses aan gaan bieden. Wat denk jij?

Reputatie 7
Badge +7

Klasse dat je jouw verhaal aan ons kenbaar maakt @TessaSteppe en duizendmaal sorry voor hoe je te woord bent gestaan door de verkoper. Voor alle duidelijkheid: Centraal Adviespunt opereert onder het dak van één van de salespartners die ook toestemming heeft om onze producten aan te bieden. We hebben inmiddels een aantal feedbacksessies met hen gehad om aan te geven dat dit absoluut niet de bedoeling is en wij op generlei wijze ons kunnen vinden in hun aanpak.

Dat gezegd hebbende, zullen wij nooit of te nimmer berichten verwijderen. Al zou het een bericht zijn aan onze verkopers gericht (vanuit de T-Mobile salesafdeling), dan zouden we dit juist waarderen en meenemen als feedback. Elke vorm van feedback is voor ons ontzettend belangrijk en zullen we zeker niet in de prullenbak gooien. 

Kun jij mij jouw telefoonnummer in een privébericht toesturen alsjeblieft? Dan geef ik dit door, indien jij toestemming geeft, en zullen mijn collega's je bellen om persoonlijk jouw ervaring te horen.

Bedankt voor je post, ik neem dit meteen mee!

Reageer