Centraal adviespunt?

  • 6 January 2021
  • 22 reacties
  • 1367 Bekeken

Gisteren werd ik gebeld namens iemand die zei namens T mobile te spreken met een aanbod voor glasvezelaansluiting. Aangezien ik niet afwijzend sta voor een switch van Ziggo naar vezel, dat bij mij onder de stoep ligt, liet ik een offerte opmaken. Op de vraag of hier ook de aansluiting achter de voordeur in zit werd gesteld dat dit kosteloos zou zijn. Toen ik de offerte ontving stond er wel een T mobile logo op ‘het document’ maar de verzender was ‘Centraal adviespunt’, hetgeen mij enigszins verbaasde. Het offerte bedrag kwam uit op eur 70,-  structureel. Als ik het rijtje gekozen opties afloop op het keuzemenu bij T mobile kom ik uit op 67,-. Ik vermoed daarom dat ‘Centraal informatiepunt’ een ‘tussenhandelaar’ is. Klopt mijn aanname? En hebben anderen een ervaring met deze club? Een google search op ‘Centraal adviespunt’ levert eigenlijk niets op..

 


22 reacties

Ik kreeg vandaag ook dit telefoontje.

Het digitale contract dat ze me sturen ziet er netjes uit in T-mobile stijl met al mijn persoonsgegevens, maar de e-mail komt van het schimmige www.regionaal-adviespunt.nl en er lijkt ook een link te zijn met www.centraaladviespunt.nl 

Het hele zaakje riekt naar vis!

 

 

Dank Termonuke! Het bevestigt mijn vermoeden. Ik ga het belmeniet register maar eens attenderen.. Toch eigenaardig hoe ze aan die persoonsgegevens komen. Bij mij werd er een beetje om heen gekletst toen ik daar naar informeerde.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @De Frankster en @Thermonuke, klasse dat jullie dit ten gehore brengen op de Community!

We hebben de laatste tijd al eens wat voorbij zien komen van partijen die in onze naam abonnementen aanbieden waarbij het gevoel van de gebruiker niet helemaal 100% is. We zijn momenteel bezig met een onderzoek en hebben inmiddels al wat lijntjes uitgegooid ter informatie. Zodra er meer duidelijkheid is, kom ik hier op terug. Thanks again en stay safe!

@Jason Ik ben wederom telefonisch gecontacteerd door deze partij waarbij ik dit vraagstuk heb voorgelegd. De beller introduceerde zich wederom namens T Mobile en toen ik vroeg naar de achtergrond van het verzendadres van de offerte verzekerde hij mij dat zij van de marketingdirecteur van T Mobile het exclusieve recht hadden gekregen om namens T Mobile op te treden in Eindhoven en Den Haag. Dit lijkt mij een dubieuze of zelfs frauduleuze handelswijze.

Reputatie 7
Badge +3

@Jason 

 

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt @Pieter_B! Ik zal navragen bij onze collega's of dit een officiële salespartner is.

To be continued!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @De Frankster​​​​@Thermonuke, het is inderdaad één van onze partners dus je kunt met een gerust hart op hun aanbod in gaan. We zijn wel benieuwd naar jullie ervaringen en zouden daarom graag telefonisch contact met jullie op willen nemen. Onze collega's gaan hiermee aan de slag en zullen ook contact opnemen met het Centraal Adviespunt. Mag ik jullie verzoeken om mij of @Brian een privébericht te sturen met de volgende gegevens, alsjeblieft?

-Postcode en huisnummer

-Telefoonnummer

-Geboortedatum

-De laatste vier cijfers van jouw IBAN

Alvast bedankt voor jullie medewerking en nogmaals dank voor het kenbaar maken hiervan!

Ik ben twee dagen geleden gebeld door Centraal Adviespunt. Het verhaal begon dat ik al meerdere malen post zou hebben ontvangen dat we helemaal over gaan op glasvezel. En dat Ziggo waar ik nu zit dat niet kan leveren. En dat Centraal Advies Bureau de enige is die het glasvezel kan leveren en dat ik na een jaar wel weer kon overstappen naar een andere aanbieder. Ik had haast en ik gaf al een paar keer aan dat ie een andere keer maar moest terugbellen. Maar hij bleef maar aandringen. Om er maar vanaf te komen ben ik overstag gegaan. Met in mijn achterhoofd dat ik dit later (binnen 2 weken) wel uitzoek of dit verhaal klopt. Nou niet dus! Ziggo kan zeker ook glasvezel aanbieden en ik heb 100% zeker geen post of mail van dit bedrijf ontvangen. Ze liegen je gewoon voor. Al zou ik €20,00 goedkoper uit zijn bij T-Mobile dan nog zou ik geen zaken met ze doen. Als je op zo'n manier aan je klanten wil komen dan ben je niet goed bezig! Ik ben benieuwd of ze deze post verwijderen of dat ze excuses aan gaan bieden. Wat denk jij?

Reputatie 7
Badge +16

Klasse dat je jouw verhaal aan ons kenbaar maakt @TessaSteppe en duizendmaal sorry voor hoe je te woord bent gestaan door de verkoper. Voor alle duidelijkheid: Centraal Adviespunt opereert onder het dak van één van de salespartners die ook toestemming heeft om onze producten aan te bieden. We hebben inmiddels een aantal feedbacksessies met hen gehad om aan te geven dat dit absoluut niet de bedoeling is en wij op generlei wijze ons kunnen vinden in hun aanpak.

Dat gezegd hebbende, zullen wij nooit of te nimmer berichten verwijderen. Al zou het een bericht zijn aan onze verkopers gericht (vanuit de T-Mobile salesafdeling), dan zouden we dit juist waarderen en meenemen als feedback. Elke vorm van feedback is voor ons ontzettend belangrijk en zullen we zeker niet in de prullenbak gooien. 

Kun jij mij jouw telefoonnummer in een privébericht toesturen alsjeblieft? Dan geef ik dit door, indien jij toestemming geeft, en zullen mijn collega's je bellen om persoonlijk jouw ervaring te horen.

Bedankt voor je post, ik neem dit meteen mee!

Ik heb ook contact gehad met Centraal Adviespunt en ik herken bovenstaande verhalen helemaal niet. Er was al contact geweest voor de glasvezel daadwerkelijk was aangelegd hier in de buurt, en toen afgesproken om later nog eens contact te hebben. 

Hele correcte jongeman aan de lijn en mijn inziens geen agressieve marketing. Had wat huiswerk gedaan en al besloten de overstap naar t-mobile te maken. De aanbieding was niet anders dan wat er op de website besteld kan worden.

Aan het einde van het gesprek nog wel een aanbod voor goedkope energie en/of mobiel abonnement. Daar gewoon nee tegen gezegd. Geen enkel probleem.

Prettig gesprek dus.

 

Geluksvogel ben je, ik heb ze gewoon geblokkeerd, heb ze een paar keer aan de lijn gehad en die nette jongeman was denk ik van een vrije dag aan het genieten, zeg gelijk als je wil verkopen moet je niet bij mij zijn, ik zoek zelf wel uit met wie ik zaken wil doen, viel niet goed, was nog net niet gek.

Ik word regelmatig door dit bedrijf gebeld, iedere keer vanaf andere nummers. Dan weer Den Haag, dan Breda, Zoetermeer, Alkmaar etc.

Al heel vaak aangegeven dat ik NIET gebeld wil worden, ook zelfs rechtstreeks bijT-Mobile aangegeven aan een servicemedewerker. Helaas zijn deze lui bijzonder volhardend. Ze geven niet op. Dus maar weer blokkeren die nummers. Behoorlijk irritant aan het worden.

Ik ben van de week ook gebeld door deze mensen. Ze begonnen dat ze belde namens t-mobile, achteraf is dit dus niet het geval. Ik wil hier van af zien aangezien het via adsl moet lopen en mijn aansluiting is kapot voor adsl, al bleven zij beweren dat dit niet zo was. Ik had ook meerdere keren gezegd dat het niet echt uitkwam, maar deze gasten zijn gehaaid en palmen je gewoon in. Ik heb geen idee hoe ik dit nu moet terugdraaien en er van afzien....

Reputatie 7
Badge +14

Als je iets hebt afgesloten hebben zij daar een email bevestiging van gestuurd. Lees die goed, daar moet informatie over het annuleren van die bestelling over instaan. Je moet ze waarschijnlijk bellen.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Tippertje ,

Zoals eric al zegt,krijg je als het goed is een bevestigingsmail, daar staat als het goed is alles wat er telefonisch is afgesproken, en ook hoe je dit kan annuleren.

Weet dat het volgende altijd van kracht is: Als je via internet of telefonisch een aankoop doet mag je net zoals in een gewone winkel eerst beoordelen of je het product wilt houden. Daarvoor geldt een wettelijke bedenktermijn van 14 kalenderdagen.

 

Misschien handig om melding te maken bij de ACM over dit adviespunt, lees op meerdere fora klachten over hun werkwijze en het gebrek aan de kennis van de regels.

@soepkip67 , in een winkel heb je geen wettelijk recht op retour als een aankoop je achteraf niet bevalt, dit omdat je in tegenstelling tot een aankoop via internet of telefoon het product kunt bekijken en beoordelen voordat je het meeneemt, alleen bijna alle winkels bieden het wel aan.

Reputatie 7
Badge +7

@Doornekamp33 ,

Er staat ook dat je de aankoop net zoals een aankoop in de winkel mag beoordelen. En voor dat beoordelen van je telefonische of internet aankoop heb je 14 dagen. 😏

@soepkip67 , zoals ik het lees kan het dubbel op uitgelegd worden doordat je het volgende zegt,

“net zoals in een gewone winkel eerst beoordelen of je het product wilt houden

1: Hierbij kun je dus lezen dat je het eerst beoordeeld voordat je het aanschaft,

of

2: Het thuis rustig gaat beoordelen en dan beslist of je het in je bezit houd,

want zolang je het nog in de winkel bekijkt is het nog niet van jou en kun je het niet houden maar hooguit aanschaffen.:wink::wink:

 

Maar moet zeggen, heb het nu twee keer opnieuw gelezen en je moet er wel over doordenken om optie 1 er uit te halen voor mij persoonlijk.:open_mouth:

Reputatie 7

Hi @Tippertje, super dat jij jouw ervaring in dit topic hebt gedeeld! Ik had heel graag gelezen dat jij een positievere ervaring had. Heel fijn dat @soepkip67 en @Doornekamp33 jou al van zulk goed avies hebben voorzien! 🎉

Wij zijn altijd erg blij als klanten hun ervaringen met ons delen, zodat wij deze in kaart kunnen brengen. Zou jij mij daarom dan ook in een privébericht (door op mijn naam te klikken) jouw telefoonnummer willen sturen en aangeven of jij ermee akkoord gaat dat één van mijn collega's persoonlijk contact met jou opneemt? Mijn collega staat in direct contact met Centraal Adviespunt en probeert dan ook een zo goed mogelijke oplossing voor jou te bieden. Heel erg bedankt alvast, ik hoor het graag van je! 

@Lisa , Als T-Mobile een goede naam wil houden zou het beter zijn om ze te skippen als bel partner voor jullie, ze zijn iets te agressief in hun benadering en erger nog een leugentje om je over de streep te trekken schuwen ze ook niet, alles om te scoren.

Reputatie 7
Badge +1

@Doornekamp33  Afgelopen tijd werd er in de Kassa en Radar regelmatig aandacht besteed aan dit soort energiecowboys en louche bedrijfjes welke zo genaamd uit naam van een energiebedrijf of provider werken.

Ben het volkomen met je eens dat T-Mobile maar ook andere providers en energiebedrijven beter hier mee kunnen breken.

@Bemu, lees hier dat T-Mobile ze wel inhuurt om klanten te bellen, dus niet zogenaamd uit naam van.

Ook al verdenk ik ze er van dat ze dat ook nog doen.

Reageer