Beantwoord

Dik balen door alle extra kosten


Ik heb naast mijn mobile nu ook thuis aangevraagd, de streefdatum was vandaag, maar ik hoor maar Niks en dan moet ik ws ook nog een week wachten op het pakket en moet er ws ook nog een monteur komen omdat ik niet verwacht dat ik het, als alleenstaande vrouw van 60) in deze oude bovenwoning  zelf aan zal kunnen gaan sluiten. 
Ondertussen zit ik hier zonder tv en internet en moet ik wel kunnen thuiswerken. Ik heb dus al voor veel geld extra data moeten kopen op mijn telefoon om een Hotspot te maken  hoe veel moet ik hier joh aan uitgeven? 
overigens werkt het daglimiet soms ook gewoon niet omdat de overkant vd straat Duitsland is en daglimiet alleen voor NL) 

Ik baal als een stekker. Had nog wel speciaal gebeld voor advies alvorens ik voor t-mobile koos, maar dit wachten en de extra kosten hadden ze met niet verteld! 

 

icon

Beste antwoord door Brian 31 March 2021, 16:12

Bekijk origineel

22 reacties

T-Mobile is er een goedkopere (tussen)oplossing voor mij? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Stampvoetje 

Wat word er nu precies vermeld in uw T-Mobile thuis account over de thuis aanvraag?

Misschien is het ook handig om op uw mobiel handmatig een Nederlandse netwerk te selecteren zodat hij niet automatisch naar een Duits netwerk wisselt.

Nog steeds “bestelling ontvangen”

Mijn netwerk staat op t-mobile nl omdat ik deze dus steeds koop.

Reputatie 7

Hi @Stampvoetje, ik heb het meteen voor je nagekeken en ik vermoed dat er hier wat verkeerd gaat met het adres. Als ik nu op de postcodechecker op onze website en in ons interne systeem kijk dan zie ik geen aansluiting beschikbaar voor het huisnummer met toevoeging ‘A’ waar de aanvraag bij ons op binnen is gekomen. Voor het huisnummer zonder toevoeging zie ik wel een aansluiting beschikbaar.

We hebben vanuit de netbeheerder ook de melding terug gekregen dat er geen aansluiting beschikbaar is op dit adres (maar deze is nog niet geheel verwerkt vandaar dat er nog geen bericht uit is gestuurd). Zou je mij een privébericht willen sturen met wat meer uitleg over hoe de situatie is? Waar zit de fysieke aansluiting in het pand? Zijn er mogelijk ooit problemen geweest met de registratie van het huisnummer etc? Dan kijk ik graag samen met je of we een oplossing kunnen vinden!

Hoi Brian heb je mijn berichten ontvangen. De aansluiting zit onder inner kelder. Het is een oud Herenhuis waarin twee separate woningen. Volgens eigenaar is een eerder probleem niet bekend. Evt kan ik je foto’s sturen van de situatie in de kelder

Reputatie 7

@Stampvoetje we zijn hier gek op foto's dus gooi ze er maar in :)

 

De verhuurder gaat contact opnemen met ziggo en/of kpn dat zijn de netwerkbeheerders hier volgens mijnaansluitingen.

Als het niet anders geregeld kan worden moet ik miss via hun mijn abonnement af gaan sluiten. Jammer, want er was gezegd dat het mogelijk was. Ik had er speciaal voor gebeld. Het is dan verloren tijd zijn, naast dat ik  al voor meer als 30,- euro extra data moeten kopen om online te kunnen blijven. Baal hier echt stevig van!
 

Reputatie 7

Hallo @Stampvoetje zo te zien betreft het een oudere woning welke later is opgedeeld. hierdoor is de toevoeging geen officieel adres. de aansluiting beneden betreft een meervoudige aansluiting deze is dus voor het hele pand te gebruiken. je kan zelf een kabel leggen vanaf dat punt naar je woning (in overleg met de verhuurder) T Mobile moet hem daar op aanvragen als nieuwe lijn. 

de officiële manier is via mijnaansluitingen een offerte aan te vragen. de netbeheerder kpn zet dan de adressen op dat israpunt (hier zitten meestal geen kosten aan)

Dit gaat ws langer duren en ik heb het nternet hard nodig voor oa. Thuiswerken. Kan de modem ook in de kelder of Is een 4g een optie? Of kan ik beter (tijdelijk) een onbeperkt limiet op mijn telefoon nemen (en gebruik van hotspot) wat is jouw advies? En wat kan t-mobile voor mij doen betreffende alle extra gemaakte kosten? Er was immers een check gedaan en gezegd dat het kon.

Reputatie 7

@Stampvoetje alhoewel t mobile geen vergoeding kan geven voor iets wat niet geleverd is kan je wel een voucher krijgen voor onbeperkt internet hiervoor heb je wel een t mobile simkaart nodig. Dit mag ook een prepaid kaart zijn.

Als je dat wil ga ik direct een moderator vragen om je een code te geven

De extra data is wel degelijk geleverd, maar een voucher is in ieder geval iets. Koop ik een simkaart voor in een ouder telefoon en gebruik ik die even als hotspot. 
Maar hoe ga ik verder. Houdt mijn bestelling voor thuis nu  op, en/of wat is het advies buiten dat KPN de boel moet komen aanleggen? 

Kunnen we ook bellen?

Reputatie 7
Badge +14

Er is dus één Ziggo aansluiting en één DSL aansluiting, bij de gemeente zal er ook maar 1 huisnummer bekend zijn. Dan is de enigste optie dat de twee woningen die de verhuurder gemaakt heeft door wat wandjes te plaatsen etc. hun eigen internet aansluiting krijgen door de ene huurder de Ziggo en de andere de DSL aansluiting te laten gebruiken.

De aanvraag voor de DSL lijn moet dan op het huisnummer (zonder toevoeging). Het is dan wel van belang dat je een verbinding uit de kelder bij jou in de woning krijgt.  Het ISRA punt is nu eenmaal de box in de kelder.

Bel de klantenservice om de lopende aanvraag te annuleren (of misschien heeft t-mobile die al geannuleerd) en dan start je een nieuwe op het huisnummer zonder A.

LET OP:Als de andere huurders al een DSL abonnement hebben, doe dan geen nieuwe aanvraag. Met die aanvraag wordt namelijk de oude internetlijn van de andere huurders direct opgezegt! Dan zul jij naar de Ziggo (Coax) verbinding moeten gaan.

Reputatie 7

voor de duidelijkheid op de foto staat een meervoudige kpn aansluiting. Hierin zitten 20 aansluitingen. Je kan hier dus 20x dsl aanvragen. Om dit goed te laten verlopen ka. Kpn een daar van toewijzen aan een huisnummer of kamer nummer.

Dank je, ik ga klantenservice bellen om op te zeggen. Ik hoop het voucher alsnog te mogen ontvangen. 
mij begrijp hieruit dat een 4G thuis netwerk ook niet tot de opties behoort. 

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt hier controleren of je op jouw adres 4G voor thuis kunt aanvragen.

Mag ik Je aan de hand van deze foto (dit komt in mijn woonkamer uit) nog vragen of dit de dsl is. Of kun je dat niet zien? 

En als ik het goed begrijp zou ik dan hierop (via 89 zonder toevoeging) toch een verbinding aankunnen vragen met modem en router. Bij t-mobile of zo. 

Reputatie 7

Hoi @Stampvoetje ,

Mocht je nog niet in contact zijn geweest met de telefonische klantenservice, wil ik jou graag helpen met het regelen van een code en ervoor zorgen dat je zo goed mogelijk wordt geholpen. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN)? Dan pak ik het gelijk voor je op!

Hoi Boris, gebruik ik deze reactie of een andere link?

Reputatie 7
Badge +7

@Stampvoetje ,

 

Als je op de foto van Boris klikt, dan krijg je de mogelijkheid stuur bericht. Als je daar op klikt kun je daarna daar de gevraagde gegevens invullen en versturen. 

Reageer