Beantwoord

DSL aansluiting in bestaand appartement

  • 21 November 2019
  • 18 reacties
  • 1103 Bekeken

Geachte dames en heren.

In mijn huur appartement heb ik op dit moment alleen een kabel aansluiting via Ziggo. Deze is voor mij helaas geen goede oplossing.

Omdat ik het appartement nu koop zou ik graag naar T-Mobile willen wisselen. Helaas heb ik in mijn appartement nog geen aansluiting voor DSL.

Is er een mogelijkheid en wat zijn hiervan de kosten?

Hoop dat er een mogelijkheid is, die ook betaalbaar is.

 

Met vriendelijke groeten

Christoph Jodexnus

icon

Beste antwoord door Folkert 22 November 2019, 18:10

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @the-unknown 

Als er geen telefoonlijn je appartement binnenkomt dan kan je geen gebruik maken van DSL en kopen gaat ook niet.

Heb je iets van de bovenstaande dingen in je appartement? Kijk in de woonkamer en meterkast, hier zitten ze vaak. Als je iets kan vinden dan is dat je aansluiting. Het signaal wordt geleverd over de blauwe en rode draad.

Ik weet of je er met DSL nu op vooruit gaat tav Ziggo.

Hallo @the-unknown 

Als er geen telefoonlijn je appartement binnenkomt dan kan je geen gebruik maken van DSL en kopen gaat ook niet.

Heb je iets van de bovenstaande dingen in je appartement? Kijk in de woonkamer en meterkast, hier zitten ze vaak. Als je iets kan vinden dan is dat je aansluiting. Het signaal wordt geleverd over de blauwe en rode draad.

Bedankt vor je Bericht.

 

Ik heb al een aansluiting zoals de tweede van rechts onder. Heb zo een aansluiting Ivm DSL nooit eerder gezien.

Dat is dus al een voordeel. Wat zijn de kosten voor het aansluiten? Of is er ergens een handleiding, hoe ik mijn modem aan deze aan moet sluiten?

 

Alvast bedankt

Ik weet of je er met DSL nu op vooruit gaat tav Ziggo.ik heb alleen DSL nodig, geen tv. En daarvoor vind ik Ziggo erg duur. ;)

 

Reputatie 7
Badge +15

Hi @the-unknown 

Als je dat punt hebt gevonden dan is het verder niet moeilijk, je zal ook instructies krijgen bij je installatie pakket. Wat je nog wel kan doen hem open maken en kijken of hij wel aangesloten zit. En als je via de site van T-Mobile je adres invoert geven ze dan ook aan dan er DSL beschikbaar is?

De DSL poort van je modem wordt hierop aangesloten met de meegeleverde DSL kabel dmv een telefoonstekker maar die zit gewoon in je pakket.

DSL gaat gewoon via de KPN telefoon lijn, dus 1 van die 4 kan jou ISRA punt zijn, de derde, dus gewoon varkens snuitje zit meestal in apartementen, hier kun je gewoon de meegeleverde stekker met 4 pennetjes en DSL kabel op aansluiten.

Jammer genoeg is de site van KPN niet meer bereikbaar waar je op kon zien welke snelheid er haalbaar is op specifieke adressen, misschien komt die weer dus zet ik hem toch maar even hier neer.

 

https://netco-fpi-info.fourstack.nl

 

Werkt het niet na instalatie, de rest achter die doos is voor een monteur, je mag er eigenlijk zelf niet aanzitten.

Reputatie 7
Badge +15

@Doornekamp33

 

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

^^ 

Reputatie 7
Badge +3

@Doornekamp33

 

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

^^ 

@the-unknown Kijk daar even wat voor snelheid je maximaal kunt halen. T-Mobile levert (nog) geen pairbonding indien aanwezig in de centrale. Als er SDF bij staat heb je geluk, je komt dan op een wijkkast en vanaf die kast loopt er glasvezel.

Staat sdf met max 200 mbit/s

 

T-Mobile zegt 100. Maar dat vind ik prima. 

Reputatie 7
Badge +15

@the-unknown er staan 2 snelheden vermeld, één koper/DSL die zal 100 zijn en eronder 200 bonded koper DSL.

Bonded koper/DSL is alleen voor KPN klanten en ook delta.

 

Beide 200 of net onder de 200

Reputatie 7
Badge +15

@the-unknown  T mobile is maximaal 100 mb op het KPN netwerk helaas.

Ah daarom.

Maar ik vind het prima

Een ding nog

 

Heb het los geschroefd. Dus hiermee kan een monteur aan de slag?

 

Zo ja, weet iemand ongeveer de kosten ?

Reputatie 7
Badge +15

Hi @the-unknown 

Als je aangeeft dat het niet lukt dan sturen ze een monteur, kosten liggen aan de uitgevoerde werkzaamheden denk ik

Ik zie een witte en bruine draad, dit zou rood en blauw moeten zin. Is dit aansluitinpunt dicht bij de meterkast? Indien dat het geval is zou je eens kunnen kijken of daar de kabel zichtbaar is?

Reputatie 7
Badge +3

@the-unknown SDF en een hoge snelheid is gunstig. Je zult beter af zijn dan met Ziggo als het gaat om b.v. pingtijd. Ik zit zelf ook redelijk dicht bij een SDF straatkast en dat scheelt echt.

Met de aansluiting kan de monteur wel aan de slag. Hij zal (hopelijk) alle bedrading even opnieuw monteren en alle contacten schoonmaken. De kwaliteit van de verbinding tussen het ISRA punt (meestal in de meterkast) en de contactdoos is van groot belang voor de kwaliteit en snelheid!

Tenzij je net als ik een ouder huis hebt waar de telefoonlijn direct de woonkamer binnenkomt. Bij mij heeft de (KPN) monteur de DSL kabel die bij het modem zat direct aan deze lijn gelast, hij knipte 1 connector eraf. Mijn modem zit dus met 1 meter DSL kabel (getwiste kabel) direct aan de gepantserde blauwe KPN kabel en dat merk je goed, pingtijden rond de 6 ms!

Nou dan wacht ik even af, tot dat de koop helemaal rond is en laat dan een monteur erna kijken.

 

Bedankt allemaal voor de hulp

Reputatie 7

Hoi @the-unknown,

 

Bedankt voor je interesse en dank aan @Folkert , @Doornekamp33 en @Waqqas voor de prachtige uitleg!

 

Je kunt dus via onze website zien wat er op jouw adres mogelijk is en zelfs direct bestellen. Ik hoop je snel als klant te mogen verwelkomen! 

Reageer