Beantwoord

DSL kabel in PTT ansluiting werkt niet

  • 18 October 2019
  • 5 reacties
  • 790 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste,

 

ik heb vandaag de modem en tv box ontvangen.

ik probeer alles aantesluiten maar dat lukt niet.

Mijn DSL stekker heb ik in een adapter gedaan en in de PTT geplugged.

Helaas doet deze het niet en krijg ik geen groen lampje. dit terwijl toen ik het de 1ste keer erin stak hij wel even groen gaf.

 

wat kan ik hieraan doen? kan nu helemaal niks. GR

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 19 October 2019, 10:32

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo@Fypear 

Altijd vervelend als je tegen problemen aan loopt.

Als ik het goed begrijp brandde er even een groen lampje en daarna niet meer. Bedoel je daarmee het wereldbolletje? 

Indien ja dan kan het zijn dat er misschien iets in de adapter of in het telefoonlijn doosje los zit waardoor er even verbinding was.

Je zou dit na kunnen kijken en zou het voor jou kunnen om de DSL kabel meteen op het isra punt aan te kunnen sluiten in de meterkast ipv via de adapter?

Laat maar horen of het lukt!

hi,

 

nee het symbooltje links van het telefoontje. dat is het DSL incoontje toch?

aansluiten op de meterkast is niet mogelijk aangezien dit buiten in de portiek is.

 

ik heb nog wel iets anders, ik ga proberen even een foto te maken en toe te voegen. een andere aansluiting en ik weet niet wat ik ermee kan. maar ik heb het gevoel dat die DSL kabel in de telefoonlijn het niet gaat worden. dat mn telefoonlijn afgesloten is ofzo?

 

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Fypear,

De aansluiting die je op de foto toont is de coax-kabel aansluiting. Deze is niet van toepassing, hier zitten alleen kabel-providers op zoals Ziggo. (afhankelijk van de regio)

Heb je gecontroleerd in “My T-mobile” of je aansluiting al actief is? Is de ingangsdatum al gepasseerd?

Zodra er signaal op de aansluiting staat zou het 2e lampje van links moeten gaan knipperen (WAN), en daarna branden, gevolgd door het internetlampje. (3e van links) Het tweede lampje van rechts is het LAN-lampje. Deze gaat alleen branden als er een apparaat op één van de LAN-aansluitingen is verbonden. (b.v. de tv box) 

Lukt het niet dan zou je de aansluitingen in de telefoon-doos kunnen controleren. (normaal aangesloten op de blauwe en rode draad, maar het signaal zou ook op de oranje en witte draad kunnen staan)  

Lukt ook dat niet dan is het wachten even op een T-mobile moderator, zij kunnen controleren of er signaal zou moeten zijn. (of even bellen met de Service Desk) 

Mvg. Marcel

 

 

Reputatie 7

Hi @Fypear,

 

Ik heb direct met je meegekeken. De lijn is actief: je kunt dus aansluiten. Met de tips van Marcel MCi zou het moeten lukken. 

 

Voor de zekerheid plaats ik hier nog deze video die toont hoe je het aansluit: installatievideo.

 

Reageer