Beantwoord

DSL zonder telefoonabonnement

  • 27 August 2019
  • 4 reacties
  • 373 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ik heb in mijn appartement wel een telefoonaansluiting, maar betaal niet geen telefoonkosten en kan dus ook niet met een vaste lijn bellen. Mijn vraag is nu of ik evengoed DSL internet zou kunnen aanschaffen of dat hier echt een telefoonabonnement voor noodzakelijk is.
icon

Beste antwoord door Folkert 27 August 2019, 09:50

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste @jet7272

Losse telefoon abonnementen voor een vaste lijn bestaan over een poosje niet meer, KPN stopt ermee. Als je nu een vaste telefoonlijn wilt is DSL of glasvezel internet met vaste telefonie nodig.

Maar je kunt ook alleen DSL/Glasvezel internet nemen zonder vaste telefoonlijn, scheelt echter weinig in prijs.

Op deze site kun je controleren wat jouw opties zijn en welke snelheden je kunt behalen. Glasvezel heeft altijd de voorkeur indien aanwezig. Daarna kun je zelf een Internet + vaste telefoon abonnement kiezen, bijvoorbeeld T-Mobile Thuis.
T-Mobile levert zowel Kopel/DSL (niet bonded!) als FttH (Glasvezel, Fiber to the Home)

Groet, Folkert
bedankt! dus een telefoonaansluiting en alleen een internetabonnement zou moeten kunnen?
Reputatie 7
Badge +3
bedankt! dus een telefoonaansluiting en alleen een internetabonnement zou moeten kunnen?

Jazeker, maar kijk eerst op Fourstack wat haalbaar is. Indien er ook glasvezel is dan die vaste KPN lijn niet meer gebruiken. En even kijken wat je maximale snelheid via DSL gaat worden.
Reputatie 7
Hi @jet7272, top dat @Folkert je al op weg heeft geholpen! Even samengevat heb je tegenwoordig eigenlijk altijd een internet abonnement nodig. Daarnaast kan je dan TV of Bellen er bij nemen. Alleen Internet is ook mogelijk, alleen Bellen (dus zonder internet) kan bij ons niet. Via de link die Folkert al doorgaf kan je op onze website precies zien welke mogelijkheden er zijn voor jouw adres. Mocht je er niet uitkomen laat het dan zeker even weten, dan kijk ik graag met je mee!

Reageer