Beantwoord

Dubbele abonnementskosten na vervroegde overstap?

  • 11 January 2021
  • 3 reacties
  • 232 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb een Tmobile internet only abonnement met ingangsdatum 20.01 afgesloten met de keuze dat Tmobile mijn abonnement bij KPN zou opzeggen. Kreeg netjes het bericht dat dat was gelukt. Vrij snel daarna ook het installatiepakket en een mail van Guidion dat ik een installatie kon plannen. Zo gezegd zo gedaan, niet wetende welke gevolgen dit zou hebben heb ik dat op 11.01 gepland. Ik ben door Tmobile niet geinformeerd dat het eerder plannen van een installatie zou betekenen dat ik vanaf die dag dus in feite dubbel betaal, tot 20.01 aan KPN en vanaf vandaag aan Tmobile. 

Ik ben ook niet geinformeerd dat nog voordat de monteur eea had geinstalleerd het KNP signaal al zou worden verbroken. Daar zat ik dan vanmorgen in een beoordelingsgesprek en ineens is er totaal geen verbinding meer.

Ik heb ook op eigen kosten meerdere malen met Tmobile, Guidion en KPN gebeld. Gaat Tmobile mijn in deze niet verwachte maar ook niet gewenste dubbele abonnementskosten en gemaakte telefonie kosten compenseren?

icon

Beste antwoord door Brian 14 January 2021, 11:27

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hi @ksoijo Ik zie dat mijn collega het al netjes met je af heeft gehandeld, super. Zoals afgesproken, mocht je inderdaad nog een factuur van KPN ontvangen voor de periode 11-01 tm 20-01 laat het dan even weten, dan vergoeden we onze abonnementskosten voor deze periode, dat is zeker geen probleem!

Hallo @Brian, klopt ik heb mijn geduld getest en kwam na bijna 3 kwartier wachten uiteindelijk uit bij je collega die me super goed heeft geholpen. Helaas heeft KPN zoals verwacht toch gefactureerd. Ik heb de factuur op verzoek van je collega naar jullie gemaild. Echter vind ik het vergoeden van jullie abonnementskosten wat krom, ik neem diensten af van Tmobile. Het signaal van KPN is afgesloten en ik moet kosten betalen die 2x zo hoog liggen dan mijn Tmobile abonnement. Volgens je collega is KPN gesommeerd dat het contract per 12.01 moest worden beëindigd en op 12.10 ontvang ik een factuur van 12.01 tm 11.02 voor diensten die ik niet afneem.

Reputatie 6

Hoi @ksoijo, omdat jij midden in de maand bent gestopt met het abonnement, is de kans groot dat je nog een creditfactuur van KPN ontvangt. Zo werkt dat bij ons ook: je betaalt voor de gehele maand en na het opzeggen zorgen we er netjes voor dat het bedrag teruggestort wordt. Ik wil je vragen om dit af te wachten.

Wij willen jou tegemoet komen voor een fout die door KPN is gemaakt, namelijk teveel in rekening brengen. Wij willen er dan ook voor zorgen dat je geen dubbele kosten hebt en bieden jou daarom aan om ons deel van de kosten kwijt te schelden, dat is al heel fijn toch? Kosten gemaakt bij een andere provider kunnen wij niet vergoeden.

Reageer