Beantwoord

Duurt wel lang zo (geen goede verbinding na instalaltie)

  • 26 July 2019
  • 8 reacties
  • 689 Bekeken

Helaas als starter niet zo'n goede ervaring tot nu toe met T-Mobile,

Op 6 juli is de installateur geweest namens Guidion om alles te installeren. De glasvezellijn ligt hier al een 6-tal jaren ongebruikt, en gezien de zoveelste prijsstijging van de concurrent de overstap gemaakt.
Helaas kreeg deze beste meneer, ondanks zijn beste bedoelingen, de zaak niet vlotjes aan de praat. Het uitwisselen van een modem mocht ook niet baten, en dus heb ik geen tv, traag ( of even geen ) internet ( download onder de 5Mb ) en valt de telefoon dus ook steeds uit. Mijn upload is daarintegen wel acceptabel, zo'n 35 Mb, ondanks het abonnement van 50Mb. Kan gebeuren natuurlijk, de installateur zou namens Guidion een melding aanmaken, en binnen 2 dagen zou ik hier iets van horen.
Op dinsdagavond toch maar T-Mobile gebeld, wat ik uiteindelijk maar via de mobiele telefoon heb gedaan, daar de vaste lijn nogal twijfelachtig is...😉 Hierbij vriendelijk te woord gestaan, waarbij er alsnog een melding is aangemaakt door T-Mobile. Ik laat in het midden of er door Guidion dus een melding of ticket aangemaakt is, maar daar heb ik dan in ieder geval niets meer van gehoord..
Na de aangegeven 5 á 10 werkdagen op dag 12 ( 25-7-2019 ) toch maar weer mobiel T-Mobile gebeld, daar er nog niets gebeurd was. Wederom werd ik vriendelijk te woord gestaan, en is er weer een melding/ticket aangemaakt, waarbij er verwacht werd dat het deze keer wel wat sneller opgenomen zou worden omdat ik al zolang zat te wachten... ondanks dat er wat weinig monteurs zijn ivm massale ziekte, wat natuurlijk overmacht is.
Helaas zojuist een mail waarin Guidion pas op zijn vroegst op 13 augustus kan komen om te kijken of mogelijk de mediaconverter ( glasvezel <--> utp ) of de glasvezel ( patch ) kabel ( die overigens ook al geprobeerd is ) de oorzaak kan zijn, anders moeten ze verder kijken, mogelijk de glasvezel lijn ( van KPN ) of de patchkast.. of een voeding...
Al met al een, naar mijn idee, te lang slepende zaak. Toen ik dus 2 weken geleden een brief kreeg waarin mij gevraagd werd te tekenen voor een doorlopende automatische incasso, deze wel getekend en gescand, maar nog niet verstuurd, wonder boven wonder weten ze dan toch een afschrijving te doen, waar ik me nog eens in zou moeten verdiepen of ik daar al eerder voor getekend heb, daar alles via de mail is gegaan..

Ik ben dan ook benieuwd of ik op zijn minst een deel van mijn reeds betaalde abonnement terug kan krijgen, en of die afspraak ook niet wat vlotter kan, al scheelt het dat ik nog een weekje weg ben voor vakantie. Dit had dus in mijn ogen allang opgelost moeten zijn, of op zijn minst in een verder stadium.

Wat me nog enigszins frustreert is dat ik zelf redelijk technisch ben, ook met glasvezel notabene, en het vervangen van de mediaconverter 1 van de dingen lijkt die ik zelf nogal eens handig even had kunnen doen, maar goed.

Graag zie ik een reactie tegemoet.

mvg

Hein
icon

Beste antwoord door Brian 1 August 2019, 16:26

Bekijk origineel

8 reacties

Gek die massale ziekte in de vakantie tijd, zeg maar gerust Guidion heeft op dit moment gewoon een personeelsprobleem die ze zelf veroorzaken en roepen maar wat om het te verhullen.

Ze roepen massale ziekte,😲 ja ja, gewoon warmte vakantie en geen zin monteurs want ze hebben gewoon geen monteurs, tenminste niet genoeg, Guidion is een verkapte uitzendorganisatie die met ZZP monteurs werkt, en die komen en gaan wanneer zij willen, werk zat op dit moment en vakantie ook, geef ze geen ongelijk.

Maar je zit er maar mee, en als je pech heb nog wel even, want men gaat eerst wat proberen, werkt het gelukkig en anders ben je zo weer een paar weken verder voordat er wat gebeurt.

Maar welke glasvezel aansluiting heb je, er gaat de laatste tijd heel veel mis in de bekabeling tussen de FTU en de Media Converter, T-Mobile levert blauw en de laatste kastjes hebben de groene nodig.
Misschien kun/wil je even een foto plaatsen?
@Doornekamp33 ,

Bij deze 2 foto's.Er is als bekabeling een kabel met blauwe connector geinstalleerd, groen heb ik hier niet gezien. Wel een extra kabel liggen overigens. Toch bijzonder dat dit voor een dusdanige misaanpassing zou zorgen, maar uitsluiten kan ik het idd niet. Evenals de mediaconverter zelf. Ben dan ook benieuwd wat het uiteindelijk is.. ( kan natuurlijk ook niet hier thuis zitten )


Dat is zo te zien de goede, dus daar zit het niet in.
Je kan de kap op de FTU even een beetje naar beneden drukken, misschien zit die net niet lekker.
Trouwens, wel een goede monteur gehad net als ik, die de "dure kap met glaskabel" gebruikt ipv dat simpele kabeltje met adapter wat in het aansluitpakket zit.

Zoals ik heb begrepen heeft deze een andere kabel nodig dan de blauwe.

Nou..die heb ik ook al eens eraf gehad, en gecontroleerd zullen we maar zeggen.
Heb zelf op het werk een glasvezelcursus gehad, daar ik zelf glasvezelconnectoren moet kunnen vervangen en kabel moet kunnen lassen.. 😉.

we wachten maar af... weer eens
Reputatie 7
Hi @heinkonijn, dat is inderdaad geen lekkere start. Ik kan de afspraak met de monteur helaas niet voor je versnellen maar uiteraard vergoed ik graag de kosten voor de periode waarin je niet online bent geweest! Stuur mij hiervoor even een bericht zodra het opgelost is, dan ga ik daar direct mee aan de slag. We gaan er voor zorgen dat je zo snel mogelijk weer online bent!
Hallo @Brian,
Ik laat weten als het zover is... heb het nu een weekje niet nodig gehad ivm vakantie, maar toch jammer dat het zolang mag duren..

mvg

Hein
Nou...vandaag het was dus zover..
Vandaag is Guidion/Monteur langs-, en zelfs aan-geweest. Wat denk je..dezelfde beste meneer die op 6 Juli alles geinstalleerd heeft.. Ik moet eerlijk bekennen dat het vertrouwen toen toch wat daalde. Even later kreeg ook hij het besef dat hij hier al eerder had gestaan, en nadat ik hem het modem en het glasvezelkabeltje weer terug in zijn auto had laten leggen, aangezien hij dat de vorige keer al geprobeerd had, heeft hij deze keer de converter geprobeerd. Nu was de beste man zelf ervan overtuigd dat hij dit de vorige keer ook wel gedaan moest hebben ( ik overigens iets minder ), maar wonder boven wonder loste dat het probleem gelukkig wel op. Ik heb dus sinds vandaag eindelijk een goede en stabiele verbinding.
Jammer dat hij dit op 6 Juli niet al gedaan had...of ik het dan gemist heb, maar ik vermoed dat we dan wel een goede verbinding hadden gehad sinds die tijd 😉.
Al met al een ruime maand wat lichte, en mogelijk onnodige ergernis gehad, maar uiteindelijk toch opgelost.
Iedereen bedankt voor het meedenken, en @Brian, ik zie graag de tegemoetkoming tegemoet....

Verder hou ik het forum natuurlijk toch wel in de gaten..
@Doornekamp33 , ik ben overigens wel met je eens dat het mij ook wel stoort dat ik zelf niet altijd kan bepalen wat ik een goed antwoord, zoniet het beste antwoord vind.

mvg
Het zou tmobile sieren deze man een bloemetje te sturen voor het ongemak.Maar tmobile vind tevreden klanten blijkbaar niet erg belangrijk.
Ik zou mij schamen als ik bij tmobile zou werken.

Reageer