Beantwoord

Eigen modem + Geen monteur

  • 16 February 2018
  • 6 reacties
  • 1568 Bekeken

Goedenavond,

Ik ben van plan over te stappen naar glasvezel van T-mobile thuis(zonder telefonie).
Echter heb ik niet de behoefte aan een draytek router. Ik wil graag mijn eigen netgear r7000 gebruiken.

Aangezien ik in mijn meterkast al een genexis converter heb hangen kan ik probleemloos mijn eigen router gebruiken en is een monteur niet nodig. Klopt dit?

p.s ik gebruik nu ook deze setup i.c.m een glasvezel pakket van kpn

Groet,

Danny
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 17 February 2018, 11:20

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Pin me er niet op vast maar voor zover ik weet kan het niet zo als u voor ogen heb, de Draytek heb u zo wie zo nodig, deze vervult de functie van glasvezelmodem en mag beslist niet door de consument worden aangesloten, maar alleen door een door T-mobile ingeschakelde monteur van Guidion of andere gecertificeerd bedrijf.
Wel is het mogelijk uw eigen router achter de Draytek te hangen heb ik ook gedaan weliswaar op een simpele wijze door simpelweg een utp kabel van poort 1 van de draytek aan te sluiten op de blauwe wan aansluiting van mijn Sitecom acr 750.
Ik heb een 100mb abonnement en bij de Draytek kom ik ondanks alle pogingen niet verder dan 50mb via wifi ook heeft de Draytek helaas geen 5Ghz komt nog bij dat het modem in bijna 100% van de gevallen op de slechtste plaats word gemonteerd "de meterkast"
Reputatie 6
@dannyhoogland
Ik denk dat het administratief gezien nogal trammelant wordt om aaname van modem te weigeren en de monteur onverrichte zake weer weg te sturen. Laat het gewoon installeren (minimale basis setup 1 PC met ethernetkabel) dan kun je daarna die draytek terug in de doos doen en je eigen spul installeren. zie ook:
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/draytek-vervangen-met-je-eigen-router-297061
Reputatie 7
nee je mag niet de draytek en de monteur weigeren volgens de voorwaarden van tmobile. ook in geval van storing word er niets gedaan zolang de draytek niet is aangesloten. ik kreeg zelf mijn modem niet online met een genexis media convertor.
Met de draytek router heb ik helaas slechte ervaringen, o.a omdat hij is dichtgetimmerd en je hem dus niet optimaal kunt gebruiken. En de meterkast is natuurlijk ook geen ideale locatie.

Met de juiste VLAN-tags zou je ook een eigen router kunnen gebruiken, als deze uiteraard VLAN-tags ondersteund.

Het lijkt me ook onhandig/onnodig om 2 routers in huis te hebben.:$

Groet,

Danny
nee je mag niet de draytek en de monteur weigeren volgens de voorwaarden van tmobile. ook in geval van storing word er niets gedaan zolang de draytek niet is aangesloten. ik kreeg zelf mijn modem niet online met een genexis media convertor.

Ah oke had de voorwaarden nog niet doorgelezen, Vreemd dat je niet eigen hardware mag gebruiken. Dan weet ik voorlopig even genoeg. Bedankt.

@dannyhoogland
Ik denk dat het administratief gezien nogal trammelant wordt om aaname van modem te weigeren en de monteur onverrichte zake weer weg te sturen. Laat het gewoon installeren (minimale basis setup 1 PC met ethernetkabel) dan kun je daarna die draytek terug in de doos doen en je eigen spul installeren. zie ook:
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/draytek-vervangen-met-je-eigen-router-297061

Daar betaal ik dan 37 euro extra voor. Zonde van zijn tijd en mijn geld.
Reputatie 7
Hallo dannyhoogland,

T-Mobile werkt niet met de Genixes, maar met een Draytek glasvezel modem. dit betekend dat de Genixes word verwijderd bij de installatie en een simplex patchkabel van het FTU naar de Draytek gaat. Als je daarna het wil aanpassen is dat wel mogelijk dat kan dat maar het risico ligt dan wel bij jou. Installatie is gratis als je ook telefoon en tv er bij af sluit. je kan dit maandelijks weer opzeggen.

Reageer