Beantwoord

Eigen router en die van T-mobile

  • 13 September 2018
  • 5 reacties
  • 1307 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
dag

ik heb een netgear router die ik gebruik voor mijn wifi en heb de wifi uitstaan op de draytek modem van t-mobile. Sinds ik ben overgestapt van Ziggo heb ik echt regelmatig last van dat mijn wifi uitvalt en ook mijn ethernetverbinding.

Ik heb apparaten via ethernet aangesloten op de netgear, maar ook op de draytek omdat ik poorten te kort kom. Mijn vraag is of dit kan en of wellicht ook de oorzaak is van mijn verbinding die soms wegvalt?
icon

Beste antwoord door Folkert 13 September 2018, 14:52

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Waarschijnlijk heb je nu 2 routers achter elkaar staan en daar kun je problemen mee krijgen. De T-Mobile Draytek is de router en die deelt lokale IP adressen uit. Als je poorten tekort komt mag je alleen een switch of een accesspoint achter de Draytek router hangen.

Het probleem kan nu zijn dat je Netgear ook IP adressen uitdeelt die in dezelfde range vallen als die van de Draytek. Mogelijk kun je de Netgear instellen als accesspoint, dat weet ik niet zeker. Sommige routerfabrikanten bouwen deze optie in.

Als je een switch koopt neem dan een Gigabit model dan kun je tot 1000 Mbit lokale snelheid in de toekomst. Switches zijn niet zo duur.
ah zoiets dacht ik al. Ik heb altijd mijn eigen router gehad, omdat deze sneller is en een beter bereik heeft etc. moet ik de draytek dus in bridge modus zetten?
Reputatie 7
Badge +3
Als dat zou kunnen wel maar ik weet het niet zeker of T-Mobile dat toestaat. Het alternatief is dus je Netgear als accesspoint instellen.
Reputatie 4
Je kunt de Netgear inderdaad het beste in bridge/access point modus zetten.

Hier staat uitgelegd hoe je dit doet: https://kb.netgear.com/20927/How-do-I-change-my-NETGEAR-router-to-AP-mode-after-I-ve-already-run-setup
Reputatie 7
Hoi @wogand !

Laten we ervoor zorgen dat je Wifi helemaal tip top gaat worden!

Het klopt inderdaad dat wij geen Bridge mode ondersteunen op de Draytek, wél kun je je eigen router gebruiken door hem achter de Draytek aan te sluiten.

Zoals @Folkert al terecht aangeeft, kun je het poorttekort makkelijk oplossen met een switch. Die zijn best goedkoop in aanschaf.🙂

Voor meer superrr handige Wifi-tips kun je eens een kijkje nemen in ons Wifi-topic

Reageer