Beantwoord

Eigen telefonie SIP settings instellen bij alleen Internet T-mobile thuis

  • 12 January 2018
  • 7 reacties
  • 3119 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Ik overweeg over te stappen van Telfort Internet naar T-Mobile thuis Internet.
Via een ADSL / VDSL verbinding.

Ik heb nu 2 SIP accounts in mijn modem staan (VoiPdiscount en CheapConnect)
Als ik alleen T-Mobile thuis Internet afneem, kan ik dan ook deze SIP accounts zelf in mijn modems zetten?
Ook wil ik graag weten of ik de SIP accounts zodanig aan de telefoniepoorten kan koppelen zodat ik zelf kan bepalen met welk SIP account ik wil uitbellen en met welk SIP account de inkomende gesprekken binnen komen?

Ik wil dus alleen Internet afnemen en dat combineren met mijn eigen telefonie settings.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 12 January 2018, 17:39

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Nee het is niet mogelijk een sip account toe te voegen op het modem. je zal hiervoor een voip toestel of een ata moeten gebruiken.
ook het gebruik van de default sip poort is niet mogelijk achter het modem.
Moet ik jouw antwoord wel als definitief beschouwen, omdat je geen T-Mobile medewerker bent?

Het Huawei HG659 modem heeft toch wel de mogelijkheid om een aantal SIP accounts te configureren en die aan de FSK poorten toe te wijzen?

SIP poort 5060 is dichtgezet dus dat betekent dat een ATA achter het modem ook niet gaat werken?
Reputatie 7
Je kan onder het user account geen sip instellingen aanpassen dus je kan niet je eigen sip account toevoegen. een ata werkt alleen als je ook een alternatieve sip poort gebruikt. sip op het modem en poort 5060 zijn gereserveerd voor voip van TMobile net als poort 3 en 4 van de lan zijn gereserveerd voor tv van T mobile.

het klopt dat ik geen medewerker ben maar loop al wat langer mee en weet hoe het met t mobile werkt
OK.
Goed om te weten en dat je die informatie met mij wilt delen.
Jammer dat Internet vrijheid door de verschillende operators / providers toch niet helemaal vrij is.
Voorlopig blijf ik dan maar bij Telfort waar ik met de Experiabox V8 gelukkig nog wel die vrijheid heb.

Dank voor je hulp!
Is het gebruik van een eigen modem (bv Fritzbox) eigenlijk dan nog wel een alternatief om het wel voor elkaar te krijgen, of geeft T-Mobile hun VDSL settings niet vrij?
Ik kwam dit topic nog tegen:
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/gebruik-eigen-modem-t-mobile-thuis-vdsl-276070

Het wordt tijd dat je wel de keuze krijgt om je eigen apparatuur te gebruiken.
De toezichthouder is hier vrij duidelijk over. Helaas werken de providers niet echt mee.
Reputatie 7
providers willen het niet ondersteunen. het werkt wel zowel dsl als glasvezel kan je je eigen modem gebruiken. als er problemen zijn sluit je het tmobile modem aan en kunnen ze he weer helpen.

Reageer