Beantwoord

Entone interactieve ontvanger aansluiten op stereo-installatie

  • 5 December 2017
  • 7 reacties
  • 2085 Bekeken

Goedendag, hoe moet de Entone interactieve ontvanger aangesloten worden op de stereo-installatie
icon

Beste antwoord door Brian 14 December 2017, 16:47

Bekijk origineel

7 reacties

Het gaat om de ontvanger model 510b, kamal, die heeft wel een hdmi aansluiting, maar geen tulp-aansluitingen. Maar mijn stereo receiver heeft helaas geen hdmi aansluiting
Reputatie 7
Hi Gerrit59, ik ga je van meer duidelijkheid voorzien! Je kan de Entone aansluiten via HDMI of via een mini Din aansluiting. De mini Din kan je eventueel nog omzetten via een adapter naar SCART als je nog een oudere TV gebruikt maar het is niet mogelijk om het geluid van de TV Box via een tulp stekker te laten lopen.
Brian, bedankt voor je antwoord. Het is mijn bedoeling om het aan te kunnen sluiten op de stereo-installatie zodat ik radio kan luisteren zonder dat ik daarvoor de tv moet aanzetten. Kan ik dat met een verloop van mini-Din naar tulpaansluiting, en die op een ingang van de versterker aansluiten? en blijven dan zowel de HDMI (die naar de tv gaat) als de mini Din aansluiting tegelijkertijd actief, zodat ik niet telkens stekkers eruit moet halen?
Reputatie 7
Hi gerrit59, officieel ondersteunen we dit niet dus ik durf je dit eerlijk gezegd niet te garanderen. Uit persoonlijke ervaring uit het verleden met andere apparatuur weet ik dat het splitsen van beeld en geluid via verschillende aansluitingen lang niet altijd werkt. Een verloop stekkertje van mini din naar tulp is gelukkig goedkoop dus het is misschien de moeite waard om het te proberen maar dit is dan op eigen risico 😉 Mocht je het willen proberen laat het mij dan even weten, dan laat ik de mini din aansluiting vanuit hier activeren!
Brian, bedankt voor je antwoord. Mede omdat het maar de vraag is of dat gaat werken blijft het m.i. omslachtig omdat je dan nog steeds via de tv en/of de afstandbediening de zenderkeuze moet doen..., en dan kan ik net zo goed het geluid van de tv-uitgang halen en die op de versterker-ingang aansluiten, toch?
Los van het radio-signaal verhaal, vind ik het overigens sowieso een slechte zaak dat alle signalen via een aparte ontvanger moeten lopen, terwijl in de tv, in mijn geval 3 tuners en een internetaansluiting zitten. Dat geeft zo alleen extra kabels en meer rompslomp.Wat dat betreft was coax nog niet zo slecht, en was je ook niet voor elke tv een extra ontvanger nodig.
Reputatie 7
Hallo gerrit59,

Als je TV het ondersteund zou je ook de TV Anywhere app kunnen installeren je kan dan gewoon tv kijken zonder kastje. helaas zijn er niet veel toestellen die dit ondersteunen. Voor Radio kan je ook een gewone antenne kunnen gebruiken op die manier hoeft je radio niet via de tuner te verlopen.
Bij COAX heb je inderdaad het gemak van meerdere tv's aansluiten. voor zolang het nog duurt.
Reputatie 7
Hi gerrit59, de makkelijkste oplossing is een versterker met HMDI-aansluitingen. Deze zijn al een flink aantal jaar op de markt, hier kan je apparatuur zoals onze TV-Box, je computer en overige apparatuur op aansluiten via een HDMI-kabel. Het geluid én beeld lopen dan vanaf de versterker met één HDMI kabel naar de TV. Je moet dan inderdaad nog wel even met de afstandsbediening van de TV het juiste kanaal kiezen 😉

Reageer