Beantwoord

Ervaring Fritzbox 5490 rechtstreeks op glas T-Mobilethuis

  • 11 September 2020
  • 16 reacties
  • 1444 Bekeken

Reputatie 1

De Fritzbox 5490 zou volgens leverancier rechtstreeks op het glas van T-mobilethuis moeten kunnen.

Als ik het probeer en t-mobilethuis kies zegt het modem dat er over enkele momenten internet verbinding zal zijn maar dan bevriest de boel.

 

Iemand ook die ervaring en een mogelijke oplossing?

icon

Beste antwoord door Anonymous 11 September 2020, 13:50

Bekijk origineel

16 reacties

@roestslc Welke firmware versie zit er in de Fritzbox, het gaat namelijk alleen werken als 7.12 er in zit, met 6.83 die er standaard in zit kreeg ik het ook niet aan de praat.

Als 7.12 er op staat zit het T-Mobile thuis cofiguratie gewoon onder het dropdown menu in de instellingen, die aanklikken en modem opnieuw opstarten.

Reputatie 1

Doornekamp33  

Dit staat er maar hij blijft elke keer hangen zodra je T mobilethuis kiest.  Hij maakt dan verbinding zo ver nog goed en dan staat er iets van er zal zo internet zijn en dan krijg ik zandloper en zit alles vast

moet ik na t mobilethuis kiezen opnieuw opstarten  zou dat de oplossing zijn

Reputatie 1

gaat alleen over het internet niet over TV mogelijkheid en ook geen telefoon.

Ik heb hem opnieuw opgestart en toen werkte het, even 2 minuten van de spanning af.

Maar zit nu te denken, men is bezig met aanpassingen in de lijn, het aparte lan voor internet en TV gaat er uit, misschien zit het probleem daar in, dat AVM een nieuw profiel moet maken, hoop het niet zit ik straks in hetzelfde schuitje.

Reputatie 1

Doornekamp bedankt voor je info,  ik ben er mee gestopt en heb de boel terug gestuurd.

 

@roestslc Jammer, de fritzbox werk normaal gesproken veel beter dan die uitgeklede dingen van T-Mobile.

Reputatie 1

Doornekamp.  Vanuit de Fitzbox kon je niks meer dan naar de zandloper kijken.

als je hem van de stroom afhaalde en weer aan zette kan je er op geen enkele manier meer in.

met software van AVM kan je hem dan weer goedmaken maar dan begon je weer van af het begin dus het bleef een cirkeltje. Helaas dat zeker

@roestslc , Klinkt als een DOA, dus een probleem in de Fritzbox zelf, draait bij mij als een tierelier, was wel effe klooien om 7.12 er op te krijgen en toen ik een back-up terug zette ging het ook mis, moest ik opnieuw beginnen, had bij mij te maken met de sipp poort van 5060 naar 5070 zetten omdat er wat niet goed ging met de Telefoon, was na 30 minuten de registratie kwijt.

Reputatie 1

Net een t-mobile 1000 mb/s glasvezel abbonnement besteld ….

Ik heb een FritzBox 7583, zeer tevreden over.

Maar is die ook te gebruiken ipv de Zyxel T54?

Ook met vaste lijn telefoon?

(de aansluitingen zien er herzelfde uit).

 

Wat specs….

 

FritzBox 7583  ondersteunde DSL-standaarden

  • Deutsche Telekom 1TR112 (VDSL2)

    Opmerking:Alle VDSL-aansluitingen van Deutsche Telekom ("IP-basiert", "BNG-Anschluss") worden zonder beperkingen door de FRITZ!Box ondersteund.

  • G.fast conform ITU G.9700 und G.9701
  • VDSL2-Supervectoring 35b conform ITU G.993.2 (Annex Q)

    Opmerking:In Oostenrijk wordt supervectoring door Telekom Austria ook wel Vectoring Plus, Vplus of V+ genoemd.

  • VDSL2-Vectoring conform ITU G.998.4 / G.INP en G.993.5 / G.Vector
  • VDSL2-Bonding conform ITU G.993.2
  • VDSL2 conform ITU G.993.2 (Annex A en Annex B)

@fiddler 

Je kunt die fritzbox gebruiken bij T-Mobile.

Van het glasvezel kastje gaat er een netwerkkabel naar de blauwe wan poort van je Fritzbox.

Je hoeft alleen vlan 300 in te stellen.

En voor huistelefoon een wachtwoord aan te  maken en in vullen.

Voor TV hoef je niks in te stellen.

Zorg eerst dat de monteur de aansluiting gereed maakt met de T54 en dat de telefoon werkt.

Hierna kunt u de Fritzbox installeren.

 

 

Reputatie 1

dank

Reputatie 7
Badge +4

Houd er wel rekening mee dat de klantenservice je altijd zal verzoeken om de Zyxel aan te sluiten bij troubleshooten en/of storingen. Houd de Zyxel dus altijd in de buurt. 

Reputatie 1

@fiddler

Je kunt die fritzbox gebruiken bij T-Mobile.

Van het glasvezel kastje gaat er een netwerkkabel naar de blauwe wan poort van je Fritzbox.

Je hoeft alleen vlan 300 in te stellen.

En voor huistelefoon een wachtwoord aan te  maken en in vullen.

Voor TV hoef je niks in te stellen.

Zorg eerst dat de monteur de aansluiting gereed maakt met de T54 en dat de telefoon werkt.

Hierna kunt u de Fritzbox installeren.

 

 

Hallo Peter

inmiddels is mijn netwerk probleem bij glasvezel aansluiting door een KPN netwerk monteur opgelost.

 

Nu heb ik die FrizBox lopen, zonder zyxel t54. Alles werkt behalve mijn vaste DECT Panasonic kx-tg6821 setje.

 

Deze telefoon wordt wel gezien in m’n fritzbox.Helaas lukt bellen en gebeld worden nog niet, en ik snap of en hoe ik e.a activeer op de t-mobile website.

Het panasonic DECT systeem werkte wel op de T-54, maar dat ding is zo kwa beveiliging en instellingen beperkt dat ik hem liever helemaal niet meer gebruik. KPN experia box v12 was ook al zo erg.

mvg F

@fiddler 

Zie dit topic hoe ik het heb staan bij sip instellingen.

Misschien kun je er wat mee.

 

De Fritzbox 5490 zou volgens leverancier rechtstreeks op het glas van T-mobilethuis moeten kunnen.

Als ik het probeer en t-mobilethuis kies zegt het modem dat er over enkele momenten internet verbinding zal zijn maar dan bevriest de boel.

 

Iemand ook die ervaring en een mogelijke oplossing?

waar in de Fritzbox kan het VLan 300 nummer worden aangepast?

@pepperop 

Je kunt gewoon T-Mobile pakken als provider.

Als je toch vlan 300 wil invullen zie deze screenshot.

 

Reageer