Ervaring overstap van Telfort naar Tmobile

  • 7 June 2019
  • 8 reacties
  • 294 Bekeken

Reputatie 2
Ik ben overgestapt van Telfort/KPN naar T-mobile omdat in eerste instantie de FOX-zenders zouden verdwijnen.
Bij het kiezen van een nieuwe provider was voor mij vooral belangrijk dat die deze zenders wel hadden en ook dat ik de chromecast in de slaapkamer kan gebruiken.

Ervaring:
  • Erg veel onrust of ik het installatiepakket wel op tijd zou ontvangen. Maar op de valreep op tijd ontvangen en wel erg makkelijk en snel zelf kunnen installeren.
  • Ben op het eerste zicht tevreden over beeldkwaliteit en internetsnelheid.
  • Helaas geen apps via de tv-recorder, zoals vooral Netflix
  • Van 6 opnames tegelijk bij KPN naar 2 opnames tegelijk,voor dezelfde prijs van opnamepakket
  • Geen mogelijkheid tot serieopname, de mogelijkheid tot herhaal opname werkt niet voldoende daar er wel eens wijzigingen zijn in dag of tijd van vervolg afleveringen.
  • Geen mogelijkheid om de aanvangstijd van een opname iets te vervroegen. Soms beginnen programma's iets te vroeg.
  • Menu/gids veel minder overzichtelijk
  • Geen begin gemist van afgelopen programma's via tv-box
  • Via tv-anywhere geen opnames te bekijken, omdat er niet met een cloud gewerkt wordt
Conclusie
Ik vind de punten die ik nu mis zwaarder wegen dan de paar euro's die ik minder betaal.
Als ik een maand geleden had geweten dat KPN de Fox-zenders toch zou houden, had ik de overstap niet gemaakt.
Het is niet bedoeld als kritiek, maar feedback waar T-mobile mogelijk in de toekomst iets mee kan doen.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedemiddag @Anoeska1969,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Dank je wel voor je goede opbouwende feedback. Je punten zijn logisch en komen ook voor in het wensentopic op deze community. Meer klanten hebben aangegeven dit te willen. Ze helpen de teams die bezig zijn met de ontwikkeling van het Thuisproduct. Dat wil niet zeggen dat alles geïmplementeerd zal worden, maar er wordt zeker naar gekeken. Zo zijn er het afgelopen jaar al meerdere punten geïmplementeerd. Er zit in ieder geval veel in het vat qua ontwikkeling. Al kan mij dat niet snel genoeg gaan. Meer feedback kun je in het wensentopic kwijt.

Voor het terugkijken is een workaround. Dit kan niet via de box, maar via de TV Anywhere app kun je wel 7 dagen terugkijken. Dit is te streamen met bijvoorbeeld een Chromecast.
1pijn puntje kan ik wegnemen, in de instellingen van de Entone box kun je de tijd instellen wat die eerder moet beginnen en later moet eindigen met opnemen.
Zelfde ervaringen met Telfort overstap naar hier.
Internet is prima. Tv ervaring is echt minder.

Zoals het nu is, stap ik net zo snel weer terug over.
Serie opnemen, gebonden aan tvgids is voor ons echt een dingetje. Was ooit bij Tele2 amino er aan gewend dat dit slecht was in 2010. Nu ben ik weer terug bij dat moment:

Te heet wordende apparaat door de hdd, incl de zoem van hdd en ventilator.
Opnames met halve programma’s
Niet de opname kunnen starten via mobiel als ik plotseling later thuis ben en er geen gemist versie van het programma is.

klein voordeel: je kunt alle zenders opnemen. Bij canaldigitaal kan dat dan weer zeer beperkt (geen Belgische zenders bijv).
Reputatie 7
Badge +4
Goedenavond @Getiem,

Welkom bij Thuis. Dat een apparaat warm kan worden is normaal, maar heet en veel gezoem klinkt niet goed. Nu is het lastig omschrijven wat te warm/heet is, maar hoe ervaar je het? Vast te pakken?
Goedenavond @Getiem,

Welkom bij Thuis. Dat een apparaat warm kan worden is normaal, maar heet en veel gezoem klinkt niet goed. Nu is het lastig omschrijven wat te warm/heet is, maar hoe ervaar je het? Vast te pakken?

Vast te pakken. Maar onderkant is warmer dan 40c
en ventilator gaat aan als beeld langer dan 10min op pauze staat. Of het is de hdd. Weet niet of er een ventilator in zit, klinkt wel zo. Dat is dus zinloze warmte productie.

opnemen via cloud biedt nou eenmaal voordelen.
Reputatie 7
Badge +4
Dat met halve opname klinkt niet goed. Ik kan vragen een fabrieksreset te doen voor je. Wellicht helpt het. zo niet, dan kan altijd gekeken worden naar andere oplossingen. Nadeel bij zo'n reset is dat je wel opnames kwijt zal raken.

In mijn eerste post in dit topic heb ik een (tijdelijke) workaround gezet om eventueel Begin Gemist toch verder terug te kunnen kijken. Niet optimaal, maar misschien helpt het je. 🙂
Halve opname is meer planning gerelateerd, is gewoon standaard functie. Komt oa voor bij SBS met hart er tussendoor die net 5-10min langer duurt dan oorspronkelijk in gids. En bij dubbele afleveringen in series.
reset heeft geen zin.
niet voor niks is die functie om eerder te starten met opnemen en langer door te gaan een standaard functie in de entone.

ik ben al aan het kijken naar een Apple tv voor verder terug kijken. Die app komt toch al dichter bij cloud kijken. Alleen de bitrate nog ophogen naar die van live tv.
Reputatie 7
Badge +4
Ah. Dan heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd. Sorry.

De app is inderdaad een mooie opstap. Nu nog naar de box.

Reageer