Sticky

[FAQ] Nieuwe aanvraag: alles op een rijtje


Reputatie 5
Badge +4
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 1864 reacties
Je hebt T-Mobile Thuis besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je het antwoord op veelgestelde vragen.

Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:
Meestal wordt een abonnement aangevraagd met de eerst mogelijke datum. De oplevering duurt dan ongeveer 4 weken.
  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail.
  2. Twee à drie weken later belt de monteur voor een afspraak als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet is op basis van zelfinstallatie. Je wordt dan niet gebeld door een monteur.
  3. Vier tot zeven dagen voor de monteursafspraak ontvang je je installatiepakket. Gaat het om Standaard Internet (DSL) dan ontvang je twee à drie weken na je aanvraag al jouw pakket.
  4. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren.

Bedenktermijn? Ik heb haast!
Vanaf het moment dat je jouw bevestigingsmail krijgt, heb je nog 14 dagen bedenktermijn. Deze tijd heb je om alles nog eens goed na te lezen en eventueel nog iets aan te passen. Ben je al zeker van je zaak en je wilt zo snel mogelijk internet in huis? Dan kun je afzien van de bedenktermijn. Dit kan in de My T-Mobile Thuis omgeving. Klik dan op Sneller T-Mobile Thuis. Deze optie heb je alleen als je niet gebruik maakt van de Overstapservice. Ook kun je de bevestigingsmail beantwoorden en aangeven dat je niet wilt herroepen om zo snel mogelijk alles in gang te zetten. Let op! Dit proces biedt geen garantie dat het ook daadwerkelijk sneller zal gaan. Maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk. ;)

Nummerbehoud, hoe werkt dat?
Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Thuis abonnement. We controleren typfoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Je krijgt van ons op dat moment dus een tijdelijk nummer. Tussen twee en vijf werkdagen krijg je dan je eigen nummer weer terug. Let op! Je hebt dus eerst heel even een tijdelijk nummer!
Dit topic heeft nog meer informatie over nummerbehoud.

Overstapservice, hoe zit dat?
Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de overstapservice. Dit staat dan vermeld in je bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zat. Hiervoor sturen wij een herinnerings e-mail. De gegevens kun je vervolgens invullen bij My T-Mobile Thuis. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt ook dat niet, beantwoord dan onze e-mail met de volgende info:
  • Je huidige aanbieder
  • Het contractnummer
  • De laatste 3 cijfers van je IBAN
  • Je telefoonnummer
  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder
Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie, dan dien je de andere zelf op te zeggen.

Hoe regel ik zelf mijn overstap?
Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen. Zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Standaard Internet (DSL) en Glasvezelinternet.
  • Standaard Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Dan weet je de startdatum dus zeker. Dan kun je dus je oude provider opzeggen per die datum.
  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Deze belt twee à drie weken na je aanvraag om een afspraak te maken. Je kunt tussen één en zes weken in de toekomst plannen. Kies die monteursafspraak dan vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider.
Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting kan wel naast DSL of glasvezel bestaan.

Toch nog iets veranderen in je bestelling?
Loop je bestelling goed na! Heb je genoeg TV Boxen besteld? Zit er pauzeren bij of juist niet? Zit je nog in je eerste twee weken (bedenktermijn), geef de aanpassing door, dan passen we het nog snel even aan. Is de bedenktermijn verlopen, dan kunnen we het nog wel aanpassen, maar pas nadat de installatie is afgerond. Nà de bedenktermijn, maar vóór de installatie staat je abonnement in de spreekwoordelijke koelkast. Je kan dan alleen nog een TV Box toevoegen of nummerbehoud aanvragen. Andere wijzigen dienen dan nog even te wachten.


Veel plezier met je nieuwe abonnement. We houden je via e-mail op de hoogte van iedere stap! Toch vragen? Stel ze hieronder.

20 reacties

Kabel
Oke, misschien een heel domme vraag. Maar mijn t-mobile Thuis abonnement gaat officieel morgen in, de 29ste dus. Kan ik er dan al vannacht vanaf 12 uur al gebruik van maken, of duurt het nog een tijdje voordat de lijn geactiveerd wordt? Alvast bedankt voor de antwoorden!
Reputatie 5
Badge +2
Hi Nour8!

Zeker geen domme vraag, goed dat je hem stelt. Natuurlijk wil je weten waar je aan toe bent. Het activeren van de lijn kan tot ongeveer 18:00 uur duren op de dag dat je abonnement ingaat. Geniet van je T-Mobile Thuis diensten!
;);););) , ongeveer 4 weken. Ik heb internet gevraagd rond 19-12-2017 en tot nu heb ik niks gekregen en bovendin heeft de monteur me gebeled om an afsprak te maken rond 29-3-2018 ,dat betekent meer dan 4 maanden moet ik wachten. In elk geval is het beter dan in 29-02-2018 :8:8:8
en de klantservice kunnen niks doen en ze hebben geen noodpacket
Reputatie 5
Badge +2
Hi s.akael!

Gelukkig hebben wij een noodoplossing voor je! Mijn collega Brian heeft in jouw topic deze optie aan je voorgelegd. We doen er alles aan om jou aan internet te helpen!
Hi, I have ordered an optical-fibre internet but the installation of cables in the building is necessary.
Is this cost covered by the standard subscription (it says "Installatie Basis")?

Thanks,
Daniele
Reputatie 4
Badge +2
Hi danielemichilli, first let me welcome you to T-Mobile Thuis! I've checked your order and the installation of the cables is not something we can do as your provider but the grid operator Reggefiber will do this for you. I see they are trying to get permission from the home owners association (VvE) to install the cables in the building (last update is from last week, March 2nd). After Reggefiber has completed their work on the cables our mechanic will come to install the modem and connect your own address!
Brian schreef:

Hi danielemichilli, first let me welcome you to T-Mobile Thuis! I've checked your order and the installation of the cables is not something we can do as your provider but the grid operator Reggefiber will do this for you. I see they are trying to get permission from the home owners association (VvE) to install the cables in the building (last update is from last week, March 2nd). After Reggefiber has completed their work on the cables our mechanic will come to install the modem and connect your own address!



Hi Brian, thanks for the answer! However, I still don't understand if this implies additional costs for me.

Best,
Daniele
waarom krijg ik niemand aan de telefoon wil mijn internet en tv packet anuleren
heb het nu volgens mij 2 weken terug bestelt en wil er graag van af zien
Reputatie 4
Badge +2
Hi danielemichilli, apologies for the late reply, I contacted Reggefiber and they assured me there will be no additional costs for you! 🙂 They are however still waiting on permission for the installation which they need to receive through you. If you have any more questions feel free to ask!
Reputatie 4
Badge +2
Hi razaway, het kan soms even duren maar je krijgt altijd iemand aan de lijn! Ik heb het meteen voor je nagekeken en we hebben jouw aanvraag op 18 februari ontvangen. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd, je had dus op kunnen zeggen tot uiterlijk 4 maart. Als je nu op zou zeggen dan brengen we een afkoopsom in rekening voor de resterende maanden dus dit zou ik je niet aanraden gezien de kosten. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Ik heb afgezien van die bedenktermijn bij de klantenservice per telefoon maar kan hier niks over terugvinden. Ook in de my t-mobile thuis omgeving kan ik er niks over vinden. En het gevolg is dat ik alsnog 3 tot 3,5 week moet wachten in plaats van dat het volgende week (rond 9 april) zou lukken zoals mij toegezegd werd. Is er nog iets wat ik alsnog moet aanklikken nu dan? Om misschien toch het proces te versnellen? Lijkt me toch wel mogelijk, als providers als ZIGGO het binnen een paar werkdagen kunnen leveren... De post is binnen enkele werkdagen en er is nu al een week voorbij. Ik hoor het graag!
Reputatie 4
Badge +2
Hi Bianca, ik heb meteen met je meegekeken en goed nieuws, over de bedenktijd hoef je je geen zorgen meer te maken! We hebben wel van de netbeheerder bericht ontvangen dat er nog een ophef verzoek loopt van de oude provider waardoor ze nog niet aan kunnen sluiten. Klopt dit inderdaad en zo ja zou je mij dan de datum door kunnen geven waarop de oude provider opgeheven wordt? Dan zetten we de opdracht meteen verder in gang!
Volgens mij ben ik net gebeld hierover door je, maar de oude provider is per 31-03 al opgeheven, bij KPN was dit. Dit heb ik ook bevestigd gekregen met de vorige bewoonster. Dus dit is een fout bij KPN.
Reputatie 4
Badge +2
Hi Bianca, dat was een collega, toevallig waren we tegelijk bezig 🙂 Mijn collega heeft het bericht doorgezet naar de netbeheerder zodat we verder kunnen met de aansluiting!
Mijn T-mobile thuis login werkt niet terwijl ik wel een e-mail heb met de bevestiging dat de ik kan inloggen
Reputatie 1
Hey @Pugnus! Ik help je graag op weg! Om in te kunnen loggen binnen T-Mobile Thuis, heb je eerst een nieuw wachtwoord nodig. Dit kun je hier aanmaken: http://bit.ly/2FaZuIZ. Zodra je dit hebt aangepast, dan kun je gelijk met je e-mail adres en nieuw wachtwoord inloggen binnen T-Mobile Thuis.
Ik hoor graag van je of het is gelukt!
Via Twiiter heb ik al contact opgenomen over wanneer mijn TV- box geleverd wordt, maar mijn verzendbevestiging/ ontvangstbevestiging van PostNL komt maar niet binnen in mijn e-mail en de status kan ik helaas ook niet inzien in de Mijn T-Mobile Thuis omgeving ( verbeterpunt), omdat ik dit telefonisch geregeld heb...
Kunt u hier achteraangaan, ook omdat mijn TV abonnement bij Ziggo per 18-10-2018 afloopt en van T-Mobile dan ingaat... 😥

Reputatie 4
Badge +2
@Rfder Fancy meeting you here 😉 Zoals we inmidels al hebben besproken op Twitter is de TV Box naar je onderweg, alvast veel kijkplezier!

Reageer