Beantwoord

FO lampje brand niet


Reputatie 3
Geen wan verbinding op de glasvezel. FO link is er niet.

WAAROM moet het zo lang duren voordat die geactiveerd word, dan wel gebeld word door de techneuten van KPN/Reggefibre??

ik wacht nu al 5 werkdagen op een telefoontje van die mensen.

Oja, ik heb al unlimited op mijn telefoon, maar in een gebied waar te weinig dekking is heb ik binnenshuis daar niets aan om ik binnen bijna geen bereik heb. (Ik moet buiten bellen en voor 4G moet ik ook buiten zijn)

graag snel een oplossing!!!!!
icon

Beste antwoord door Glassertje 26 June 2019, 16:07

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Hallo @Bergeend Welkom op het forum.

Wat vervelend dat het niet werkt. Ik begrijp dat dit om een nieuwe aansluiting gaat? Zo ja, wanneer zou de opleverdatum zijn?
Reputatie 3
Hi @Glassertje,

Mijn aansluiting zou vorige week woensdag (19-6) opgeleverd zijn volgens de monteur die vorige week donderdag (20-6) de boel aansloot. (Dag na de technische oplevering dus)

Volgens de monteur hoeft alleen KPN/Reggefiber nog wat te doen, wat eigenlijk al gedaan zou zijn.

Deze aanvraag is ingediend op 22-5, een maand eerder dus.

En even voor de duidelijkheid: Alle lof voor de klantenservice. Deze dames en heren staan me netjes te woord en zijn helaas ook aan handen en voeten gebonden aan protocollen. Ze willen wel, maar kunnen of mogen niks.
Mijn irritatie betreft de technische dienst T-Mobile in samenwerking met KPN/Reggefiber.

En helaas ben ik niet de enige die hier last van heeft lees ik op dit forum.

Ik hoop dat jij een oplossing weet, dan wel de boel kan versnellen.
Reputatie 6
@Bergeend Dat is inderdaad mooi balen. Ik lees wel vaker hier problemen over KPN NetwerkNL. En het probleem is dat T-Mobile zolang niks kan doen.

Ik weet niet of je ook mobiel hebt van T-Mobile? De moderators en superusershier delen regelmatig unlimited data bundels aan voor deze situaties en ter overbrugging,

ik weet het, niet ideaal maar beter dan niks.

Ik ben ookm maar een klant. Dit is eigenlijk een klant helpt klant forum. Bij veel problemen komen we vaak onderling wel uit, Komen we er niet uit of er moet iets veranderd worden, dan komen de T-Mobile Moderators in beeld. Dit zijn medewerkers van T-Mobile. Ze lezen mee en zo nodig reageren ze meestal tussen de 24/48 uur.

Ik hoop dat je probleem vlug opgelost wordt.

Ow en heb er zeker wel bewondering voor de medewerkers. Ik zou het niet kunnen heel de dag afgesnauwd worden.
Reputatie 3
@Glassertje helaas.

Die vouchers zijn erg aardig en ook al aangeboden, maar bij mij niet van toepassing. Ik heb namelijk al unlimited. Daarnaast werkt het niet daar ik binnenshuis (bijna) geen ontvangst heb. (Geen schuld T-Mobile maar gemeente).

Dus fingers crossed dat ik snel mijn verbinding heb.

Hiero ook geen brandend FO link lampje.

 

Heb mij door een monteur van KPN laten vertellen dat monteurs van KPN bij het aansluiten van nieuwe klanten of het verhelpen van storingen, werkende internetsignalen lostrekken om de niet werkende verbinding aan te sluiten. 

 

Inderdaad... een hele rare werkwijze. Mijn inziens onacceptabel. Wellicht een onderzoekje waardig voor T-mobile. 

Hiero ook geen brandend FO link lampje.

 

Heb mij door een monteur van KPN laten vertellen dat monteurs van KPN bij het aansluiten van nieuwe klanten of het verhelpen van storingen, werkende internetsignalen lostrekken om de niet werkende verbinding aan te sluiten. 

 

Inderdaad... een hele rare werkwijze. Mijn inziens onacceptabel. Wellicht een onderzoekje waardig voor T-mobile. 

 

Een monteur kan in de centrale niet zien van wie een andere patch kabel is, hij heeft op het moment van bezoek alleen de gegevens van de aansluiting waar die mee bezig gaat. Als vervolgens zo'n monteur steeds draden eruit gaat trekken en er naderhand storingsmeldingen binnenkomen gaat dat bij KPN Netwerk heel snel opvallen. Kost hun tenslotte harde knakken als er storingen voorkomen. Dus dit verhaaltje is echt onzin. 

Hiero ook geen brandend FO link lampje.

 

Heb mij door een monteur van KPN laten vertellen dat monteurs van KPN bij het aansluiten van nieuwe klanten of het verhelpen van storingen, werkende internetsignalen lostrekken om de niet werkende verbinding aan te sluiten. 

 

Inderdaad... een hele rare werkwijze. Mijn inziens onacceptabel. Wellicht een onderzoekje waardig voor T-mobile. 

 

Een monteur kan in de centrale niet zien van wie een andere patch kabel is, hij heeft op het moment van bezoek alleen de gegevens van de aansluiting waar die mee bezig gaat. Als vervolgens zo'n monteur steeds draden eruit gaat trekken en er naderhand storingsmeldingen binnenkomen gaat dat bij KPN Netwerk heel snel opvallen. Kost hun tenslotte harde knakken als er storingen voorkomen. Dus dit verhaaltje is echt onzin. 

Bedankt voor je mening, maar vooralsnog ontkracht je helemaal niks. Sterker nog, als een monteur alleen de gegevens heeft van de aansluiting waar hij mee bezig is en hij een willekeurige verbinding eruit trekt (i.c. de mijne), geeft je dus alleen maar aan dat het verhaal plausibel is. Het feit dat mijn internetverbinding van het ene op het andere moment weg is en daarbij opgeteld het verhaal van de monteur, is mijn inziens aanleiding genoeg om onderzoek in te stellen naar mijn verhaal. 

Je stelt voorts dat het KPN knaken kost. Ik betwijfel dat. KPN heeft een vaste club aan monteurs in de storingdienst zitten. Het kost hun dus niet meer dan wat ze anders kwijt zouden zijn. Wie het wel knaken kost is T-mobile. Die raken door dit soort ongein niet alleen klanten kwijt (aan bv KPN), maar ook hun goede naam.

Kortom, om het verhaal als onzin te bestempelen is mijn inziens een teken van kortzichtigheid..

Wat is er plausibel aan? Als de monteur niet weet welke aansluiting bij wie hoort, kan die ook zomaar een KPN klant afsluiten, en er zijn meer KPN klanten dan T-Mobile klanten (voor elke T-Mobile klant, heeft KPN er 5), KPN heeft er dan flink meer nadeel van dan T-Mobile.

De KPN monteurs die bij klanten installaties doen zijn dezelfde monteurs die verbinding in centrales en straatkasten leggen, en het zijn dezelfde monteurs die ook bij een T-Mobile, Tele2 of XS4ALL klant langskomen als die providers dat aanvragen.

En stel dat er wel zo'n clubje zou zijn, dan zou KPN dat clubje zo klein mogelijk willen houden, hoe minder FTE in vaste dienst hoe beter, dit aantal hoger houden door wat kabeltjes hier en daar los te trekken is echt een absurde gedachte. 

het wordt zo een beetje een welles nietes verhaal. Ik ga daar niet in mee. Feit blijft

 

- dat het FO link lampje niet brand;

- dat ik tot 2 keer toe van het ene op het andere moment geen internetsignaal heb;

- dat er dit verhaal is, nota bene afkomstig van gods eigen KPN monteur (dat ik plausibel vind) en

- dat het mijn inziens een onderzoekje waard is.

 Nog een fijne dag.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Yalci017, thanks voor je uitleg omtrent de situatie! Ik heb direct gecontroleerd wat er aan de hand is met de verbinding. Volgens de experts wacht KPN op dit moment op jou voor het maken van een afspraak. Heb je van hen een SMS/e-mail gehad met daarin een telefoonnummer waarop zij te bereiken zijn?

Wat betreft jouw constatering: monteurs zijn absoluut niet op pad om dat soort rariteiten uit te halen. De monteurs die wij kennen, waarvan een aantal persoonlijk, werken keihard, met man en macht om elk probleem op te lossen en houden zich zover mogelijk van deze praktijken af. Het kan natuurlijk best zo zijn dat er in het verleden weleens wat gebeurd is, zij het per ongeluk, zij het met kwade opzet, maar ik kan je geruststellen en verzekeren dat dit in elk geval niet meer gebeurt. 

Het spijt me oprecht dat jouw Glasvezelverbinding nog niet werkt, maar ik weet zeker dat dit na een afspraak met KPN helemaal in orde komt. Overigens wil ik graag benadrukken dat ik jouw verhaal geenszins als onzin bestempel, maar probeer hierbij wel te bedenken dat het in een kwaad daglicht stellen van een gros monteurs op een Community altijd in twijfel zal worden getrokken. Zij zijn er juist om issues op te lossen en verbindingen te herstellen, niet om het tegenovergestelde te doen! 😊

Terugkomend op jouw situatie: de Guidion monteur heeft op 7 mei zijn bevindingen doorgegeven aan onze techneuten. Hierna is KPN aangestuurd om dit euvel te verhelpen. Mocht je nog geen bericht van hen gehad hebben, wil ik je verzoeken mij een privébericht te sturen. Dan zorg ik ervoor dat er zo snel mogelijk contact wordt opgenomen met je! 

Als ik in de tussentijd iets voor je kan doen, of je ergens mee kan helpen, dan hoor ik het graag. De Community zit altijd voor je klaar! 💪😎

Reageer