Beantwoord

FO-link lampje brand niet

  • 3 January 2021
  • 16 reacties
  • 747 Bekeken

Hallo,

Ik ben op 24 december aangesloten op het t-mobile netwerk. Helaas al meteen problemen dat de mediaconverter een te hoge demping heeft van -13. Gelukkig niet zoveel last van gehad met tv kijken of gewoon internetten. Er zou een nieuwe afspraak gemaakt worden voor het vervangen van de patchkabel en de mediaconverter volgens de monteur van kpn. Helaas is hiervoor nog geen afspraak gemaakt of is er met mij contact hierover gezocht. Volgens de kpn monteur had de Guidion monteur dit eigenlijk al moeten nakijken en had de spullen al kunnen vervangen of in ieder geval uit testen.

 

Helaas vandaag helemaal geen verbinding meer. Mediaconverter FO-link lampje brand niet. Alles heb ik al een keer van het stroom gehaald maar helaas had dit geen zin. Gebeld met de klantenservice en hij heeft een ticket aangemaakt en dan neemt de backoffice contact met mij op voor een afspraak. Hoe lang ik nu zonder internet zitten en zonder de tv te kunnen gebruiken? Uitzondering van de tv anyware app, heb ook maar een chromcast.

Graag met spoed een monteur omdat ik de verbinding ook nodig heb voor mijn werk. En nog een extra voucher? Ik heb nog de tot donderdag om over te stappen en ben erg geneigd om dit te gaan doen. Ik ben helaas het vertrouwen een beetje kwijt in een stabiele internet verbinding.

 

Gr, Dave

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 18 January 2021, 09:45

Bekijk origineel

16 reacties

Helaas hier ook weinig voortgang. Gelukkig kan ik nog per 7 Januari opzeggen. Heb ik voor die tijd geen werkende internet verbinding dan ga ik dit ook zeker doen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Daveheuvel, welkom op de Community!

Het begin is nog niet voortvloeiend gelopen, excuses voor het ongemak. De reden dat er een ticket uitgezet is naar de technische dienst, is omdat het een hardnekkiger probleem is dat niet aan de voorkant kan worden opgelost. Je zult nog maximaal vier dagen moeten wachten voordat onze collega's de juiste oplossing gevonden hebben. Dat is natuurlijk aan de lange kant, daarom stuur ik je nu gelijk een nieuwe voucher toe per privébericht.

Als ik in de tussentijd iets anders voor je kan doen, let me know. Ik help en denk graag zo goed mogelijk mee!

Beste Jason,

Vriendelijk bedankt maar de oplossing lijkt mij niet zo heel moeilijk. De demping was al te hoog -13. Wat betreft de 4 dagen dan zit ik nu 3 dagen zonder verbinding (2 werkdagen).Dit betekent dat ik pas op donderdag een telefoontje zou kunnen verwachten om eventueel een afspraak te maken. En dan moet ik waarschijnlijk weer wachten tot er een monteur komt. Hier had op zijn minst al een monteur aan de deur kunnen staan met een nieuwe mediaconverter en pachtkabel. Kpn heeft de lijn doorgemeten. Overigens bij XS4ALL in de tijd dat ik daar zat geen enkele keer storing gehad. Zij hadden mij al gewaarschuwd. Had ik maar geluisterd. Dat de beloofde snelheid niet altijd gehaald wordt daar zit ik niet zo mee maar wel dat er totaal geen diensten geleverd worden. Nogmaals donderdag verwacht ik toch echt een werkende verbinding. Ik zeg dit omdat ik nog kan overstappen.

Reputatie 7

Hoi @Daveheuvel ,

Ik lees terug dat je een voorlopig besluit hebt genomen om de overstap te wagen, mocht het niet lukken om jou online te krijgen morgen. Morgen komt bij jou de Guidion monteur langs, die is aangestuurd om zowel een nieuwe Media Converter, modem, patch kabel en koppelbuis te testen. Ik vermoed dat na deze handelingen je van een werkende verbinding bent voorzien.

Heb je in de tussentijd vragen, schroom niet! We zitten op de Community voor je klaar!

Helaas nog steeds niks. Monteur kon blijkbaar weinig doen. Mediaconverter vervangen en zegt ook de patchkabel vervangen te hebben. Ik heb het hem niet zien doen maar geef de voordeel van de twijfel. Hij geeft aan dat het ergens buiten zit.

Stuur gewoon meteen KPN aan om in de pop te gaan kijken. Ik heb kpn gebeld en zij hebben nog geen opdracht van t-mobile ontvangen. Nu is het alweer dinsdag avond en ik blijf er maar achter aan gaan. Toch spijtig. Ik wilde t-mobile graag nog een kans geven maar de vertrouwen was al niet hoog en wordt als maar minder. Ik ben benieuwd wanneer ze actief ondernemen. Klanten houden is denk ik niet zo belangrijk heb ik het idee.

Ja we kunnen internetten door de gratis voucher maar dat is niet ideaal. Op het moment dat ik gebeld wordt dan werkt 4g niet meer ivm dual sim.

 

Ik ben benieuwd en helaas niet de enige las ik.

Mijn bericht staat nu op beantwoord? Het is wel beantwoord maar zeker niet opgelost. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Daveheuvel, vanmorgen heeft de netbeheerder de volgende acties uitgevoerd:

-Alles doorgemeten en uitgelicht

-Test NT (glasvezelkastje) geplaatst in de pop in de wijkcentrale en daar staat signaal op

-Vervolgactie vanuit T-Mobile is nodig om het incident te verhelpen

Ik ga meteen verzoeken aan de technische dienst om dit af te handelen.

Eerste mogelijkheid voor een monteur is vrijdag 22-01??? Jullie laten nu een klant bijna 3 weken zonder internet zitten. Jullie vinden het blijkbaar niet belangrijk om een klant te behouden. Schandalige zaak. Er kan niet gezorgd worden dat er vandaag een monteur op de stoep staat terwijl hier dinsdag een kpn monteur is geweest. Dat had dinsdag meteen doorgezet moeten worden. Echt slechte service. Nu zit ik in het weekend zonder internet. Echt spijt dat ik van XS4ALL naar t-mobile ben overgestapt. Had ik dit geweten had ik dat nooit gedaan. 

Nogmaals als er vandaag nog een monteur kan komen, Prima. Anders laat maar. Ik zou wel graag nog een voucher willen omdat we anders in het weekend helemaal niks hebben.

Mocht het zo zijn dat er geen monteur meer langs kan komen en/of geen werkende verbinding is voor maandag dan ga ik ervan uit dat er geen aansluitkosten betaald hoeven te worden en alleen de 10 dagen werkende diensten. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Daveheuvel , ik snap dat je er niets aan hebt, maar ik sta 100% achter jouw mening. Het duurt allemaal veel te lang. We hebben dit als moderators al meermaals aangekaart om zodoende de lijntjes naar andere partners (Guidion, KPN en VWT bijv.) veel korter te maken.

Er wordt straks met aantal collega's een proef pilot gestart om ook de technische tools aan hen te leveren zodat gebruikers met verbindingsproblemen veel sneller geholpen kunnen worden.

Daar heb jij nu weinig aan, maar er wordt wel echt naar geluisterd, dat beloof ik je.

De aansluitkosten (activatiekosten) zijn vergoed, zie ik in het systeem staan, dus die € 30,00 zal niet in rekening gebracht worden.

@Jason Ik heb daar inderdaad niks aan. Helaas zie ik het hier op het forum regelmatig voorbij komen. Helaas voor jullie ben ik dinsdag klant van KPN. Ik hoop dat jullie volgend jaar wat betreft het oplossen van storing en aansturen van monteurs beter op orde hebben. uiteraard snap ik ook dat de huidige situatie ook niet mee helpen in deze situatie, maar de klant mag daar niet de dupe van worden. Wel zou ik graag mijn tickets willen volgen wat ook niet mogelijk is. Althans ik heb het niet kunnen vinden. Ook doorverbonden worden naar de technische dienst ipv de standaard heldesk. En dat zeg ik uiteraard met alle respect maar zij kunnen een ticket doorzetten naar jullie partners.

Kijk graag eens naar de kwaliteit van de Mediaconverters. 2 monteurs van KPN geven dit al aan en ik lees het ook regelmatig. Oud collega heeft t-mobile en is erg tevreden. Dus het kan wel. Hij heeft ook een andere type en merk mediaconverter (tp-link). Ik weet niet of dit type overaal op aangesloten kan worden maar dat lijkt mij een stabielere mediaconverter. 

Erg jammer hoe het allemaal is gelopen. Ik hoop dat ik volgend jaar lees dat er andere mediaconverter worden geplaatst of liever helemaal niet eigenlijk. Misschien weer een poging.

 

Positief is in ieder geval dat op het moment dat de diensten werkte het internet stabiel was en ook de tv was goed. Geen haperingen of iets dergelijks. Ook erg handig dat je geen vlan meer hoeft aan te maken voor iptv. Dat is erg handig wanneer je een eigen router zou willen plaatsen. Dus ook nog een positieve noot.

Reputatie 7
Badge +16

Ondanks het feit dat je het regelmatig ziet voorkomen, menen we het wel echt. Wij zien ook graag een aantal aspecten veranderen, maar de ontwikkeling hierin stagneert zo nu en dan. Dat de situatie niet meehelpt, is een feit, maar dat betekent natuurlijk niet dat we zaken niet op orde mogen hebben en uiteindelijk ben jij daar de dupe van geweest. 

Wat betreft het volgen van jouw tickets: je kunt de logs die collega's achterlaten opvragen, maar uitstaande tickets kun je niet volgen. Het is aan onze technische dienst en de Klantenservice om die tickets in het oog te houden en af te handelen. Als je het aanvraagformulier inzage persoonsgegevens (de link is klikbaar) instuurt, dan verstrekken wij de gegevens digitaal: door middel van een e-mail waarin je een link ontvangt. Door op de link te klikken, word je geleid naar een soort van My T-Mobile Thuis omgeving en daar kun je de persoonlijke gegevens downloaden.

De tip met betrekking tot de Media Converter zal ik zeker doorgeven en zullen we meenemen in onze feedbacksessies. Dankjewel hiervoor!

Mocht je volgend besluiten ons weer een kans te geven, dan zullen we er alles aan doen om ervoor te zorgen dat het zonder slag of stoot geactiveerd wordt. Nogmaals, sorry voor hoe het gegaan is. Ik wens je oprecht alle goeds toe en veel plezier bij je nieuwe provider straks.

 

Goedenavond,

Ik zit er aan te denken om toch weer een poging te wagen met T-mobile. Zoals in dit topic is te lezen heb ik een slechte ervaring opgedaan met T-mobile en dan met namen de mediaconverter. Mijn vraag is of er nog steeds gebruik wordt gemaakt van deze mediaconverter, of in ieder geval het type welke bij mijn aansluiting is gebruikt? Zo ja, geeft deze straks weer dezelfde problemen? Helaas zat destijds dit probleem toch echt aan de kant van T-mobile, want op het moment van de omzetting naar KPN was er meteen een werkende verbinding en tot nu toe ook geen enkele problemen ervaren. Overigens voordat T-mobile werd aangesloten ook niet.

Ik hoor nog steeds goede verhalen in mijn omgeving en op het moment dat de verbinding heeft gewerkt was het ook super, alleen is dat helaas van erg korte duur geweest. Ik hoop dus dat het een en andere is aangepast aan het netwerk om dit te voorkomen.

Ik hoor het graag.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Daveheuvel, wat leuk dat je overweegt om je weer aan te sluiten bij Team Magenta! Het antwoord op je vraag is: Ja, we maken daar nog steeds gebruik van. Dit is bij alle glasvezelaansluitingen zo. Problemen proberen we zo goed mogelijk te vermijden, dit lukt niet altijd. Gelukkig hebben we daar een sterk team voor die alles zo snel mogelijk probeert op te lossen. Ik kan je wel verzekeren dat onze technelogie natuurlijk mee met de tijd gaat, verbeteringen zijn er zeker gemaakt in de 2 jaar tijd. 

Beste @Daveheuvel,

Op dit moment kamp ik exact met hetzelfde probleem als waar jij twee jaar geleden bij het aansluiten tegenaan bent gelopen. Er is alleen 1 verschil: op ons huidige adres zijn wij al ruim een jaar klant en hadden opeens na een dag thuiswerken rond 16:40 geen internetsignaal meer (lees: geen brandend FO lampje). Wij zitten al bijna drie weken zonder internet en tv en hebben worden letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd. Verdere details bespaar ik je, maar zojuist is voor de tweede keer een monteur van Guidion op bezoek geweest. Die heeft opnieuw de glasvezelconverter vervangen, de glasvezel kabel  naar de converter vervangen en - terwijl dat niet tot de taken behoort - het signaal/licht vanuit de wijkkast gecontroleerd.

Kortom, het ligt niet aan het glasvezelnetwerk van KPN tot aan ons huis en ook niet aan defecte apparatuur bij ons in huis, maar gewoon aan iets interns bij T-Mobile. De monteurs van Guidion werken tot 20:00, maar de backoffice van T-Mobile zit om 17:00 al dicht…. Huidige status: opnieuw een ticket bij de backoffice die vervolgens weer meerdere werkdagen de tijd hebben om het op te pakken en waarschijnlijk weer door te schuiven naar het volgende bureau. 

 

@Tommie: welke verbeteringen hebben jullie nu daadwerkelijk gemaakt in de afgelopen twee jaar als je naar het bovenstaande verhaal kijkt? Wat verstaan jullie onder snel oplossen? Ik vind drie weken zonder zicht op een daadwerkelijke oplossing erg lang…. Kijk gerust in mijn dossier met ongetwijfeld alle aantekeningen van de keren dat ik contact heb gehad met jullie klantenservice. Inmiddels noem ik hen maar gekscherend de Chinese/klaag muur, want - hoewel de meeste medewerkers misschien best willen - helpen mogen/kunnen ze dat op geen enkele manier. Via google vind ik meerdere topics over exact dit probleem, maar de eventuele oplossingen worden intern door jullie dus niet bijgehouden? 

 

@Daveheuvel: Toen ik je bericht van vier dagen geleden en de reactie van @Tommie zag kon ik het na dit nieuwe debacle van vandaag niet laten om toch even mijn ervaring met je te delen. Doe er mee wat je wil, maar zou haast zeggen: “bezint eer ge begint” 😉

 

Gr. Joost 

Beste @Heerde,

Als eerste sterkte en succes en bedankt voor het delen van je ervaring. Helaas duurt het dus nog steeds erg lang voordat er iets gedaan wordt of in ieder geval wordt opgelost. Probleem is dat de technische medewerkers niet te bereiken zijn, maar alleen via de klantenservice. Zij maken vervolgens een ticket aan waarna er 5 werkdagen overheen gaan enz. Dit is precies waar ik dus bang voor was en helaas is het dus niet verbetert.

Ik las inderdaad het bericht van Tommie en ik heb dezelfde vragen welke jij nu stelt. Dit zorgt er in ieder geval voor dat ik de overstap niet ga maken. Het vreemde is dat mijn oud collega en nicht erg tevreden zijn mijn T-mobile. Volgens mij hebben zij een pon glasvezel aansluiting, wat net een andere techniek is. 

Nogmaals bedankt en ik hoop dat het snel wordt opgelost. Daarnaast ben ik ook erg benieuwd wat nu het probleem is en ik hoor dit dan ook erg graag.

Gr, Dave

Bedankt Dave dat gaan wij nodig hebben. De status is helaas nog onveranderd.

@Tommie: het blijft vanuit jullie wel erg stil…  

Reageer