Beantwoord

Foute router ontvangen? (geen aansluitpunt aanwezig)


Ben een week geleden van ziggo overgestapt naar 't mobile thuis. Helaas kan ik het coaxkabel niet in de geleverde zyxel router aansluiten, die had alleen ethernet ports.

Dus ik gebruik nu mijn oude ziggo router die zonder problemen werkt. T mobile support kan niet helpen en stuurt een monteur (pas over twee weken)! Het probleem is dan toch duidelijk de router als die van ziggo het wel doet en die vN t mobile niet....?!!

Ben nu zonder TV, Internet wel via de ziggo router.

Slechte start, T-Mobile. Wil het liefste weer terug naar Ziggo, daar worst je iig snel geholpen...
icon

Beste antwoord door Brian 8 July 2019, 19:03

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Hi @Torsten070,

Ik geef je graag meer informatie! Zoals al aangegeven door @Glassertje bieden wij DSL en Glasvezel internet. Jouw huidige aansluitnig is Coax en wordt alleen aangeboden door Ziggo. Op het moment dat wij jouw aanvraag ontvangen controleren wij of er een aansluitpunt (ISRA) aanwezig is. Als dit het geval is dan kan je bij ons een abonnement afnemen! Deze aansluitpunten worden geplaatst door de netbeheerder, vergelijkbaar met je stroom-, water en gas. Wat nog wel eens gebeurt is dat mensen tijdens het renoveren of klussen het aansluitpunt weghalen of wegwerken en dit niet melden. Op dat moment ziet je provider niet natuurlijk niet dat er geen aansluitpunt meer is. Dit lijkt hier ook aan de hand.

In dat geval sturen wij kosteloos eerst onze eigen monteur langs om te kijken of hij het aansluitpunt toch niet ergens op kan sporen. Als het aansluitpunt er helemaal niet meer is of beschadigd is dan schakelen wij de netbeheerder voor je in om een nieuw aansluitpunt te plaatsen.

We gaan dus zeker voor je aan de slag, het is nu even wachten op de monteur. Als je in de tussentijd nog vragen hebt laat het dan zeker weten!
Reputatie 6
@Torsten070 Ik heb je al verteld dat het geen boete is, puur de kosten die ze gemaakt hebben. En geloof me, ik zal de eerst zijn die aan je zijde staat als je volledig in je recht staat. Maar ik vind het te kort door de bocht om T-Mobile volledig de schuld te geven.

Je kan naar Guidion bellen en vragen je op de lijst te zetten, mocht er een afspraak uitvallen, dan wordt je gebeld. Misschien is dat een optie. Waarschijnlijk zit je aansluiting achter het behang of wat stuukwerk.

Als je naar een andere provider overstapt, duurt denk ik met zo lang als de monteur, ben ik bang. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het zeker wel vervelend voor je, wat je nu overkomt.

Kleine aanvulling: uiteraard is de bedoeling om voor jou een oplossing te vinden en de enige oplossing is een monteur maar die is niet direct beschikbaar.
OK, misschien verschillen we van mening wat betreft klantenservice.

Ik zie hier de verantwoordelijkheid idd bij T Mobile. Als je klanten zo graag van Ziggo wil (en dat is duidelijk, zie https://www.totaaltv.nl/nieuws/tmobile-opent-aanval-op-ziggo-en-kpn/, dan zeg ook wat ervoor nodig is en waar men iop moet letten, tijdens de aanvraag, of zelfs achteraf per mail (of binnen de twee weken die tijd heb om op te zeggen). En hou misschien ook rekening mee met mensen die nog nooit een isra punt hebben gezien, laat staan een doos hebben gezet. Dat doet de normale mens namelijk niet dagelijks.

Ik erger me nu vooral daarover dat ik helemaal alleen gelaten wordt, niemand van t mobile wil/kan me helpen (iig niet gratis), de klantenservice kan niet helpen (wel heel aardig, had ook een ticket geopend),de opzegservice doet het alleen met boete, en support verwijst naar Guideon (de monteur)..terwijl ik nu al weken zonder internet en TV zit. Daar help je toch je klant...?

Ik hou hier ook nu op met reageren, helaas helpt het me met mijn probleem niet verder, en er wordt meer naar mij gewezen dan naar een oplossing gezocht of advies gegeven..
Reputatie 6
@Torsten070 De provider kan zien of de aansluiting aanwezig is of in ieder geval dat die ooit aanwezig was. De provider kan niet zien of de aansluiting verwijderd of dat de stukadoor eroverheen heeft gestuukt.Of wat voor reden dan ook.

Je kan wel vingertje wijzen naar de provider, maar in dit geval is het een beetje je eigen schuld. Als je wel gelijk hebt, ben ik de eerste die je zou helpen. Voordat ik een abonnement afsluit, maakt niet uit wat, kijk ik eerst of het benodigde wel in huis zit.

En die koelkast voorbeeld, slaat al helemaal nergens op. Heb je hier in Nederland huizen gezien dan met Engelse stopcontacten?

En ik ben ook een betalende klant, wat wil je daarmee zeggen?

kleine aanvulling. Deze week was er bij iemand hetzelfde probleem. Die heeft wel gewacht op de Guidion monteur, die heeft uiteindelijk de aansluiting gevonden. Al vind ik de tijd voor er een monteur kan komen wel belachelijk lang duren.

T-Mobile wil gewoon haar geld terug voor de kosten die het heeft moeten maken. Dat is toch logisch?
@Glassertje incorrect, heb zelfs vantevoren met het tmobile thuis team gebeld om te vragen of er iets nodig is. New hoor, gewoon aanvragen, geen probleem...

Nog eens, ik ben betalende klant! De provider moet me toch op dit soort dingen wijzen?

Als ik een koelkast bij de lokale mediamarkt koop en die had een Engelse stekker ipv eu, dan moet mediamarkt dat mij toch vertellen.

Beetje gek, dat ik nu voor incompetent verklaard word..

Ps: advocaat kost niks, gaat via rechtsbijstandverzekering.
Reputatie 6
@Torsten070 Ik lees toch al een paar keer dat mensen een abonnement afsluiten, zonder dat ze controleren of ze de juiste aansluiting wel hebben. En vervolgens heeft de provider het gedaan. Alas je het zelf niet gevonden krijgt is een monteur de enige oplossing.

De 75 euro die in rekening worden gebracht, is geen boete maar van de kosten die T-Mobile heeft moeten maken om de lijn te activeren. Die 75 euro is nog steeds minder dan wat een advocaat kost. Je hebt een foutje gemaakt, door niet eerst te controleren. Dit kost je helaas 75 euro, dat valt dan toch wel mee, toch?
Reputatie 6
Woonkamer


Waar gaat die kabel met gele connector naar toe?
Zat die er al voordat je T-Mobile Thuis hebt besteld?
Heb net zelfs nog mijn vaste electricien gebeld, zelfs hij wist niet waar de isra punt zou kunnen zijn...
Ik heb er zo spijt van deze wissel, was ik maar niet Nasr t mobile thuis gegaan. Ik probeer nu alles terug te draaien en als 't mobile dit ivm contract niet toelaat (die zij nu ook niet vervullen omdat geen product geleverd is).. Dan los ik het met een rechtszaak op. Heb inmiddels al met mijn advocaat gebeld, dit is zeker reden om mij uit mijn contract te laten. Maar goed, ik geef t mobile nog een paar dagen, anders wordt het een rechtszaak
Ik zie nergens een van die op je afbeeldingen. En sinds wanneer moet ik als klant zelfs een doos zetten?

Woonkamer

Nee je hoeft geen advocaat in dienst te nemen om dit op te lossen, je mag eerst op zoek naar het ISRA punt waar @Folkert je 9 dagen geleden al op heeft gewezen, en dat is de binnenkomende telefoon lijn van KPN en niet de COAX van de kabelboer waar je maar op blijft wijzen, die gaat er straks vanzelf mee ophouden als Ziggo de boel afsluit.

Dus 1 van de onderstaande is waarschijnlijk in jou huis aanwezig, de eerste 2 en de laatste zitten over het algemeen in de meterkast, nummer 3 kan in de woonkamer zitten, let dan wel op dat er wel een dikke kabel binnen komt en geen dunne die is doorgelust van het werkelijke isra punt.

Na weken wachten is de monteur niet komen opdagen. Support kan niet helpen en wil opnieuw monteur inplannen, wat betekent weer weken wachten zonder internet en tv. Opzegteam kan ook niet helpen, als ik nu opzeg moet ik 75 Euro boete betalen. Klantenservice kan er ook niks aan doen, had wel een ticket aangemaakt binnen twee weken krijg ik antwoord...

Echt een verhaal voor kassa of radar. Als jullie een ziggo overstap aanbieding doen, dan moet je het ook kunnen waarmaken.

Verschikkelijk hoe met klanten wordt omgegaan, kan nu geen kant op en kom niet eens de contract uit!

Moet ik nou echt een advocaat in dienst nemen om dit op te lossen, kan toch niet!
Reputatie 7
Badge +3
Beste Torsten,

Het Ziggo modem (met ingebouwde router) zit aangesloten op de coax en deze combinatie zul je na de overstap helemaal niet meer kunnen gebruiken.

Het T-Mobile modem moet aangesloten worden op het zogenaamde ISRA punt zie deze Wikipedia pagina om te zien hoe die eruit ziet. Zoek die eerst even op in je meterkast en plaats er even een foto van.

Op deze instructie pagina kun je zien hoe het modem aangesloten moet worden. Ik ga er dan even vanuit dat je een DSL modem hebt gekregen. Je mag het zelf proberen maar je kunt ook een T-Mobile monteur laten komen. Als je glasvezel hebt besteld is een monteur verplicht. Het is me nog niet duidelijk of je DSL of glasvezel hebt.

Groet, Folkert
@Glassertje tuurlijk snap ik dat, wil ook liever die Router van t mobile gebruiken, maar volgens mij heb ik een router gekregen die het met de aansluiting niet doet. Hier foto's van de aansluiting en de router

Reputatie 6
@Torsten070 Welkom op het forum.

Ja maar, je snapt hopelijk zelf ook wel dat je de modem/router van Ziggo niet bij T-Mobile kan gebruiken? Als het niet het modem van Ziggo betreft dan zou je die gewoon moeten kunnen gebruiken. Ken namelijk geen routers met coax aansluiting.

Veel mensen kopen een eigen router die ze achter het modem van T-Mobile of andere provider zetten. Je hebt veel beter bereik en als je van provider wisseld, hoef je niet alles opnieuw in te stellen. Je hoeft dan alleen het modem en router aan te sluiten.

@Folkert Ziggo heeft geen monopolie meer op het kabel netwerk. Al loopt de voortgang stroef. Ziggo heeft pas de prijzen vrijgegeven en oa T-Mobile heeft aangegeven graag via de kabel te willen leveren, alleen zijn de prijzen te hoog. Dit heb ik op oa tweakers gelezen.😀
Goedemiddag @Torsten070,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Hier op het klant-helpt-klant forum helpen we je graag verder. Coax is een totaal ander type aansluiting en wordt enkel door kabelbedrijven gebruikt, zoals ZIGGO. T-Mobile maakt gebruik van glasvezel of DSL. Dit zou in jouw aanvraag terug te lezen moeten zijn. Ik vermoed dat het hier om DSL gaat, omdat je in eerste instantie zelf zou aansluiten. Ik kan me voorstellen dat dit vragen bij je oproept.

Je zal op zoek moeten waar de telefoonaansluiting zich in jouw huis bevindt. Meestal is dit de meterkast of de woonkamer. In sommige huizen is de aansluiting wat lastiger te vinden. Heb je een telefoonaansluiting? Je kunt eventueel een foto plaatsen in dit topic, zodat we je van daaruit verder kunnen helpen.

Zolang het nog niet werkt, kan je eventueel voor TV gebruik maken van TV Anywhere. Bij deze app kun je inloggen met je TV-klantnummer (niet te verwarren met algemene klantnummer) en pincode. Deze heb je gekregen in jouw welkomstbrief. De app is via AppleTV, Chromecast of mirrorcast te casten naar de TV.

Heb je toevallig ook een T-Mobile mobiel abonnement?

In de meterkast is idd nu de ziggo Router aangesloten. Heb ook een 't mobile abonnement, maar dat helpt me niet echt. Deurbel werkt met WiFi, werk vaak vanuit huis met vpn, dat kan niet met mobiel internet
Reputatie 7
Badge +3
Beste Torsten,

Op het moment dat je postcode check doet en de aangeboden pakketten ziet dan staat daar onder andere: Internet via DSL of via Glasvezel. (Afhankelijk van jouw postcode) Ziggo heeft helaas het monopoly op de kabel dus andere maatschappijen waaronder T-Mobile mogen van Ziggo niet op hun kabel.

Bij glasvezel is een monteur verplicht omdat je anders wellicht de kwetsbare glasvezel beschadigt. DSL kun je zo nodig zelf aansluiten. Die monteur heb je al gepland tijdens het bestellen.

Als je gebruik maakt van de overstap service word je oude abonnement bij Ziggo pas gestopt zodra T-Mobile opgeleverd is en dus zit je zo nooit zonder internet en TV.

Groet, Folkert
Reputatie 7
Badge +4
Goedemiddag @Torsten070,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Hier op het klant-helpt-klant forum helpen we je graag verder. Coax is een totaal ander type aansluiting en wordt enkel door kabelbedrijven gebruikt, zoals ZIGGO. T-Mobile maakt gebruik van glasvezel of DSL. Dit zou in jouw aanvraag terug te lezen moeten zijn. Ik vermoed dat het hier om DSL gaat, omdat je in eerste instantie zelf zou aansluiten. Ik kan me voorstellen dat dit vragen bij je oproept.

Je zal op zoek moeten waar de telefoonaansluiting zich in jouw huis bevindt. Meestal is dit de meterkast of de woonkamer. In sommige huizen is de aansluiting wat lastiger te vinden. Heb je een telefoonaansluiting? Je kunt eventueel een foto plaatsen in dit topic, zodat we je van daaruit verder kunnen helpen.

Zolang het nog niet werkt, kan je eventueel voor TV gebruik maken van TV Anywhere. Bij deze app kun je inloggen met je TV-klantnummer (niet te verwarren met algemene klantnummer) en pincode. Deze heb je gekregen in jouw welkomstbrief. De app is via AppleTV, Chromecast of mirrorcast te casten naar de TV.

Heb je toevallig ook een T-Mobile mobiel abonnement?

Reageer