Beantwoord

Fritz!box 7590 aansluiten bij oplevering


Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 24 reacties

Goeienavond.

 

intussen wordik helemaal gek. Ik heb een fritzbox 7590 weten te fixen omdat t-mobile zelf me niet kan vertellen wanneer ik mn installatiepakket binnenkrijg. ik heb een glasvezelaansluiting waar een mediaconverter inzit, deze heeft een RJ-45 output waar ik een utpkabel in kan stoppen. 

Nu heb ik alle aanwijzingen gevolgd in de internet topics die ik heb gevonden. ik heb connectie gemaakt met deze fritzbox, heb bij internet de wizard gevolgd en gewoon ´t-mobile thuis glasvezel´ kunnen kiezen. daarna nog 1 of 2 instellingen ingevoerd en go!…...geen connectie, we weten niet waarom……

 

-kabel van glasvezel naar fritzbox werkt.

-kabel zit in glasvezelkast naar WAN poort van de fritzbox.

-toegang heb ik via LAN 1 met een kabel naar mn pc.

-T-Mobile heeft mij in 2 verschillende instantie verzekerd dat mijn verbinding geactiveerd is.

-Diagnostics op de fritzbox zijn gecheckt. alles werkt. ook de fritzbox zelf geeft aan dat alle kabels aangesloten zitten en herkend mijn pc-naam.

-alles is minstens 2x gereset en opnieuw ingesteld vanaf fabrieksinstellingen. 

-wizard is gevolgd met de vooropgezette instellingen van t-mobile thuis glasvezel...niks

-internet instellingen los instellen onder ´other internet provider´ en vlan 300 zelf instellen met instellingen overgenomen van hierboven…..niks.

 

Ik weet het niet meer, en begin me een beetje te irriteren. Is er iemand die mij kan helpen of andere mogelijkheden heeft voor me?

 

ik hoor het graag,

groet, en alvast bedankt.

Rens

icon

Beste antwoord door Sander 7 August 2020, 15:31

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 1

bijgevoegde info: op de plaats waar ik mijn internet nu aan wil sluiten was al een glasvezelconnectie geactiveerd via KPN. zij hebben de mediaconverter (rj-45) in het kastje geplaatst. tevens hebben zij bevestigd dat zij vanaf de 27e van deze maand hun abonnement hebben gedeactiveerd. 

Reputatie 7
Badge +14

Als T-Mobile nog geen hardware heeft geleverd is er ook nog geen actieve dienst. Anders zouden klanten al betalen terwijl ze nog geen apparatuur hebben.

Reputatie 1

ik betaal al.

Reputatie 1

waarom zegt t-mobile dan dat de dienst al geactiveerd is? liegen ze simpelweg tegen me? want dan hebben ze een ander probleem met me...

Welke genexis heb je hangen, niet alle modellen werken met TMT.

Reputatie 1

ik heb eerlijk gezegd geen idee. waar kan ik dit zien?

 

Reputatie 7
Badge +15

Misschien kan je er eens een foto van maken.

Wel raar dat je nu al betaald wand dat zou pas moeten wanneer Guidion alles heeft geïnstalleerd en de verbinding heeft doorgegeven aan de technische dienst dat het werkt.

Reputatie 1

dit is mijn glasvezelkast

Reputatie 1

 

Reputatie 1

de voorkant

Reputatie 1
de voorkant

 

Reputatie 7
Badge +15

@flexzi

Zou wel kunnen werken hiermee.

Even ter dubbelcheck de T-Mobile thuis omgeving thuis zegt ook al dat de installatiedatum verstreken is en alles staat goed in je fritzbox zoals het T-Mobile profiel etc..?

Reputatie 1

mijn t-mobile thuisomgeving zegt dat er geen lopende bestelling is (dat zei die al de hele tijd) dus ik heb voor de 3e x gebelt met ze, en er is mij verzekerd dat het signaal al vanaf de 27e is geactiveerd via mijn glasvezel lijn en dat ik (los van het feit dat ik dus nog geen monteur of installatiepakket heb ontvangen) gewoon met andere modems/routers kan proberen internet te installeren en dat dit zou moeten werken als ik weet wat ik doe (daar heb ik jullie voor :)).

In de fritz!box heb ik simpelweg via de wizard het profiel van t-mobile thuis glasvezel kunnen kiezen, de rest deed ie vanzelf. ik heb zelfs via een omweg (other internet provider) los de vlan waarde op 300 gezet, maar nog steeds niks….

Deze zou het moeten doen maar ik zie het lampje voor de lijn niet branden, er staat dus geen signaal op de lijn, heb je de stekker er al een keer uit gehad, als ze dan nog niet groen branden kunnen er twee dingen aan de hand zijn.

1, logische, er staat geen signaal op de lijn.

2, De genexis is stuk of werkt toch niet met TMT

Reputatie 1

Van wat ik nu begrijp, is de verbinding wel geactiveerd, maar de converter in het glasvezelkastje kan deze snelheid niet aan, aangezien ik 1000mbit heb besteld. Gezien KPN glasvezel heeft gelevert op mijn adres van 100mbit, kan deze het dus niet aan, vandaar het gebrek aan een actieve verbinding. Zodra de monteur het nieuwe plaatje in het glasvezelkastje heeft gemonteerd zal de verbinding wel werken.

Voor mij genoeg informatie, dan hoef ik niet meer te proberen de bende aan te sluiten.

bedanktvoor al jullie hulp mensen!

Kijk eens wat er op de genexis staat.

KPN levert over deze ook 1Gb, dus als je lijn echt opgeleverd is kan het zijn dat TM er niet mee werkt, maar aangezien jou My TM ook iets raars aangeeft lijkt het meer op aan het lijntje houden.

Reputatie 7
Badge +15

@flexzi 

Als je inlogt in je T-Mobile thuis omgeving dan staat geen lopende bestellingen meestal onder het kopje bestellingen maar wat staat er in het overzicht?

Reputatie 2

@flexzi hoi ik heb de andwoord denk ik op je vraag hoe het nu bij u is aan geslooten gaat niet werken t-mobile  gebruikt namelijk geen print plaat van kpn maar een converter die met een gele kabel rechtstreeks op je glas vezel kabel word aan geslooten door de monteur en in de convertel gaat dan de internet kabel  van je modem in en ik zet er gelijk 2 foto's bij voor meer duidelijk heid zonder de converter van t-mobile heb je namelijk geen internet en tv en op deze manier is het bij mij aan gesloten door de monteur meschien geeft het u dit meer duidelijk heid van wat de probleem is en ik denk dat er iets fout is gegaan bij de besteling of levering van de apratuur meschien is het handig om t-mobile hier over te belen en ze lezen natuurlijk mee. @Sander 

 

Reputatie 2

de andere foto van de converter van t mobiel.

 

Reputatie 7
Badge +14

Van wat ik nu begrijp, is de verbinding wel geactiveerd, maar de converter in het glasvezelkastje kan deze snelheid niet aan, aangezien ik 1000mbit heb besteld. Gezien KPN glasvezel heeft gelevert op mijn adres van 100mbit, kan deze het dus niet aan, vandaar het gebrek aan een actieve verbinding. Zodra de monteur het nieuwe plaatje in het glasvezelkastje heeft gemonteerd zal de verbinding wel werken.

Voor mij genoeg informatie, dan hoef ik niet meer te proberen de bende aan te sluiten.

bedanktvoor al jullie hulp mensen!

T-mobile levert sinds een paar maanden alleen nog 1gb verbindingen bij nieuwe klanten via glas wat zij zelf leggen. Alles wat ze bij kPN moeten inkopen is maximaal 100mb. Heb je inderdaad een orderbevestiging dat ze 1000mb bij jou gaan opleveren?

@Bas.L , Datgene wat je met dat gele kabeltje en MC van T-Mobile doet doet de Genexis ook maar dan past die netjes op de FTU terwijl TM voor deze losse oplossing heeft gekozen omdat er meerdere verschillende FTU’s aanwezig zijn en ze zo maar 1 apparaat op voorraad  hoeven te hebben en er geen verkeerde worden opgestuurd.

 

@eric_2 , T-Mobile heeft nog nooit 1Gb geleverd via een ander netwerk dan die van hunzelf, op ODF = eigen netwerk tot in de centrale was het altijd alleen maar mogelijk, alleen was tot medio vorig jaar op WBA = KPN wholesales nog 500Mb mogelijk maar omdat ze een prijsvechter wilden worden is nu op WBA nog maar 100Mb mogelijk omdat op 200 en 500 er niet meer verdient kan worden.

Reputatie 7
Badge +15

T-Mobile kan ook gewoon 1000 Mbit leveren over een KPN/Reggefiber glasvezel kabel met een eigen POP in de wijk centrale, wellicht is dat het geval.

Reputatie 1

Jeetje, das een boel informatie en ik ben nu een beetje kwijt wat het antwwoord moet zijn. Is het nu logisch dat ik dus geen verbinding krijg met mn fritz!box 7590 of niet? 

Reputatie 1

en @Waqqas, wat bedoel je met 'wat staat er in je overicht'? mn rekeningen staan hierin, en bij mn abonnement staat 'internet premium' aangegeven..

Reputatie 7
Badge +15

@flexzi

Gewoon wanneer je inlogt op T-Mobile thuis, eerste tabblad overzicht. Daar staat meestal na je aanvraag; lijn wordt aangevraagd, aanvraag is in behandeling, de installatiedatum waarop de lijn actief is.

Bij mij zie ik ook mijn facturen daar en dan lijkt er daar niks mis mee te zijn.

Reageer