Beantwoord

Fritz!box 7590 aansluiten bij oplevering


Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 24 reacties

Goeienavond.

 

intussen wordik helemaal gek. Ik heb een fritzbox 7590 weten te fixen omdat t-mobile zelf me niet kan vertellen wanneer ik mn installatiepakket binnenkrijg. ik heb een glasvezelaansluiting waar een mediaconverter inzit, deze heeft een RJ-45 output waar ik een utpkabel in kan stoppen. 

Nu heb ik alle aanwijzingen gevolgd in de internet topics die ik heb gevonden. ik heb connectie gemaakt met deze fritzbox, heb bij internet de wizard gevolgd en gewoon ´t-mobile thuis glasvezel´ kunnen kiezen. daarna nog 1 of 2 instellingen ingevoerd en go!…...geen connectie, we weten niet waarom……

 

-kabel van glasvezel naar fritzbox werkt.

-kabel zit in glasvezelkast naar WAN poort van de fritzbox.

-toegang heb ik via LAN 1 met een kabel naar mn pc.

-T-Mobile heeft mij in 2 verschillende instantie verzekerd dat mijn verbinding geactiveerd is.

-Diagnostics op de fritzbox zijn gecheckt. alles werkt. ook de fritzbox zelf geeft aan dat alle kabels aangesloten zitten en herkend mijn pc-naam.

-alles is minstens 2x gereset en opnieuw ingesteld vanaf fabrieksinstellingen. 

-wizard is gevolgd met de vooropgezette instellingen van t-mobile thuis glasvezel...niks

-internet instellingen los instellen onder ´other internet provider´ en vlan 300 zelf instellen met instellingen overgenomen van hierboven…..niks.

 

Ik weet het niet meer, en begin me een beetje te irriteren. Is er iemand die mij kan helpen of andere mogelijkheden heeft voor me?

 

ik hoor het graag,

groet, en alvast bedankt.

Rens

icon

Beste antwoord door Sander 7 August 2020, 15:31

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 1

Intussen is het lampje voor mn lijn gaan branden. Dacht ik een los moment 'kom, laat ik de glasvezelkast opnieuw opstarten'. Toen brandde opeens alle lampjes die moeten branden. Helaas nog steeds geen internet na opnieuw instellen van de Fritz!box…..

Ik geef eeerlijk toe een beetje gefrustreerd te raken met hoe de zaken lopen. NIEMAND bij T-Mobile kan mij vertellen wanneer mn installatiepakket word geleverd, ik heb voor de 2e x een voucher aan moeten vragen voor unlimited internet via mn telefoon, maar daar hebben mijn computers (zonder draadloze netwerkkaarten) verder helemaal niks aan. In de 3x dat ik mensen gesproken heb, kreeg ik 3 verschillende dingen te horen.

 

1: Het installatiepakket is onderweg, we kunnen u alleen nog niet vertellen wanneer het aankomt. Het internet kunt u alvast gebruiken met een ander modem, want het is al wel geactiveerd sinds 27 juni. We geven u zelf het nr. van guidion om de monteur af te zeggen zodat die niet voor niks langskomt.

2: Uw installatiepakket is nog niet onderweg, want u heeft de guidion monteur afgezegd. Wij sturen pas een pakket als er een afspraak is gemaakt. Uw verbinding is geactiveerd en werkend, dus laat de guidion monteur daar naar kijken als hij langskomt.

3: Uw internetverbinding is nog niet geactiveerd, (ik had het over het lampje wat niet brandde op de glasvezelkast) dit gebeurd pas de 11e van augustus. U hoeft nog geen afspraak te maken met de monteur, wacht gewoon op het installatiepakket.

Graag wil ik weten wat nu de uiteindelijke stand van zaken is. Echt, het maakt me niet uit hoelang het nog duurt, het leven is mooier dan alleen internet, maar ik zou erg graag de waarheid horen. volgens mij zag ik een goed apestaartje erbij staan, dus die ga ik proberen @Sander . Iedereen verder nogmaals bedankt voor het meewerken!

Reputatie 7

Hi @flexzi,

 

Allereerst bedankt dat wij mee mochten naar je nieuwe huis! De verhuizing blijkt aan onze kant nogal een onverwachte hobbel te hebben. Ik wil een paar dingen even uit de wereld helpen. @Waqqas, het gaat hier om een verhuizing, vandaar dat de My omgeving hier wellicht anders uitziet dan je zou verwachten bij een nieuwe aanvraag. Dan de factuur: op je oude adres is het abonnement per 1-8 gestopt. Je zal pas betalen als op je nieuwe adres de verbinding is gemaakt. Voor deze tussenperiode zul je dus niet hoeven te betalen, ook al is de lijn al actief. 

 

Mijn complimenten voor het uitzoeken om de verbinding te realiseren, zonder ons installatiepakket. Op de Community hebben we enkele topics om je te helpen bij het aansluiten van je eigen modem. Dit is voor jou van toepassing: Eigen modem op glasvezel. Dat gezegd hebbende zou ik het eigenlijk niet aanraden. Ik vermoed dat er nog geen media converter bij jouw aansluitpunt is. Dan moet je je eigen modem aansluiten op het glasvezelpunt is dat is niet zonder gevaren. Niet alleen is de fiber gevaarlijk (laser!), het is ook kwetsbaar. Ook is het niet helemaal zeker of wij op deze Genexis kunnen aansluiten. Wellicht dat deze nog vervangen moet worden. Kortom: er zitten nogal wat haken en ogen aan met de kans dat het sowieso niet mogelijk is. 

 

Mijn excuses voor de verwarring aan de telefoon. Ik zal het hier helder uitleggen. Het pakket is nog niet verstuurd. Dit ligt aan ons. We zien dat in sommige gevallen bij een verhuizing iets misgaat met de levering van het pakket. We zijn hard aan het werk om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Ik durf hier geen indicatie te geven, maar ik ga er vanuit dat we het halen om dit voor de monteursafspraak te leveren. De monteursafspraak staat los van de levering van het pakket. 

 

Mocht je nog vragen hebben, laat het ons weten. Hier hebben we nu een goed overzicht wat er speelt en wat de status is. 

Reputatie 1

Dankjewel voor je eerlijke en duidelijke antwoord @Sander . Nu weet ik waar ik aan toe ben, en dat het installatiepakket geen bekende leverdatum heeft, is dan maar even zo. Ik ga met jou link nogmaals kijken of ik dingen over het hoofd heb gezien tijdens het installeren van een eigen modem, verder laat ik het hierbij. Mocht je nieuwe informatie hebben dan hoor ik het natuurlijk graag.

 

groet en bedankt voor de hulp

Rens

Reputatie 1

Hoi @Sander, toch nog even 2 extra vragen.

1: Je hebt het over het aansluiten van een mediaconverter, of de twijfel of die erop zit, maar de glasvezelkast heeft al een UTP aansluitpunt, geen SFP. Daarnaast is de glasvezelkast al gebruikt voor glasvezelinternet van KPN. Zij hebben gezorgd dat de UTP kabel direct vanuit de glasvezelkast (check even de 2 foto’s van mij in dit topic van mn kastje) naar een modem (hun xperiabox) kan lopen. Is DIT niet de mediaconverter waarover je het hebt? Ik hoef niet (en kan dus ook niet, want ik ga niet IN die glasvezelkast lopen hannesen) met een glaslaser verbinding en alles te werken, want dat is al gedaan door KPN…

2: wat ik me ook nog herinner is dat een collega van je over de telefoon zei dat er misschien nog werkzaamheden in het aansluitpunt moesten plaatsvinden door reggefiber, en hij noemde de datum 11 augustus waarop de verbinding tot stand gebracht zou worden. Heb jij hier meer informatie over? komt deze datum ergens voor bij jullie? want mn ‘verbinding’ lampje brand dus ondertussen, maar ik kan nog steeds helemaal niks.

alvast bedankt,

Groet

Rens

Ik weet niet of het bij T-Mobile niet ook zo werkt, las bij KPN dat je eerst de lijn moet activeren met het standaard geleverde modem, daarna kun je je eigen modem pas aansluiten.

Misschien wil het daarom niet werken wil.

Dus zodra je het instalatie pakket eindelijk in huis hebt meteen de Zyxel proberen.

Reputatie 7

 Hey @flexzi,

Ik geef je graag meer toelichting! Normaal gesproken ontvang je de mediaconverter met het langverwachte installatiepakket. Nu lees ik gelukkig dat de monteur aankomende donderdag een extra mediaconverter meeneemt. Als ik heel eerlijk mag zijn dan adviseer ik je niet om te gaan pielen aan het glasvezelpunt. Zoals mijn collega hierboven ook al terecht aangeeft, is het enorm kwetsbaar en gevoelig. De installatie van de mediaconverter in combinatie met je glasvezelpunt kun je beter over laten aan onze monteur. :relaxed:

Betreft het tweede punt dat je aankaart zie ik gelukkig geen obstakels! :smile: Onze monteur sluit komende donderdag de mediaconverter voor je aan en vervolgens kun je zelf beslissen om je eigen modem aan te sluiten middels de handleiding hierboven of wachten totdat je installatiepakket is gearriveerd. 

@Piotr Als je zijn verhaal en reacties leest zit die niet aan het glasvezel punt zelf te knoeien, er zit al een Genexis van KPN op en daar kan in veel gevallen gewoon T-Mobile over leveren.

Is alleen een LAN kabel er in prikken en hopen dat het werkt, in dit geval dus niet.

Maar als TM nu eens de zaakjes op orde krijgt zijn dit soort gevallen geeneens nodig, ik vraag me echt af wat er afgelopen jaar bij jullie gebeurt is, gaat op alle vlakken van alles mis wat niet mis mag gaan.

Reputatie 7

@flexzi De aansluiting vanuit de centrale zou al actief moeten zijn dus nu is het alleen nog een kwestie van juist aansluiten. Het kan zijn dat er nog wat aangepast moet worden aan de aansluiting op jouw adres maar geen zorgen dat gaat helemaal lukken met de monteur morgen!

@Doornekamp33 Balen dat dit zo overkomt. We hebben juist de rustigste zomer die we tot nu toe gehad hebben en ondanks alle vernieuwingen gelukkig nauwelijks grote problemen gehad.

Er blijft zo her en der inderdaad wél vertraging optreden met de verzendingen maar hier zit inmiddels een team op die full-time bezig zijn om dit hele proces eindelijk strak te trekken. We doen het dus juist steeds beter! Jammer om te horen dat dit niet zo over komt, daar moeten we dan aan werken!

@Brian, Beetje raar misschien dat het zo overkomt, maar ik lees te vaak dat het pakket niet op tijd aankomt, zelfs een simpele TV box opsturen duurde bij mij 3 weken, dit is een proces die niet fout mag gaan en als het ongelukkigerwijs toch fout gaat en men aan de bel trekt zou die gelijk of minstens de volgende dag bij de Post aangeleverd moeten zijn.

Wat ik hier lees tussen de regels door is desintresse, sch**t aan de klant, en onwil om dit met zeer grote spoed op te lossen.

Bij Telfort werd een extra box meestal nog dezelfde dag aangeboden bij PostNL, een vertraagd instalatie pakket was ook meestal de volgende dag binnen, monteur kan op Glas gewoon zijn werk doen omdat de noodzakelijke genexis bij hem in de wagen ligt en niet opgestuurd word met het pakket, allemaal zaken die het proces niet onnodig extra vertragen, zoals bij TM alles via die veel te trage techneuten moet worden aangevraagd.

Ik braag me af of T-Mobile niet teveel in 1 keer wil veranderen, veranderingen kosten tijd om het te stroomlijnen, als het ene nog niet afgerond is en het volgende weer op stapel staat  gaat dit op den duur mis.

Reputatie 7

Hi @Doornekamp33 Ik kan je verzekeren dat het zeker geen desinteresse is maar dat het met sommige verzendingen (nog steeds) niet goed gaat is natuurlijk erg balen. Maar zoals gezegd werken we hier hard aan.

@flexzi Ik neem het stokje even over van mijn collega Sander die van een vakantie aan het genieten is. Ik zie dat het de monteur inmiddels gelukt is om aan te sluiten, top! Ik zie dat het nieuwe installatiepakket jammer genoeg niet op tijd was maar die komt er zeker achteraan!

Reageer