Beantwoord

Gebruikte TV-decoder bij nieuwe aansluiting

  • 25 May 2019
  • 4 reacties
  • 374 Bekeken

  • is net lid geworden
  • 0 reacties
Hallo,

Ik heb vandaag het installatiepakket voor T-Mobile Thuis binnengekregen. De internetmodem oogt nieuw, maar de TV-decoder is duidelijk flink gebruikt geweest (krassen, verfvlek), net als de afstandsbediening. Is het gebruikelijk om gebruikte apparatuur te leveren bij een nieuwe aansluiting?

Groeten, Remko
icon

Beste antwoord door TAVL 27 May 2019, 08:59

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @rdw00 ,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Fijn dat je het installatiepakket hebt gekregen. Het krijgen van gebruikte apparatuur is niet vreemd. Het is zonde om goede apparatuur weg te doen, omdat een klant bijvoorbeeld wil upgraden van een reguliere decoder naar een decoder met opnamefunctionaliteit. Dat zou een behoorlijke verspilling opleveren.

De apparatuur hoort wel in goede conditie te zijn. Een krasje kan, maar flink krassen en verfvlekken lijkt mij minder passend. Zou je er een foto van kunnen maken? Dan kan webcare beoordelen of deze in aanmerking komt om te ruilen voor een ander exemplaar. Werkt hij verder wel goed?
Reputatie 1
Lijkt me toch geen gewenste oplossing , gebruikte spullen te leveren . Problemen , problemen, denk maar niet dat nieuwe klanten hiervan gedient zijn. Zoiets bij de verschillende providers , en ik heb er dat laatste jaren diverse gehad nog nooit meegemaakt.
Reputatie 7
Badge +4
@hagees iedere provider doet dit. Dit is niet iets dat specifiek voor T-Mobile praktijk is. Haalt niet weg dat de apparatuur gewoonweg in goede conditie moet zijn en moet functioneren.

Apparatuur wordt economisch en technisch afgeschreven. Economisch is dat de apparatuur een bepaalde tijd mee gaat en maandelijks in waarde verminderd. Technisch de tijd dat apparatuur technisch voldoet aan de eisen van de tijd. Bijvoorbeeld door ondersteuning van de fabrikant (bijv. beveiligingsupdates), vereisten voor connectivity, ondersteuning diensten, etc. Als een klant een apparaat inlevert, dan wordt deze beoordeeld. Niet enkel op bovenstaande, maar ook of deze visueel aan eisen voldoet. Je wil als provider natuurlijk geen zwaar afgetakelde apparatuur aan je klant leveren. En terecht. Maar als iedere decoder na inleveren uit roulatie zou worden gehaald, dan zou dat een regelrechte kapitaalvernietiging en verspilling zijn. Een decoder of modem/router gaat immers jaren mee.
Reputatie 7
Hi @rdw00 Het antwoord van @TAVL klopt helemaal, apparatuur wordt (bij elke provider) hergebruikt tenzij je echt betaalt voor de hardware en dit jouw eigendom wordt. Zodra je het in bruikleen hebt (terug moet sturen aan het eind van je abonnement) is de kans groot dat het hergebruikt wordt. Uiteraard wordt elke zending wel gecontroleerd en wordt apparatuur afgeschreven als het echt niet meer mee kan. In dit geval lijkt er zo te horen wat doorheen te zijn geglipt. Maar geen zorgen, als je inderdaad een foto kan plaatsen dan kan ik de TV Box voor je omwisselen!

Reageer