Beantwoord

Geen connectie via wandcontactdoos

  • 26 November 2018
  • 11 reacties
  • 2150 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 6 reacties
Goedemiddag,

op de dag van oplevering heb ik de router volgens de handleiding geinstalleerd, echter kreeg ik geen brandend WAN lampje en dus geen internet of TV signaal. De PTT wandcontactdoos begeeft zich in de woonkamer en ik ben de kabel gevolgd naar de gangkast van mijn gedateerde appartement. Daar was deze kabel doorgelist middels een soort van kroonsteenprincipe naar de telefoonkabel die via de grond mijn appartement binnenkomt. Die telefoonkabel is te zien op de bijgevoegde foto en lijkt 5 verschillende adere te hebben, namelijk rood, blauw, groen, geel en transparant. Omdat ik vermoedde dat de kabel naar mijn woonkamer defect was, heb ik de kabel die in mijn huis binnenkomt aangesloten op de Aansluitbox van Tmobile om daar te testen of er via die kabel wel signaal kwam. Ik heb dit gedaan zoals de handleiding aangaf, met de rode ader op het rode punt en de blauwe ader op het groene punt. Daarna Aansluitbox en router verbonden met de DSL kabel, maar helaas nog altijd geen signaal. Wat gaat hier mis?

Tevens viel me op dat onder My Tmobile Thuis en dan onder kopje Mijn Abonnementen er wordt aangegeven dat TV en Telefoon actief zijn, maar dat bij Internet staat dat het nog geactiveerd moet worden. Bedoelen ze hier activering door mij of is er daadwerkelijk nog geen internet beschikbaar op mijn adres?

Een derde punt is dat ik sinds de 23e voor Tmobile Thuis betaal en ik graag de extra voordelen zo willen benutten icm met mijn mobiele abonnement, maar wanneer ik bij My Tmobile Thuis het Klantvoordeel wil activeren, er wordt gemeld dat dit pas kan als ik My Tmobile Thuis heb geactiveerd. Blijkbaar is dit gekoppeld aan het nog niet functionerende internet? Nu kan ik niet de 2GB extra data voor mijn mobiele telefoon activeren, terwijl ik die hard nodig heb.

Ik heb een afspraak voor donderdag met een Tmobile monteur, maar ik zou dit graag zsm oplossen.

Vriendelijke groet!

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 26 November 2018, 19:22

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hallo LonW,

Er is één actvatie datum, na deze datum zouden alle diensten actief moeten zijn op één van de aderparen. (Meestal rood/blauw, soms oranje/wit) In dit geval wellicht geel/groen. Is de actvatie datum al geweest?

Mvg. Marcel
Activatiedatum was de 23e. Ik ben nu diverse combianties aan het proberen. Rood/blauw geen resultaat, groen/geel geen resultaat. Nu bij transparant/rood begint WAN wel te knipperen om de zoveel tijd, maar geloof niet dat het al tot echt resultaat leidt.
Reputatie 7
Badge +2
Als geen van de cominaties werkt en er geen fysiek isra-punt in de woning is (behalve het getoonde draadje), zal de netbeheerder (kpn) het isra-punt in de woning eerst moeten herstellen.
De T-mobile (Guidion) monteur zal dit beoordelen en indien nodig in gang zetten.
Geen Isra punt, wel een wandcontactdoos wat volgens mij normaal is in een flat. Geen succes op de wandcontactdoos, daarom de kabel teruggevolgd naar de gang kast.

Het feit dat WAN periodiek begint te knipperen (niks anders) nu ik blauw/rood heb vervangen door blaiw/transparant, is dat een stap in de goede richting?
Reputatie 7
Badge +3
@LonW

De normale combinatie die zou moeten werken is rood (a-draad) en blauw (b-draad).
Dat jij een geel groen hebt is al afwijkend van de standaard oranje en wit.

De aansluitkleuren die deze kabel heeft, komen overeen met een aansluitsnoer van een T65 draaischijf toestel ☺️ ... oude codering dus.
Maar dan nog zijn de signaal draden rood en blauw.
De transparante draad zal in dit geval aarde / afscherming kunnen zijn, maar zolang we geen ISRA punt kunnen bekijken is dit een beetje gokken.

Heb je de mogelijkheid om als het WAN lampje knippert in te loggen op het modem, om te kijken wat het modem zegt over je verbinding?
Helaas vele combinaties van aders geprobeerd, maar geen resultaat. Slechts bij de transparante ader gaat WAN wel even knipperen, maar meer niet.

Ondertussen krijg ik ook het idee dat het signaal misschien nog helemaal niet wordt doorgegeven. Die gedachte is gebaseerd op de melding die ik in My Tmobile Thuis onder Abonnementen krijgt, namelijk dat de aanvraag van internet nog in behandeling is (zie bijgevoegde foto) 🤔🤔

KPN komt langs om de binnenkomende kabel op orde te brengen. Neem aan dat het daarna op orde is.
Reputatie 7
Badge +4
@LonW Zou je ons op de hoogte willen houden van de ontwikkelingen? Ik ben namelijk erg benieuwd of het op orde brengen van het isra punt (aansluitpunt) inderdaad de oplossing is. Wanneer komt KPN langs? We horen het graag!
De monteur namens Tmobile kende de kabel die bij mij binnenkomt (zie foto) nog niet. Na een tevergeefse poging om een verbinding te krijgen, heeft hij KPN verzocht om in de komende oaar dagen langs te komen en de situatie met de binnenkomende kabel te bekijken.

Ter compensatie heeft Tmobile mij 7 dagen Unlimited data gegeven op mijn mobiele nummer, zodat ik de komende dagen toch enigzins online kan. Ik hou jullie op de hoogte.
Reputatie 7
Hoi @LonW,

De bal is in ieder geval aan het rollen! Ik ga er vanuit dat de netwerkbeheerder de verbinding kan herstellen. Ik wil je ook nog geruststellen: de facturatie begint pas op het moment dat het modem verbinding maakt met het Internet.

Mocht er nog iets mislopen of als je nog vragen hebt, laat het mij weten!
Na een week heb ik een sms-verzoek van Guidion ontvangen om een nieuwe afspraak te maken. Ik heb hen gebeld om dit te doen en om tevens te vragen of KPN daadwerkelijk iets had ondernomen, aangezien ik niemand aan de deur had gehad. Guidion zei me dat bij T mobile te checken. Uit mijn contact met Tmobile vervolgens bleek dat er oo afstand iets door de KPN was gedaan aan mijn lijn en dat zij Guidion hadden geinformeerd dat zij werr aan zet zijn. Ik moet nu weer een week wachtwn oo de Guidion monteur. Overigens met wederom een voucher voor 7 dagen onbeperkt internet oo mijn mobiel, dus de overlast blijft geperkt.

Sinds de dag dat de KPN volgens het systeem iets zou gedaan hebben aan mijn lijn, heb ik wel een andere frequentie van knipperde lichtjes oo mijn modem bij verbinding via de rode en blauwe kabel. Er is dus wel iets veranderd, maar nog altijd niet functioneel. Ook het managmeentsysteem van het modem geeft aan dat ee nog altijd een kabelfout is.

Reageer