Beantwoord

Geen Glasvezelaansluitpunt op mijn adres


Als ik een abonnement neem bij t-mobile is de glasvezelaansluitpunt dan ook gratis?

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 9 March 2021, 11:45

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dat ligt eraan. Als de postcode check aangeeft dat jij een aansluiting kan afnemen bij t-mobile, dan zijn er alleen de standaard aansluit en monteur kosten.

Ik heb wel de volgende melding gekregen: 

Maar helaas vertelt dit mij niet of het geld kost. 

Ik heb geen glasvezelaansluitpunt / ISRA punt en ik zie ook geen gekleurde kabels in mijn meterkast.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @oussamakas 

De kabel vanaf de gevel naar binnen brengen en de FTU monteren is meestal gewoon gratis.

Als de kabel nog vanaf de straat naar de gevel moet worden geboord dan komt eerst een aannemer kijken hoe ze de kabel het beste kunnen boren en waar de FTU moet komen. In de meeste gevallen is dit gratis maar indien anders door bijvoorbeeld extra werkzaamheden dan ontvang je daar een offerte van.

Reputatie 5

@oussamakas Je kunt toch op de site van t-mobile een pakket samenstellen? Dan zie je direct of er aansluitkosten in rekening worden gebracht of niet.

Reputatie 7
Badge +15

Kosten voor een FTU (aansluitpunt) worden niet weergeven bij het bestellen en kan ook niet automatisch gecontroleerd worden of die er al is of nog niet.

Reputatie 5

Dat is dan toch het probleem van T-Mobile? Als die aangeven te kunnen leveren en een opsomming doen van de kosten en kortingen dan is dat het bedrag dat je gaat betalen. Lijkt me erg vreemd als er opeens tientallen euro's (of meer?) bijkomen terwijl je iets hebt afgesproken tijdens het afsluiten.

 

Op mijn overeenkomst bijvoorbeeld staan de aansluitkosten en deze krijg ik direct terug als korting.

Reputatie 7
Badge +15

Meestal wordt het wel geregeld door T-Mobile wanneer er een abonnement is afgesloten.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @oussamakas, Wanneer er nog geen FTU is, dan komt inderdaad eerst een aannemer langs zoals @Waqqas aangeeft. Je hoeft je geen zorgen te maken om de kosten. Dit wordt altijd vooraf met jou besproken, zodat de kosten niet als een verrassing komen. Het is aan jou of je uiteindelijk akkoord gaat met de kosten. Hetzelfde geldt met de monteur van Guidion. Hier zie je wat er allemaal is inbegrepen bij de installatie en wat eventueel andere kosten zijn voor de extra werkzaamheden. Mochten er extra werkzaamheden nodig zijn, dan zal Guidion dit ook van tevoren met jou bespreken.

Hi @oussamakas, Wanneer er nog geen FTU is, dan komt inderdaad eerst een aannemer langs zoals @Waqqas aangeeft. Je hoeft je geen zorgen te maken om de kosten. Dit wordt altijd vooraf met jou besproken, zodat de kosten niet als een verrassing komen. Het is aan jou of je uiteindelijk akkoord gaat met de kosten. Hetzelfde geldt met de monteur van Guidion. Hier zie je wat er allemaal is inbegrepen bij de installatie en wat eventueel andere kosten zijn voor de extra werkzaamheden. Mochten er extra werkzaamheden nodig zijn, dan zal Guidion dit ook van tevoren met jou bespreken.

Maar er is een bedenktijd van twee weken, Als ik de offerte van KPN annuleer zal ik nog steeds te maken hebben met een T-mobile abonnement waarvan de bedenktijd is verstreken.

Reputatie 7
Badge +15

@oussamakas

Ten eerste denk ik dat de kans groot is dat je zelf niks hoeft te betalen.

Indien er toch kosten aan worden verbonden en je gaat er niet mee akkoord dan heb je geen aansluitpunt.

De bedenktijd gaat pas in als de guidion monteur alles heeft geïnstalleerd en het internet werkt, de installatie door guidion is niet mogelijk als er geen aansluitpunt is.

Dus je hoeft je nergens over druk te maken dat je vast zit aan een abonnement mochten er toch kosten voor het aansluitpunt zijn want het abonnement kan zonder aansluitpunt niet ingaan.

Reageer