Beantwoord

Geen internet na installatie: KPN moet iets doen?

  • 3 April 2020
  • 3 reacties
  • 280 Bekeken

Op 1 april is een monteur van Guidion langsgeweest om de installatie van Internet en TV te doen. Converter en modem zijn geinstalleerd, maar internet is niet beschikbaar: het lampje van internet op het zyxel modem is rood. Volgens hem moet KPN iets doen in een kastje in de buurt, en tot die tijd geen internet. Die avond zou het volgens hem in orde moeten zijn. Inmiddels zijn we twee dagen verder, en we hebben nog steeds geen verbinding. Heb de hele zaak ontstekkerd en na 10 seconden weer aangesloten: niks. Onhandig, nu we moeten thuiswerken. Kunnen jullie laten weten wanneer jullie dit probleem gaan oplossen?

icon

Beste antwoord door pipodeclown_2 4 April 2020, 00:27

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5

Je verbinding wordt over DSL geleverd, het vaste netwerk van KPN. Alleen KPN monteurs mogen aan dat netwerk zitten en dat kost tijd. Soms kan KPN op afstand iets doen en soms alleen op locatie. In het laatste geval zal KPN het inplannen, daar heeft T-Mobile helaas geen enkele inspraak in.

Ik vind het inmiddels echt triest dat dit nog steeds gebeurd. Hetzelfde gebeurde mij in december, ik heb een maand gewacht, omdat ik steeds weer gesust werd. ‘Overmorgen moet het geregeld zijn..’. Het wordt niet geregeld, omdat kpn daar waarschijnlijk geen zin in heeft. 
T-mobile weet dit, medewerkers van de klantenservice zeggen tegenstrijdige dingen en je wordt aan het lijntje gehouden. Ik kreeg wel elke keer voor een week onbeperkt mobiele daten, maar dat gaat maar op 1 telefoon. Het kostte me zelf nog 75 euro aan extra mobiele pakketten en uiteindelijk ook nog 75 euro voor opzeggen, terwijl ze me werkelijk niets geleverd hebben. 
 

Ze kunnen er misschien niks aan doen, maar het gebeurt veel te vaak en het is niet in orde, vind ik. 

...

Ze kunnen er misschien niks aan doen, maar het gebeurt veel te vaak en het is niet in orde, vind ik. 

 

Het kan wel, alleen het kost wat meer. Heeft met de service level te maken. Het kan in principe binnen 8 uur hersteld worden, maar daar moet T-Mobile dan extra voor betalen. Wanneer hier dus een medewerker roept: "We doen ons uiterste best om je z.s.m. aan te sluiten” en daarna duurt het een week. Dan is dat omdat ze een paar euro beknibbelen op de service. Maar als consument kies je daar ook een beetje voor als je voor een budget provider gaat. 

 

https://www.kpn-wholesale.com/producten-diensten/breedband/wba.htm

Reageer