Beantwoord

Geen internet/signaal na aansluiting door monteur


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
Goedemorgen,

Ik heb problemen met mijn installatie.
Kennelijk geeft TMNL wel een signaal af maar wordt bij mij thuis niets
ontvangen. Reggefiber komt aanstaande woensdag langs om hopelijk e.e.a. in orde
te maken.

Monteur gaf aan de oude router van Ziggo weer aan te sluiten totdat het probleem is opgelost. Ik heb wel een tv-signaal (ik kan dus TV kijken) maar ik heb geen Wifi. Klopt dat?
icon

Beste antwoord door TAVL 18 March 2019, 10:44

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Welkom bij T-Mobile Thuis!

Ik zie dat je een mobiel nummer als nickname hebt gekozen. Dit is niet handig, omdat dit een openbaar forum is en dit spam en phishing in de hand werkt. Een moderator zal dit voor je aanpassen.

Ai, dat is geen goede start. Goed dat er al actie is uitgezet om tot een oplossing te komen. Haalt niet weg dat je in de tussentijd natuurlijk ook wilt kunnen internetten. Als jouw abonnement bij ZIGGO al is afgelopen, dan kan het inderdaad zijn dat er nog analoog of digitaal basis tv signaal binnen komt, maar internet zal al gedeactiveerd zijn. Doet het bekabeld internet het ook niet? Als dat het geval is, dan ben ik bang dat het signaal niet meer actief is.

In dit soort gevallen kan T-Mobile tegemoet komen. Een webcare medewerker kan voor je naar de mogelijkheden kijken. Ze kijken mee op het forum, dus zien dit topic ook voorbij komen.

Laat je weten of het woensdag gelukt is? Mocht je verdere vragen hebben, dan lees ik dat graag.
Reputatie 7
Hi @MaFC , we gaan zorgen dat je zo snel mogelijk online bent! In de tussentijd stuur ik je graag een code door, deze kan je sms'en naar 224 en vanaf dat moment heb je 7 dagen unlimited data op je mobiele abonnement. Zo kan je een hotspot maken en ben je in ieder geval online! 🙂 Ik heb je de code zojuist doorgestuurd via een privébericht. Er zit wel een daglimitiet op de bundel, mocht je deze bereikt hebben dan kan je onbeperkt aanvullen met 1 GB per keer via My T-Mobile en de My T-Mobile app. We gaan voor je aan de slag Marcel, als je op dit moment nog vragen hebt stel ze dan gerust!

P.S. Ik heb het 06-nummer uit je username aangepast vanwege de privacy :)
Hallo Brain, dank zo ver en begrijpelijk om username aan te passen.
Mooie oplossing, de code voor extra MB's voor een hotspot. Naar welk adres heb je de code gestuurd?
Heb volgens mij nog niets binnen.

Marcel.
Reputatie 7
Hey @MaFC,

Wel een fijne tussenoplossing! Mijn collega heeft je een privébericht verzonden met de Unlimited code, heb je deze kunnen vinden? Ik hoor 't graag!
Hi, ja gevonden. Nummer klopte niet maar ook dat is opgelost. Nu wachten op monteur.
Dank je wel.
Goedemorgen,

Update van mijn kant: de monteur van Reggefiber is gisteravond kort langs geweest. Vastgesteld dat alles nu functioneert en dat er signaal is. Hoera! Wij zitten dus weer helemaal in die 21ste eeuw ;-)

Omdat de monteur van Guidion (die volgens mij ook onder redelijke tijdsdruk stond) niet verder kwam heb ik zelf telefoons en computers aangesloten plus de tv. Advies van die monteur was niet een kabel naar de tv te leggen maar gebruik te maken van Devolo Powerline dlan 500 duo dus semi-draadloos. Advies opgevolgd en dat brengt dan extra kosten met zich mee (EURO 50,-) maar scheelt weer draden in het huis.

Dat leidt dan tot een kritische vraag van mijn kant: wat mag ik als klant verwachten (en wat niet) voor EURO 35,- aansluitkosten? Voelt nu namelijk niet helemaal in balans.

Verder een paar vragen op basis van mijn bevindingen tot nu toe:
1. Beeld van de tv is niet altijd stabiel, blijft soms hangen en geeft zo nu en dan ‘digitale blokken’. Nadat ik die Devolo een keer van het stroom heb gehaald werd het beter. Kan ik daar nog iets aan doen of toch maar aan de ‘kabel’?
2. Tv kijken gaat nu via een HDMI-kanaal van mijn TV. Betekent dit dat ik mijn huidige afstandsbediening eigenlijk niet meer hoef te gebruiken?
3. Ziggo (vorige provider) werkte in eerste instantie ook met een ‘tv-kastje’ maar kwam later met een smart card die ik in mijn tv kon steken, waarmee het kastje overbodig werd. Kan dat ook bij TMNL-thuis?
4. Wifi: ik kan 2 TMNL-wifisignalen selecteren, verschil is 2,4G en 5G. in eerste instantie gekozen voor 5G want is/lijkt sneller. Ookla speed test bevestigt dat ook: bijna 100 mbps up- & down. Maar die ‘5’ valt later op de avond weg en ik kom er niet meer op met het desbetreffende wachtwoord. Wachtwoord voor beiden signalen is gelijk maar andere signaal (die 2,4) is aanzienlijk trager. Mijn vraag is: welke moet ik nu selecteren en wat gaat er mis c.q. wat kan ik eraan doen?

Ik moet er uiteraard nog even aan wennen en alles rustig na lezen maar bovenstaande houdt me nu bezig, vandaar mijn vragen!

Groet, Marcel.
Reputatie 7
Hoi @MaFC

De monteur van Guidion doet een basis installatie.
Dat houd in:
1 TV en werkt de kabel weg op of langs de plint max 15 meter. (zonder hak/breek/boor werk)
1 telefoon direct op het modem. (dus naast het modem)
1 apparaat op het internet (WiFi)

Heb je andere wensen dan is dit mogelijk onder meerwerk zoals is te lezen op de site bij de monteur komt langs.

Als het niet werkt doet hij wat mogelijk is en zorgt er voor dat Reggefiber word aangestuurd.
Bij een alles in 1 pakket is de instalatie volgens mij gewoon gratis. heb je het toevallig over de activatie kosten ? dit zijn de kosten om jou glasvezel verbinding te voorzien van signaal dit doet reggefiber buiten jou woning. echter is daar iets mis gegaan en komen ze even bij je langs om te controleren waar het is mis gegaan.

Voor de tv is het zo dat de beste manier is om deze via een kabel aan te sluiten. maar dat is niet altijd mogelijk en word er wel eens een powerline aangeraden dit gaat in 90% van de gevallen goed. als je last heb van blokjes in beeld moet je even proberen de stb direct met een kabel aan te sluiten.

WiFi 2,4 Ghz is langzamer maar komt verder, en word meer gestoord door andere (wifi) netwerken.
WiFi 5Ghz is sneller maar gaat nog moeilijker door muren heen.
Je mag verwachten dat je op de verdieping van het modem en 1 verdieping boven en onder het modem een snelheid haalt van 20Mbit.
Goedemorgen,
Heldere toelichting, dank daarvoor.

Installatie is inderdaad gewoon gratis, activatie kosten staan daar los van. Reggefiber heeft het signaal nu voor elkaar. Tv gaat nu al beter en anders is het alsnog TV kijken aan een draadje maar liever niet. Er is i.i.g. een alternatief.

2,4 en 5 GHZ is mij duidelijk maar blijft vreemd dat ik 2 apparaten aansluit op 5 GHZ, die daar dan vervolgens ook op functioneren en dan binnen 24 uur aangeven geen netwerk te hebben. Ik heb beiden nu opnieuw aangesloten op 2,4 (5 GHZ is niet langer een optie; wordt niet geaccepteerd) en dat lijkt stabiel. Het is nog te vroeg om daar al conclusies aan te verbinden.
Wat kan ik doen om toch gebruikt te maken van die 5 GHZ?

Verder ben ik nog benieuwd of TMNL thuis ook ooit overstapt naar een smartcard i.p.v. een stb naast je tv.
Reputatie 7
Hallo @MaFC

5Ghz hoort natuurlijk gewoon te werken. zou je het modem eens een reset kunnen geven door het knopje aan de achterkant in te drukken en deze vast te houden tot dat alleen het power lampje nog brand ?

Powerline adapters zijn soms wat tricky maar kan je wel een paar tips geven.
  1. stop ze rechtstreeks in het stopcontact en niet op een verleng kabel.
  2. als je powerline adapter een doorvoer heeft voor 220 gebruik dan het andere stopcontact niet maar laat alles door de powerline lopen.
  3. draai hem om
  4. probeer een ander stopcontact.
Smartcards voor IPtv verwacht ik eigenlijks niet, ik zou eerder een app voor de smart tv verwachten dan een smartcard.
Reputatie 7
Badge +4
Je kunt trouwens ook het kanaal veranderen van de 2,4Ghz band. Dit kan aanzienelijk schelen. Zeker op een druk netwerk. Met een wifi analyzer app kun je kijken welke kanalen minder druk zijn.
Dank beiden! Heel fijn.
App ga ik downloaden en die reset ga ik vandaag of morgen ook zeker even toepassen.
Reputatie 7
Badge +4
Top. Hoor graag van je of het gelukt is.

Reageer