Beantwoord

Geen internet - Tmobile vs KPN

  • 17 December 2019
  • 3 reacties
  • 219 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedemiddag,

29 november is een monteur van Guidion langsgeweest om glasvezel te installeren.

Alles aangesloten maar er komt geen signaal binnen. Hij heeft een melding gemaakt dat een monteur van KPN langs moet komen. Na meerdere meldingen en meerdere telefoontjes met Tmobile hebben we nog steeds geen internet en is er nog steeds geen monteur van KPN langs geweest.

Elke keer worden er weer andere redenen genoemd en elke keer worden er loze beloftes gedaan.

Hoe kan dit zsm opgelost worden????

icon

Beste antwoord door Brian 19 December 2019, 16:26

Bekijk origineel

3 reacties

Hi @Yburn, je wordt komende maandag (23-12-2019) aangesloten, dat gaat helemaal lukken! :slight_smile:

Goedemorgen, eindelijk verbinding in mijn huis inderdaad:) Ik merk allen dat mijn glasvezel maximaal de 100 mb aantikt en niet de beloofde 500 mb. Enig idee hoe dit kan? 

Reputatie 7

Hi @Yburn, je wordt komende maandag (23-12-2019) aangesloten, dat gaat helemaal lukken! :slight_smile:

Reputatie 7

Hoi @Yburn, goed dat je aan de bel trekt. Ik ben ten eerste eerst benieuwd hoe je deze snelheid precies meet. Doe je dit met een bekabelde verbinding of via WiFi? De 500 Mbps garanderen wij enkel bekabeld. Is dit laatste inderdaad het geval, dan wil ik jou vragen om naar de onderstaande punten te kijken:

- Controleer je netwerkkaart. Ondersteunt deze snelheden boven de 100Mbit?
- Doe je de speedtests via een UTP kabel? Dit geeft de meest stabiele resultaten.
- Deze UTP kabel dient minimaal CAT5E te zijn (of hoger). Andere ondersteunen geen 1gbps snelheid.
- De UTP kabel mag niet langer zijn dan 90 meter. 
- Probeer de snelheid ook met een ander apparaat te meten.
- Controleer tijdens de speedtest of er niemand anders in het huis aan het downloaden is.
- Sluit de computer rechtstreeks op de router aan. Mocht er toch een switch of dergelijks tussen zitten verifieer dan of deze de 1gbps snelheid aan kan.

Ik hoor graag of hier iets uitkomt wat de snelheid bij jou dempt!

Reageer