Beantwoord

Geen internet, TV en telefoon in de woonkamer: geen oplossing, minimaal 3-4 werkdagen wachten

  • 13 April 2018
  • 2 reacties
  • 327 Bekeken

Ik ben geschrokken van de manier waarop T-Mobile met zijn (nieuwe) klanten omgaat. Als ik de vele topics zie over WIFI of internet snelheid, waarbij veelal de klant de bal teruggeworpen krijgt om het op te lossen. Of in de zin van had je het contract maar beter moeten lezen tot als je betaald lossen we het voor je op. Dat vind ik jammer, want de reclame en de verkoop meneer en mevrouw waren toch veel positiever en flexibeler.

Dan staat me nog wat te wachten, want bij mij is T-Mobile tot de meterkast gekomen, en verwachten dat ik daar de TV, laptop en telefoon neerzet, waar het bij mijn vorige provider, KPN met glasvezel, gewoon TV in de woonkamer gekeken en internet in de bank of op de slaapkamer gebruikt kon worden, bekabeld of Wifi. Wifi komt niet verder dan 0,8, tot 1 Mbps in de woonkamer. Het is wel zo dat de meterkast 1 verdieping lager is dan de woonkamer, maar dat was bij de andere provider KPN nooit een probleem, want het modem werd in de woonkamer neergezet in de buurt van de HD-TV, playstations, xboxes, etc. Wifi keurig door het hele huis, behalve op zolder, maar dat is ook niet de verwachting.

Samen met de monteur is T-Mobile klantenservice gebeld, en die vonden het ook wel een probleem, wisten niet hoe ze het op moeten lossen en zouden het met de supervisor bespreken en dezelfde dag terugbellen voor een oplossing. De monteur toch maar de kast in de meterkast laten plaatsen, om in ieder geval internet te hebben daar de kinderen voor hun huiswerk toch internet nodig hebben. Dit ook duidelijk vermeld in afname bij de monteur.

Helaas tot vanmorgen geen telefoon van T-Mobile. Zelf weer gebeld, en ja ze zijn er mee bezig en wachten op antwoord. Datzelfde doe ik ook, maar zonder fatsoenlijk internet (Wifi of bedraad), TV en telefoon. Wel is me reeds hartelijk welkom geheten en gefeliciteerd met mijn fantastisch internet en TV. Het kan nog wel enkele dagen duren voordat er überhaupt antwoord komt.

Het is natuurlijk simpel op te lossen, maar dan wordt er gelijk naar de klant en/of de kleine lettertjes gewezen als er kosten aan verbonden zijn. Van enige flexibiliteit is geen sprake meer want de klant is binnen, zit een jaar vast aan het contract, met TV en internet of zonder, maakt niet uit. Eén meter extra kabel kost zoveel kwartier werkzaamheid plus kabel, etc. Tot op de cm nauwkeurig zal er gecalculeerd worden. Kan wat tijd kosten, klant kan daar best geïrriteerd van raken, gaat uiteindelijk ook in fora zijn verhaal vertellen. Maar dat mag de pret blijkbaar niet drukken.

Jammer, ik had teveel vertrouwen gelegd in de hoop dat een nieuwkomer als T-Mobile in de "thuis markt" zijn uiterste best doet om de klant (redelijkerwijs) tevreden te stellen. Dat er monteurs de weg opgestuurd worden met middelen waar mogelijk te verwachten situaties mee opgelost kunnen worden. Helaas, niets van dit alles. Blijkbaar moet je gewoon een jaar uitzingen, zelf gaan fröbelen dat het enigszins naar behoren werkt, maar niet op de verwachte snelheid en kwaliteit.

Jammer. gemiste kans T-Mobile. De after-sales bepaalt de kwaliteit van de leverancier, en die is ondermaats. Uiteindelijk ben ik zwaar in de maling genomen door alle mooie verkoop praatjes.
icon

Beste antwoord door Brian 16 April 2018, 16:22

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Hi beedee, jammer om te horen dat de voorwaarden van te voren niet duidelijk waren. We installeren de modem inderdaad het liefst zo dicht mogelijk bij je aansluitpunt zodat je de meest stabiele verbinding hebt.

Als je de modem in de meterkast wil laten staan dan bieden we een WiFi garantie tot één verdieping bij de modem vandaan. Als je WiFi verbinding op dit moment niet voldoende is zou je dan een speedtest willen doen en hier de resultaten willen delen? Dan ga ik graag voor je aan de slag om dit op te lossen!
Reputatie 7
Hallo beedee,

Wat vervelend allemaal.
Het grote verschil is dat KPN een Ethernet router gebruikt en T-Mobile een Glasvezel modem/router.
Bij KPN mag het modem ergens anders staan. bij T-Mobile moet het bij de glasvezel aansluiting.

Het is eigenlijk net als de levering van Stroom gas en water. deze lopen tot aan de meterkast en na de meter is het de verantwoording van de klant. of terwijl het klant domein. eigenlijk is dit ook de meest logische plaats voor het modem. je wil het hele huis bedienen en dat kan vanuit de meterkast.

Als ik het goed heb loopt er een utp kabel van de meterkast naar de woonkamer waar de KPN router heeft gestaan. hier zou je dus ook de TV op kunnen aansluiten. ook zou je deze kunnen opsplitsen in 2x 100Mbit voor tv en internet.
Als de kabel te kort is kan je deze simpel verlengen met een RJ45 koppelstuk
Als je de kabel wil opsplitsen kan je dit doen met een UTP Optimizer (max 100Mbit)
Als je gebruik makte van een verbinding setje zou ik deze gewoon weer proberen.

Reageer