Beantwoord

Geen internet, WAN knippert

  • 23 April 2018
  • 15 reacties
  • 2531 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Wij zijn recentelijk overgestapt van Ziggo naar T-Mobile.
Vorige week kreeg ik een mail dat de installatiedatum vervroegd was (van 25 naar 20 april 🆒 ), nu zag ik vandaag de kans om de boel te installeren, maar zonder veel resultaat.
Het WAN lampje doet alleen maar een beetje knipperen. Modem (meermaals) opnieuw opgestart, maar dat heeft verder geen effect gehad.

Nog enige suggesties om dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Brian 27 April 2018, 10:28

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Hi Pmds, goed om te horen dat je over bent gestapt, welkom! Ik heb meteen met je meegekeken en je bent inderdaad op 20 april al aangesloten. Er lijkt alleen een probleem te zijn met de binnenkomende verbinding. Ik heb daarom meteen een opdracht uitgezet voor een monteur om dit op te lossen en je ontvangt een bericht van ons zodra het is verholpen!
Hoi Brian,
Ondertussen zijn we al ruim een week verder, maar nog steeds werkt het niet?
Wel kreeg ik een mail dat het in behandeling is genomen en dat ik binnen 3 tot 5 werkdagen een update zou krijgen. Niks meer ervan gehoord. (oke, eerlijk is eerlijk... vandaag is de 5e werkdag, maar toch..)

Vanochtend kreeg ik dan weer een (standaard) email met: "Yes, het werkt!" sinds 20 april... (eh nee, het werkt niet) en dat ik m'n rekening iedere maand in T-mobile thuis kan vinden en dat ik betaal vanaf 20-4-2018.
Dat is aardig! Maar eh... waarvoor betaal ik eigenlijk?

Krijg ik ook nog een mail met: "Oops!, eigenlijk werkte het niet!" met daarin (minimaal) 2 weken restitutie?

Maar goed, dat is dan maar even van latere zorg.
Ik zou nu vooral graag willen dat het werkt!
Is toch absurd dat T-Mobile zelf de datum vervroegd van 25 naar 20 april om me vervolgens 2 weken lang zonder internet te laten zitten??!! Wie heeft dat bedacht? -_-

Gelukkig is Ziggo ook niet de snelste, want nu kunnen we tenminste daar nog gebruik van maken.
Maar aangezien wij hier met z'n 2en vanuit huis werken kunnen we het niet gebruiken dat we straks zonder internet komen te zitten...
Begin nu al enigszins spijt te krijgen van het overstappen...
Dus Brian, ik verwacht grootse dingen van je! Zet ze daar eens aan het werk :8
Dit is precies waar we ook tegen aan lopen! Mijn moeder is ook overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. Bericht dat het zou werken, nu heeft ze geen televisie, geen telefoon en geen internet. Het vervelende er aan is, dat ze met haar alarmknop (ze is 83) nu niet een noodnummer gebeld kan worden! De monteur was er gisteren en nu werkt het nog steeds niet! Ik krijg net als jij pmds spijt van de overstap.Het leek alles zo goed te verlopen bij t mobile. Brian kan je onze moeder snel helpen alsjeblieft?
Reputatie 7
Hoi Pdms,

Ik ben er direct achteraan gegaan voor je. Zo'n mail krijg je inderdaad niet, maar bij deze wil ik het via deze weg doen: "Oeps, sorry, het werkt toch nog niet! Maar ik wil je geruststellen, we zijn er druk mee bezig." Op een vergoeding heb je zeker recht, dit ga ik voor je aanmaken zodra de diensten het doen, zodat jij niet hoeft te betalen voor de tijd dat jij zonder zat.

Natuurlijk heb ik meteen gecheckt wat er nou mis is gegaan. Ik zie dat onze technische dienst je geprobeerd heeft te bereiken, maar dat dat niet is gelukt door een onbekende reden. Vandaag is weer de opdracht gegeven je te gaan proberen te bereiken. Dat doen ze op het mobiele nummer dat begint met 48 en eindigt op 25, klopt het dat je hierop bereikbaar bent? Ik zou het jammer vinden als we het verkeerde nummer hebben, want ik wil deze situatie samen met jou snel oplossen.
Reputatie 7
Hi Turnhalle,

Wat super lief van je dat je dit voor je moeder vraagt. Natuurlijk help ik jou en haar graag! Het is inderdaad geen fijn gevoel dat zij geen gebruik kan maken van haar alarmknop, al weet ik zeker dat er niets ernstigs zal gebeuren. Werkt het apparaat op wifi? En is jouw moeder zo'n hippe ouder die een mobiele telefoon heeft? Als dat zo is en ze heeft een T-Mobile mobiel abonnement, wil ik haar graag een unlimited data voucher geven. Hier kan zij dan de hotspot van aanzetten, zodat de alarmknop gebruikt kan worden. Laat het me alsjeblieft weten!

Ik wil je ook graag een update geven over de situatie van de diensten. Meerdere collega's leven met jullie mee en doen er alles aan zodat de diensten zo snel mogelijk werken. Netbeheerder KPN neemt nu contact op voor het maken van een afspraak, let op: zij kunnen anoniem bellen. Het mobiele nummer waarop ze contact opnemen begint met 39 en eindigt op 31. Als de afspraak gemaakt is, kun je mij dit dan melden? Dan kan ik ook met een gerust gevoel slapen.
Hoi Sterre,
Dank voor je antwoord!
Gisteren zijn we gebeld en zonet een afspraak gemaakt voor een monteur van KPN die vrijdag langs komt.
Toch vraag ik me nog steeds af wat er nou dan aan de hand is? Ligt het ergens bij jullie of bij ons?
Ik had aangenomen dat het ergens bij jullie lag, maar dat een monteur hier langs moet komen suggereert dat het probleem ergens bij ons ligt.
Ik ga het in ieder geval allemaal nogmaals nalopen, misschien heb ik toch nog iets gemist de afgelopen 5 keer :8
Reputatie 7
Hallo Pmds,

Het lijkt er op dat er iets niet goed gaat met de kabels in de grond of in de wijkcentrale.
Hiervoor word de netbeheerder ingeschakeld. deze doet alles tussen de centrale en de aansluiting in huis. De monteur komt dus langs om dit stukje van de lijn te controleren en te herstellen.
Hoi Sterre, dank je voor je aardige berichtje. Mijn moeder is dan wel digitaal onderweg, maar met een hotspot kan ze nog niet omgaan hoor. En ze heeft nog helemaal niks. Geen telefoon (echt heel belangrijk, want ze valt best vaak en het noodnummer kan dus niet gebeld worden !) , geen internet en geen televisie. Echt super vervelend. Het telefoonnummer is nog niet gebeld en we (mijn broer en ik die voor haar zorgen) echt een beetje radeloos hiervan. Laat de netbeheerder alsjeblieft gewoon langskomen, wat mij betreft zonder afspraak. We kunnen namelijk onze moeder helemaal niet bereiken. Wel via de wijkverpleging. Maar dan moet er natuurlijk wel gebeld worden!
We zitten er nu over na te denken, toch weer terug naar Ziggo te gaan als dit zo lang duurt. Ik hoop dat je nog een snellere oplossing hebt, Sterre! groetjes
Hallo allemaal,

Hier is het inmiddels opgelost. Blijkbaar lag het toch aan ons.
Mijn man had een nieuw aansluitpunt gemaakt, maar had vanuit de hoofdaansluiting de draadjes omgedraaid. En laat dat nou net het gedeelte zijn dat ik niet na ga nalopen. Had verwacht dat hij dat wel goed zou hebben gedaan.
De verontwaardiging op z'n gezicht toen ik vroeg of het mogelijk was dat het aansluitpunt misschien niet goed aangesloten was! :8

Dank in ieder geval voor alle reacties!

En succes aan Turnhalle!
(Misschien een idee om je moeder een simpel prepaid telefoontje te geven? Is ze in ieder geval bereikbaar totdat het is opgelost).
Fijn dat het bij jullie is opgelost Pmds! Ik weet niet waar het bij mijn moeder aan ligt. Een mobiele telefoon heeft ze, maar dat werkt niet met haar poslband (drukknop die gelijk dan een alarmcentrale acitiveert). Of ergens draadjes zijn omgedraaid weet ik niet. Mijn vader die inmiddels is overleden heeft destijds de aansluitingen deels gemaakt. Met Ziggo funktioneerde dat altijd. Nu ben ik wel redelijk technisch onderlegd, maar kan dat vanuit Duitsland niet controleren en mijn moeder al helemaal niet. Daarvoor is toch ook een monteur? Ik hoop maar dat morgen iemand kan komen kijken. groetjes, Ben
Reputatie 7
Hi Pmds, goed om te horen dat je oorzaak hebt gevonden! Zelfs de besten onder ons maken wel eens een foutje! ;)

@Turnhalle Ik zie dat ook bij je moeder alles weer werkt, top! In dit geval was het óók iets in de woning zelf, dat wordt normaal gesproken niet opgelost door onze monteurs maar in dit geval is er gelukkig een uitzondering gemaakt! 🙂
dat wordt normaal gesproken niet opgelost door onze monteurs maar in dit geval is er gelukkig een uitzondering gemaakt! :)

Zouden ze vaker moeten doen, die uitzonderingen... :8
Ja alles werkt weer. Ik heb geen idee wat het in de woning was. Fijn natuurlijk dat er een uitzondering is gemaakt. Het was ook fijn geweest als de monteur die daarvoor kwam even gecheckt had of het daadwerkelijk werkt. Nu had het veel langer geduurd dan nodig. Dit Forum werkt wel goed.
Reputatie 7
Hi Turnhalle,

Ik ben het met je eens, het had zeker in dit geval sneller moeten gaan. Het is belangrijk dat jouw moeder gewoon hulp kan inroepen natuurlijk, wel zo fijn voor zowel jou als haar. Sorry dat het lang heeft geduurd. Ik ben blij te lezen dat alles nu werkt. En ik vind het leuk om te lezen dat het forum je hierbij geholpen heeft! De forumleden, mijn collega's en ik staan voor je klaar. Mocht ik je nog ergens bij kunnen helpen, laat het me gerust weten.

Oja, ik heb een leuke verrassing naar je moeder opgestuurd. Ik vermoed dat dit vanwege Pinksteren dinsdag de 22e binnenkomt. Ik hoop dat ik hiermee een grote lach op jullie gezicht kan brengen 🙂.
Hallo Sterre,

dank je voor je aardige berichtje en heel erg bedankt voor de leuke verrassing! superaardig.

fijne week nog!

Reageer