Beantwoord

Geen internetverbinding

  • 29 May 2019
  • 5 reacties
  • 277 Bekeken

Hallo

Ik heb een abonnement bij je

Volg de stappen zoals beschreven in de video

Maar er is geen internetverbinding

Er lijkt een fout te zijn in de internetaansluiting

icon

Beste antwoord door OpaGod 30 May 2019, 17:36

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo @a7med.nl ,

Zo te zien aan de lampjes op het modem mis je een goede verbinding met KPN. De lampjes WAN, DSL en Internet zie ik niet branden. Als het DSL lampje niet brandt betekent het dat je geen verbinding kan maken over het kopernetwerk van KPN. Misschien zit er een draad los in de contactdoos (de "varkenssnuit") of de bedrading is in het verleden eens anders aangesloten vanwege 2 telefoontoestellen. Normaal zitten er een rode en een blauwe draad op A en B in de contactdoos.
Misschien dat je hier eens naar kan kijken? Het kan ook zijn dat de verbinding in de wijkverdeelkast los ligt. In dat geval moet je op KPN wachten voor herstel.

Succes.

Groeten @OpaGod
Hallo @OpaGod

Bedankt voor je antwoord
Dit is de socket van binnenuit
Wat moet ik doen?

Hoi @a7med.nl ,

De rode draad sluit je aan op contact A en de blauwe op contact B. De letters staan in relief op de contactdoos en ff opletten want er zijn ook twee klemmen gemerkt met A' en B' (met apostrof dus). Mocht het nog niet werken dan kan je de 2 draden eens verwisselen (rood op B en blauw op A). De andere draden en klemmen worden niet gebruikt en kan je negeren. Tijdens proberen zou ik de deksel ook even niet terugplaatsen.
Als ik goed kijk is de contactdoos wel in een abominabele staat en het zou mij verbazen of je hier een echt goede verbinding mee gaat krijgen. Maar ja niet geschoten is altijd mis.

Hoop dat het gaat lukken.
@a7med.nl

Uiteraard moet je de isolatie (het rode en blauwe plastic) een klein stukje weghalen zodat er een klein stukje koper zichtbaar is voordat je de draad onder het klemmetje vastzet. Was ik even vergeten te vertellen. Voor mij is dit zo automatisch omdat ik in service en onderhoud zit en gewoon vergeet dat er ook mensen zijn die niet technisch zijn.
Reputatie 7
Hi @a7med.nl, is het gelukt met de tips van @OpaGod? Als ik nog iets voor je kan betekenen laat het dan zeker weten!

Reageer