Beantwoord

Geen ISRA aansluitpunt, alleen (telefoon?)kabel

  • 19 March 2018
  • 15 reacties
  • 2302 Bekeken

Vanaf vandaag kunnen wij T-mobile thuis installeren. We komen er helaas nu pas achter dat er geen ISRA aansluitpunt in de meterkast zit. Er zit alleen een dikke blauwe kabel waaruit heel veel verschillende kleuren kleine kabeltjes komen. Kunnen we deze draadjes direct aansluiten op 1 van de door T-Mobile meegeleverde aansluitkastjes. Zo ja welke kleur op welke kleur?
Of zal toch eerst het ISRA punt gemaakt moeten worden?
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uit heb kunnen leggen, ben geen techneut.. 🙂
icon

Beste antwoord door Sander 20 March 2018, 14:59

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Hallo vstange,

Welkom op het forum.

Dat is een lastige vraag. zou je eens een foto kunnen maken van de draadjes ?
Misschien kunnen we er samen uit komen
http://i66.tinypic.com/20zr28h.jpg
Reputatie 7
Hallo vstange,

Ja dat is de juiste kabel. de draadjes die bij elkaar horen zitten om elkaar heen gedraaid. en kan je verklappen dat rood en blauw niet de juiste zijn zoals in de handleiding staat aangegeven. ik zou zwart transparant of grijs transparant eens proberen.

Zie je dat niet zitten, dan kan T-Mobile ook KPN voor je aansturen zodat er netjes een aansluiting op afgemonteerd word. wel het verstandigste.

Laat je het even weten ?
Blauw en rood werkte inderdaad niet, die hadden we vanmiddag al geprobeerd nav de handleiding.
Bij ons zaten wit en transparant als koppel gedraaid. Ook hiermee lukt het helaas niet.
We hadden voor ik m'n bericht hier plaatste al een afspraak gemaakt met een monteur van T-mobile (voor aanstaande vrijdag pas). Wat raadt je aan: gewoon die afspraak laten staan of zelf al iets met KPN regelen? Of nog even contact opnemen met T-mobile nu ik beter weet te omschrijven wat het probleem is?
Zou het bijna vergeten: heel erg bedankt voor reactie en uitleg!
Reputatie 7
Hallo vstange,

Dit kan je helaas niet zelf regelen met KPN. je bent klant van T-Mobile dus moet het via T-Mobile gaan. De monteur van T-Mobile kan het misschien werkend maken met de spullen uit je installatie doos. de beste oplossing is KPN aan laten sturen. Ik zou even wachten tot er een moderator van T-Mobile reageert.
Ok, dankje. Ik wacht even af tot er iemand van T-mobile reageert.
Reputatie 7
Hoi vstange,

Bedankt voor je heldere uitleg en het mooie fotootje. heel verhelderend! Hier is inderdaad de netwerkbeheerder voor nodig! Die regel ik graag voor je. Kun je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan ga ik voor je aan de slag!
Sander, ik heb je een aantal uur geleden een privébericht gestuurd. Is dit goed ontvangen?
Reputatie 7
Hoi vstange,

Ontvangen en wel! Ik ga ermee aan de slag. Ik zal deze week nog een update geven. 🙂
Ik heb vanochtend inmiddels gesproken met een collega van je. Er staat een afspraak gepland met een installateur van jullie. Pas als die het niet op kan lossen wordt netwerkbeheerder ingeschakeld.
Reputatie 7
@vstange,

Bedankt voor je update! Ik heb dit toch iets aangepast. De afspraak die je hebt gemaakt is eigenlijk niet nodig. Zoals Hidden.nld hierboven al aangeeft, die monteur kan niets doen en je hebt nog een extra dag vertraging. Dat heb ik nu aangepast. De monteur is dus niet nodig en je zult binnenkort een (anoniem!) belletje krijgen van de netwerkbeheerder. Deze zal jouw ISRA punt herstellen en klaarzetten voor gebruik. Je kunt daarna zelf het modem installeren en werkende diensten hebben!
Update: na 2,5 week hebben we weer TV en internet. De 1e monteur constateerde vorige week dat er geen signaal op de eerder genoemde kabel zat. Hij vermoedde dat het probleem buiten onze voordeur zat. Vanochtend is hiervoor een andere monteur geweest. De kabel in onze meterkast was oud en nutteloos en is dus gelijk verwijderd. Net voor de voordeur lag wel een nieuwe kabel, maar om wat voor reden dan ook is deze nooit doorgetrokken naar binnen. Dat is nu dus alsnog gebeurd. Met als eindresultaat een ISRA punt en brandende lampjes op de modem :-)

http://i67.tinypic.com/2r2nqya.jpg

T-Mobile heeft ons in de tussentijd geholpen met extra databundels op onze mobiele telefoon zodat we toch online konden zijn. Eind goed al goed!
Reputatie 7
Hallo vstange,

Mooi te zien dat je aansluiting geen kapsel meer heeft 🙂 Beter nog is dat het goed werkt en je nu eindeloos kan internetten zonder je zorgen hoeft te maken over de data.
Reputatie 7
Goed om te horen dat het gelukt is vstange, veel plezier met je nieuwe verbinding! 🙂

Reageer