Beantwoord

Geen ISRA aansluitpunt, wel een kabel

  • 7 June 2019
  • 5 reacties
  • 1713 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Mijn probleem lijkt op deze topic. Ik heb een installatiepakket gekregenen en begon naar een isra punt te zoeken. De uitslag van mijn zoektocht is deze blauwe kabel. Ik kon t-mobile via telefoon niet bereiken (altijd bezig) en heb een antwoord via de chat gekregen dat ik deze kabel met een aansluitbox moet gebruiken. Tegelijkertijd zie ik de antwoorden op de forum dat ik deze kabel niet mag raken, alleen kpn medewerkers. Wat moet ik doen?

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 7 June 2019, 21:39

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Beste dpetrov,

Deze kabel lijkt niet op de dikke blauwe kpn kabel waar in het andere topic op wordt gedoeld.
Kan je de kabel eens een stukje aanstrippen en kijken hoeveel draadjes en van welke kleur deze zijn? Wellicht is het een utp kabel.

Mvg. Marcel
Beste Marcek,

Inderdaad, het lijkt op een utp kabel. Er zitten 13 draadjes in (2 rood, 2 blauw, 2 geel, 2 groen, 2 bruin, 1 wit, 1 grijs, 1 wit). Ik zal naar een andere kabel zoeken. Dank u!

Reputatie 7
Badge +4
Yes! dat is hem!

Je heb waarschijnlijk een wat oudere woning.
Je moet de zwarte hebben en de transparante die daar om heen gedraaid zit.
Hidden.nld, inderdaad!

Ik heb nu een internet verbinding met t-mobile! Nu weet ik ook de betekenis van de andere draadjes (deze link - https://www.robkalmeijer.nl/techniek/telecom/huisinstallaties_analoog/index.html) "Kabel met 2 telefoonlijnen (transparant + zwart en transparant + wit), aarde (grijs) en de vier draadomroep kanalen (rood, blauw, geel en groen).". Ik heb de snelheid gecheckt en ik krijg alleen ~30 Mb/s van 100 Mb/s. Ik zal proberen om een betere aansluiting te maken en misschien een andere wi-fi channel te kiezen.


Reputatie 7
Hi @dpetrov,

Te gek! Bedankt voor de terugkoppeling en de prachtige foto! Fijn dat het allemaal gelukt is en je inmiddels online bent. Well done!

En welkom!

Reageer