Beantwoord

geen juiste aansluiting

  • 26 November 2019
  • 12 reacties
  • 410 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Afgelopen vrijdag heeft Guidion mijn internet en tv aangesloten. Bij de tv aansluiting gelijk storing, gelijk gemeld bij de monteur die nog aanwezig was. Hij zag het niet, dus ik vroeg hem even te wachten. Dat wilde hij niet. In het weekeind gebeld, geen televisie kijken mogelijk, maandagmorgen een reparatiemonteur. Die constateerde dat de kastjes waar ik 90 euro voor moest betalen aan de monteur , niet werkte op mijn installatie. De monteur heeft alles terug gekoppeld naar de eerste monteur. Deze belt mij op, met de boodschap dat hij het over een half uur in orde komt maken. De tweede monteur had, om mij toch tv te kunnen laten kijken een lijn dwars door de kamer gelegd.

De eerste monteur komt weer terug en sluit het aan met de zelfde kastjes als de eerste keer. Dat werkt dus weer niet, hij was intimiderend en brutaal en had geen tijd om mij aan te sluiten zei hij.

Hij heeft de kabel laten liggen in mijn kamer, heeft een werkbriefje ingevuld dat hij het snoer langs de plint heeft gelegd. 
Weer geklaagd, nu een e-mail, dat ik over 6 dagen gebeld ga worden.Dit is geen service, dit is ergernis en gevaarlijk met een kabel dwars door mijn kamer. Mijn vraag, kan ik nog zonder kosten onder het contract uit, want jullie van t mobile houden je niet aan het contract.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Piotr 28 November 2019, 12:02

Bekijk origineel

12 reacties

Wel Pjotr,

er is een meer dan vriendelijke en wijze monteur geweest en heeft alles opgelost vandaag.

geen storing meer en ook geen kabel waar je je nek over breekt. alles keurig weggewerkt.

helemaal blij en zonder storing mijn grote vriend paul de leeuw kijken vanavond.

wens jullie een leuk sinterklaasfeest.

groet irene

 

Nee, zo hoort het niet te gaan en opgelost door een vriendin die een draad door de buis heeft getrokken die er al lag in de muur en het ziggo aansluitpunt vervangen door een ander contactdoosje. En ja ik heb het weekeinde ook gestreamd vanaf mijn IPad. Maandag is er een reparatie monteur geweest en die heeft tijdelijk een draad door de kamer gelegd en er voor gezorgd dat de monteur van vrijdag terugkwam.  Hij kwam ook, met een grote mond en had geen tijd, maar de reparatie monteur had mij gezegd dat ik dat niet moest pikken.

de man was zo niet te vertrouwen dat hij later in zijn werkbriefje geschreven heeft dat hij langs de plint een kabel had gelegd.

Op mijn beurt heb ik toen de kabel gefotografeerd, een keer of zes gebeld met T mobile en de foto’s doorgestuurd naar T mobile.

daar kwam uiteindelijk reactie op van t mobile, ze zullen mij terugbellen binnen 6 werkdagen. Nu een pittige brief met de vraag wanneer ik op kan zeggen, want bij zo een asociale club wil ik niet horen, dat schaadt mijn goede naam als ik moet zeggen dat ik lid ben van T mobile.

T MOBILE SHAME ON YOU.

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben zelf niet van T-Mobile. Gewoon een medegebruiker, die graag anderen helpt. Ik ben het eens dat dit niet goed is en dat het begrijpelijk is dat je boos bent. Het is zeker reden voor een klacht, maar betwijfel of het een reden is voor opzegging. Wel kan webcare kijken voor een passende oplossing voor je. ZIj lezen mee op deze community en reageren vanzelf in jouw topic. 

Nee Tavl, ik snap dat het geen reden is. Gelukkig kon ik onder mijn mobiele abonnement uit, dat was nog niet ingegaan. Blijf lkkr bij de oude provider. Maar dat goedkoop duurkoop is ben ik wel achter. En als ik zeg dat ik niet bij zo een onbeschofte club wil behoren dan meen ik dat. Zelfs de klantenservice schrok van de manier hoe het was achtergelaten en de notitie van de monteur, “ik heb de kabel over de plint achtergelaten “, ronduit gelogen, hij heeft de kabel dwars door de kamer gelegd.

Nu echter door een goede vriendin keurig aangesloten, totaal 7 minuten werk,

Wel tavl een wereld van verschil toch. Nee ik blijf bij mijn beslissing, zo vlug mogelijk weg daar.

groet.

Reputatie 7
Badge +4

Het blijft zo zonde dat de acties van 1 persoon een heel bedrijf zo kan schaden. 

Tof TV meubel trouwens. Zelf gemaakt?

Het blijft zo zonde dat de acties van 1 persoon een heel bedrijf zo kan schaden. 

Tof TV meubel trouwens. Zelf gemaakt?

Ja, dat is ook zo, maar ik denk dat T Mobile niet in zee hoort te gaan met een bedrijf als Guidion, ben overgens niet de enige met klachten over Guidion, kwam op een pagina waar wel 1000 keer geklaagd was door evenveel mensen die met frustratie zijn blijven zitten door slechte service en onbeschofte monteurs. Nee meubel gemaakt van steigerhout, beetje over de datum, maar de nieuwe is nog niet binnen. 

Reputatie 7
Badge +4

Aan de andere kant lees je de klachten, maar niet hoe vaak het goed gaat en klanten gewoonweg tevreden zijn. Dat soort reacties wordt meestal niet geplaatst. Dat haalt niet weg dat het goed mis kan gaan en die reacties lees ik vaker hier op het forum. Daar is het forum natuurlijk ook voor bedoeld. Dat het niet goed is staat buiten kijf en het is aan T-Mobile om dit samen met Guidion op te lossen. Ook voor jou! 

Wat voor iets krijg je? Weer een houten meubel? Industieel? 

Ja Pjotr,

Met die 30 euro  is mijn probleem niet opgelost, ik had storing, en ik heb nog steeds storing, meestal stream ik vanaf mijn iPad als ik storingvrij wil kijken. Maar ik betaal er wel voor want ik heb internet en tv en al bijna twee weken, maar ik heb nog nooit storingsvrij gekeken. Dus mijn mening is dat ik betaal voor iets wat ik niet krijg. Bovendien nooit een berichtje alleen van pjotrs en tavl. Van het forum dus.

ik wil goedwerkende televisie waar ik voor betaal.

Reputatie 7

Hey @bokje,

Het staat buiten kijf dat je zonder problemen gebruik moet kunnen maken van je T-Mobile Thuis abonnement. Ik wil je graag aan een oplossing helpen! In een eerder bericht geef je aan dat je vriendin je heeft geholpen met de aansluiting van je aansluiting. Heeft het daarna wél goed gewerkt? Kun je mij aangeven welke problemen je ervaart momenteel? Heb je last van wegvallend internet of wegvallend beeld? En welke stappen heb je al doorlopen? Hoe meer ik weet, hoe sneller ik je kan helpen.

Reputatie 7

Hey @bokje,

Jeetje ik baal dat je overstap niet soepel is verlopen! Hoe de monteur dit heeft afgehandeld is absoluut niet de service waar wij voor staan en valt niet goed te praten. Ik zie dat je in de tussentijd al contact hebt opgenomen met mijn collega. Hij heeft geheel terecht een klacht ingediend bij Guidion over de werkwijze van de monteur. Tot op heden hebben we daar nog geen terugkoppeling over gekregen. 

Nu moet ik wel eerlijk zijn en je aangeven dat ik je abonnement hierdoor niet kosteloos kan annuleren. Ik ben wél blij om te lezen dat je vriendin alsnog de kabel netjes voor je heeft kunnen wegwerken. Omdat ik je toch op een manier wil tegemoet komen. Heb ik zojuist de activatiekosten ter waarde van € 30,- kwijtgescholden. Hopelijk kun je vanaf nu probleemloos van je T-Mobile Thuis abonnement genieten. Mocht je vragen of hulp nodig hebben dan kun je altijd bij ons terecht!

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @bokje,

Welkom op deze klantcommunity. Dat hoort zo niet te gaan. Dat is ronduit onbeschofd als een monteur zo reageert. Een installatie behoort in de basis te resulteren in werkende diensten. Dit betekent niet dat een monteur alles kan en mag doen. In sommige gevallen kan hij meer doen, maar tegen een extra tarief. Dit moet aangegeven worden. Dit heeft te maken dat de installatie na het overnamepunt van de bewoner/eigenaar is en daarmee is diegene ook zelf verantwoordelijk voor dat deel van de installatie.

Dit is niet zonder meer een reden om direct onder jouw contract uit te komen. Wel moet T-Mobile dit gewoonweg netjes oplossen. Op dit klantenforum leest webcare mee. Zij kunnen bij jouw gegevens en eventueel acties uitzetten om jouw problemen op te lossen. Zij reageren vanzelf op dit topic. Ondertussen denken wij - medeklanten - graag mee om te kijken of we het sneller voor je op kunnen lossen. Dan hebben we wel meer informatie nodig. Waardoor werkte het niet nadat de eerste monteur het aangesloten had? Zijn er bijzonderheden in jouw netwerk, waardoor het niet kan werken? Bijvoorbeeld een eigen router of switch? Werkt internet bekabeld en via WIFI verder wel goed? 

Mocht TV nog niet werken, dan zou je ondertussen ook de TV Anywhere app kunnen gebruiken en eventueel het beeld naar jouw TV kunnen streamen. Dit kan met bijvoorbeeld AppleTV, Chromecast of mirrorcasting. Hopelijk kun je in de tussentijd nog genieten van jouw favoriete TV kanalen.

Reputatie 7
Badge +16

@bokje Superfijn dat de monteur het heeft opgelost! Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de Paul de Leeuw Sinterklaasspecial supergrappig en leuk was, hopelijk heb jij er net zo van genoten. :smile:

 

Groetjes terug namens alle Community moderators. :wink:

Reageer