Beantwoord

geen leverdatum achter 1 maand wachttijd

  • 6 January 2020
  • 8 reacties
  • 275 Bekeken

Ik heb een maand geleden een nieuwe bestelling voor Internet Basic glasvezel ingestuurd. Maar heb ik nu nog geen leverdatum. How lang moet ik wachten voor een installatie afspraak?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 7 January 2020, 14:58

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @richardjohnjones,

In de Mijn Omgeving van T-Mobile Thuis zou je de indicatieve datum moeten kunnen zien. In principe krijg je de 2 weken bedenktijd een e-mail of SMS vanuit Guidion om een installatieafspraak te maken. Soms komen de e-mails daarbij in de spamfolder terecht. Staat daar niets? 

In uitzonderlijke gevallen kan het langer duren. Bijvoorbeeld als het om nieuwbouw gaat of men glasvezel nog aan het aanleggen is. Hier is T-Mobile afhankelijk van de netwerkbeheerder. In dat geval is het lastig om een datum te bepalen, omdat het netwerk eerst opgeleverd moet worden. Ligt de glasvezelkabel al bij jou binnen? Ook kun je in dat geval Fourstack raadplegen om te kijken wat de status van de verbinding zou moeten zijn. Wat geeft die site aan?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @richardjohnjones,

 

Supergaaf dat je klant wordt, welkom bij de club en op de Community! :smile: Logisch dat je de vraag stelt: waar blijft mijn aansluiting nou? Momenteel kampen we met een port tekort op ons eigen Glasvezelnetwerk. 

Je ontvangt pas een SMS zodra er een port gereserveerd kan worden in de centrale. Zoals ik het nu zie, probeert de netwerkbeheerder elke dag een plekje voor jou te bemachtigen, maar is er tot op heden onvoldoende capaciteit. Dit is natuurlijk zeer spijtig, maar betekent absoluut niet dat we jou niet als klant willen verwelkomen! Sterker nog, ik zou niets liever willen. 😃 Het duurt overigens inderdaad erg lang, maar wanneer de verbinding nog niet gereed is, kunnen we daar niets aan wijzigen. De infrastructuur moet wel paraat zijn, voordat we een werkende verbinding kunnen garanderen. Sorry dat het tot zover nog niet gereed is. Ondanks alles, hoop ik dat je een prachtige week zult hebben!

Hoi @Jason 

Toen ik mijn abonnement aangevraagd, gezegde het website dat glasvezel beschikbaar was. Dat is niet juist. Jij hebt geen verbinding beschikbaar. Wat kan ik nu doen? 

Je weet helemaal niet hoe lang ik moet wachten. Ik zit hier met geen internet, geen informatie, geen plan, geen dienst and geen idee wat T Mobile Thuis doet voor mij. Jij doet niks dan me op een lijst zetten eigenlijk. Ook kan ik niks met een welkom doen. Een welkom bij wat? Welkom bij mijn unbekend wachttijd.

Als je kan me de levertijd voor een verbinding niet vertellen, wil ik mijn abbonement en mijn aanvraag helemaal opzeggen. 

Hoi @richardjohnjones,

 

Supergaaf dat je klant wordt, welkom bij de club en op de Community! :smile: Logisch dat je de vraag stelt: waar blijft mijn aansluiting nou? Momenteel kampen we met een port tekort op ons eigen Glasvezelnetwerk. 

Je ontvangt pas een SMS zodra er een port gereserveerd kan worden in de centrale. Zoals ik het nu zie, probeert de netwerkbeheerder elke dag een plekje voor jou te bemachtigen, maar is er tot op heden onvoldoende capaciteit. Dit is natuurlijk zeer spijtig, maar betekent absoluut niet dat we jou niet als klant willen verwelkomen! Sterker nog, ik zou niets liever willen. 😃 Het duurt overigens inderdaad erg lang, maar wanneer de verbinding nog niet gereed is, kunnen we daar niets aan wijzigen. De infrastructuur moet wel paraat zijn, voordat we een werkende verbinding kunnen garanderen. Sorry dat het tot zover nog niet gereed is. Ondanks alles, hoop ik dat je een prachtige week zult hebben!

 

Reputatie 7

Hey @richardjohnjones,

Het liefst willen we je zo snel mogelijk verwelkomen zodat je van je T-Mobile Thuis abonnement kunt genieten. Op dit moment kan ik je jammer nog geen indicatie geven wanneer het poorttekort probleem wordt opgelost. Weet wel dat we alle nodige partijen aansturen om dit zo snel mogelijk op te lossen!

Ben je toevallig in het bezit van een mobiel T-Mobile Thuis abonnement? In dat geval bied ik je graag een Unlimited Voucher aan waarmee je in ieder geval kunt internetten als noodoplossing. Ik zou het dan ook erg jammer vinden als je ons vroegtijdig gaat verlaten. Ook ben ik ervan overtuigd dat zodra het poorttekort probleem wordt opgelost je snel van je abonnement gebruik kunt maken!

Nog geen informatie. Ik heb geen T Mobile Thuis abonnement dus de bied van een Unlimited Voucher is nutteloos. Maar je heb niet mijn vorige bericht geleesd. Als je kan me de levertijd voor een verbinding niet vertellen, wil ik mijn abonnement en mijn aanvraag helemaal opzeggen of ik wil een 4G thuis abonnement te oversteppen. Het is jammer omdat de snelheid is veel erger voor hetzelfde prijs maar je heb geen oplossing op je poorttekort probleem gegeven. Je kan niet mijn bestelling vervullen of je weet helemaal niet hoe lang op het ik moet wachten. Ik zou graag een korting of een voucher voor het 4G Thuis abonnement, dat zou een oplossing voor mijn situatie zijn.

Reputatie 7

Hey @richardjohnjones,

Ik verzeker je dat we er alles aan doen om je abonnement zo snel mogelijk op te leveren. Op dit moment heb ik jammer genoeg geen nieuws over de opleverdatum van je abonnement, excuses! Zodra we meer weten, brengen we je gelijk op de hoogte.

Wanneer je toch ervoor kiest om je abonnement voortijdig te beëindigen dan worden er wel annuleringskosten in rekening gebracht en dat gun ik je absoluut niet! Ik hoop oprecht dat je ons nog de kans geeft om je aansluiting in orde te maken. :relaxed:

Ok omdat je me geen informatie hebt gegeven, geen transparantie. Ik kan je vertellen dat de algemene voorwaarden bepalen dat je de levering binnen zes weken na mijn verzoek moet voltooien en dat ik anders na die zes weken gratis kan annuleren. In mijn geval is dat na de twintigste van deze maand.

Ik wacht tot de twintigste. Heel slechte.

Reputatie 7
Badge +16

Hi @richardjohnjones,

 

Omdat wij ons eigen netwerk opgezet hebben in jullie wijk, moeten er nieuwe poorten aangevraagd worden en moet ruimte vrij gemaakt worden om elke A vezel een eigen poort te bieden. Anders kunnen we geen verbindingen leveren op het netwerk. Elke hoofdvezel is gelinkt aan een aparte poort op elk los adres. Het kan zijn dat de vorige bewoners voor de renovatie bijvoorbeeld gebruik maakten van onze Glasvezelverbinding maar ofwel via een andere poort ofwel via een andere aanbieder/andere netwerkbeheerder. Zo hebben wij bijvoorbeeld twee verschillende opties bij Glasvezel: WBA (KPN netwerk) en ODF (ons eigen netwerk). Bij beide worden andere poorten gehanteerd van wat ik begrijp uit het verhaal van de technici. Er was in eerste instantie een ETA gegeven en die duidde op midden januari. De nieuwe ETA wordt elke dag verplaatst omdat nu sinds eind december getracht wordt elke dag een andere NIM reserve aan te vragen (lees een andere poort). Dit proces zou in principe spoedig in een stroomversnelling terecht moeten komen omdat we het uitgezet hebben bij de afdeling die de wijkkast kan beheren. Hopelijk gaan ze hier snel een uitbreiding in aanbrengen!

 

 

Reageer