Beantwoord

Geen signaal glasvezel

  • 13 September 2019
  • 5 reacties
  • 521 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Nieuw internet + TV abonnement bij T-mobile per 12-9-19. Op 12-9 is er een monteur langs geweest en die heeft de modem met bijhorend kastje aangesloten (laat ik maar niet beginnen over hoe dit in werk ging want deze man was gehaast...). Echter er bleek geen actieve verbinding vanuit glasvezel binnen te komen. Monteur gaf aan: binnen een paar uur komt iemand van KPN alles in orde maken, ze hoeven alleen buiten het signaal actief te maken en dan komt het in orde.

Ik heb vervolgens een paar uur gewacht (de ochtend was inmiddels voorbij en heb hier speciaal vrij voor genomen en moest gewoon naar werk). Dus bellen met T-mobile. Wat bleek: het verzoek voor een monteur kan ci 1 tot max 17 werkdagen duren. Aangegeven dat dit geen gewenste oplossing is. Je vraagt een abonnement aan per datum x en dan verwacht je ook dat alles het doet per datum x. Medewerker gaf aan dat we nu moeten wachten op de monteur van KPN.

Vrijdag 13-9 weer gebeld met T-mobile: medewerker gaf aan dat het verzoek om een monteur enkel nog intern is uitgezet en dat de afdeling die hier over gaat dit zo snel mogelijk gaat oppakken. Ben hier natuurlijk niet blij mee want nu duurt het alleen maar langer.

Beste T-mobile: zo ga je niet om met (nieuwe) klanten!!! Dit is echt beschamend. Regel het gewoon en als je een fout maakt zorg dat het gelijk wordt opgelost. Dat het verzoek om een KPN monteur nog enkel intern is uitgezet en de monteur nog niet is aangevraagd kan echt niet. Nu dus een weekend zonder internet en TV. Maar belangrijker: een niet werkend abonnement terwijl dit wel had moeten doen.
icon

Beste antwoord door Brian 16 September 2019, 13:23

Bekijk origineel

5 reacties

Het is inmiddels maandag 16-9-19 en nog geen reactie vanuit KPN wanneer er een monteur kan langskomen. Nog met T-mobile gesproken en moet toch echt wachten tot KPN contact met mij opneemt. Wat mij betreft ben ik er wel klaar mee en wil ik het liefst alles opzeggen. Dat kan weer niet volgens T-mobile zonder dat je een boete betaald van 70 euro. Die boete vervalt als KPN is langs geweest en duidelijk is dat er geen verbinding mogelijk is.

Schade: vrije dag opgenomen voor monteur t-mobile die uiteinelijk niks kon doen en een unlimited data abonnement erbij genomen (geen t-mobile) omdat je anders onwijze kosten hebt en je anno 2019 veel data verbruikt..

Lekker geregeld T-mobile...
Reputatie 7
Badge +4
Goedemiddag @aaaido,

Dat is zeker geen mooi begin. In het weekend is er een beperkte bezetting, waardoor het beantwoorden van vragen door webcare langer duurt. Als is aangewezen dat KPN handelingen moet uitvoeren dan moet daar op gewacht worden. T-Mobile monteurs mogen op dat deel geen werkzaamheden verrichten. Haalt niet weg dat dit zo snel mogelijk moet worden opgelost.

Voor de tussentijd kan ik via webcare een voucher voor unlimited data regelen. Mits je ook een T-Mobile mobiele telefoon hebt. Dan kun je via TV Anywhere alvast TV kijken. Deze app moet al beschikbaar zijn op jouw abonnement.
Reputatie 7
Hi @aaaido, goed nieuws, de netbeheerder is er inmiddels mee aan de slag en ik verwacht dat je vandaag of morgen online bent!

Vandaag 18-5-2020 is er een monteur van Guidion langs geweest op mijn T-mobile thuis te instaleren.

 

De instalatie verliep in het begin vlekkenloos, samen met de monteur gekeken haar het Wifi signaal, deze werkte naar behoren.

 

 +- 10 minuten later viel het wifi signaal weg monteur ter plaatsen had zelf ook geen verbinding meer. Tv verbinding was nu wel nog aanwezig. Monteur heeft gebeld naar backoffice om te vragen of deze het netwerk voor mijn wilde uitlezen. Monteur gaf aan dat dit geregeld gaat worden en ik zsm verbinding zou krijgen vandaag nog.

 

Weer 10 minuten later viel ook de tv verbinding weg, hierop heb ik klantenservice gebeld en bovenstaande verhaal uitgelegd. Hier kreeg ik het zelfde te horen als de aaaaido. Voor dit gemaakt kan worden zou ik +- 7 werkdagen moeten wachten omdat er een monteur aangestuurd moet worden. Uitgesproken dat ik totaal niet tevreden ben over de gang van zaken, monteur verteld mij een ander verhaal dan de klantenservice doet. 

 

De meneer van de klantenservice vertelde mij dat er niks anders op zit dan te wachten, ook ik kreeg ik voor 7 dagen unlimited data zodat ik toch "tv" kan kijken. Natuurlijk is dit niet de oplossing wanneer er 2 bewoners zijn. Wanneer de ene met het unlimited data van huis is heeft dan andere simpel weg pech.

 

Beste T-mobile, ik ben al jaren lang mobile klant en altijd zeer tevreden geweest. Echter door de problemen die zich vandaag hebben voor gedaan en ik maar moet wachten is mijn vertrouwen in T-mobile flink gedaalt. Ik ga er vanuit dat dit zsm wordt opgelost!

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @rikv ,

Het is niet de bedoeling om oude topics te bumpen op deze klant-helpt-klant community.

Denk je dat alles werkt, dan valt het signaal alsnog weg. Dat is flink balen. Klinkt alsof het een infrastructuur probleem is. Hiervoor moet in de meeste gevallen NetwerkNL aangestuurd worden en daarvoor staat de richtlijn 7 dagen. Dat hoeft dus niet zo lang te duren. Webcare kan voor je nakijken wat de status van jouw ticket is. Zij lezen, zoals je waarschijn al gelezen hebt, mee op deze community. 

Je zou via jouw mobiel een hotspot kunnen maken en daarmee via TV Anywhere het signaal naar jouw TV kunnen streamen. Niet optimaal, maar daarmee wel handvatten om de komende dagen door te komen.

Reageer