Beantwoord

Geen signaal hoofdaansluiting

  • 29 December 2020
  • 5 reacties
  • 319 Bekeken

Bedankt voor je reactie @Cal. Bij deze de foto's. Dit is van de meterkast. Geen idee waar er nog meer aansluitingen zijn. Er komen overal internet kabels vandaan. Heb ze allemaal al in de dsl poort geprobeerd, helaas zonder succes. 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 29 December 2020, 18:23

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt dat je ons van deze foto's kon voorzien @Dakiblonk! Het is inderdaad volledig helder dat het niet aan de aansluiting zelf zal liggen, vooral als deze kort daarvoor nog door de vorige bewoners is gebruikt.

Daarom heb ik een sterk vermoeden dat er nog iets met de internetlijn geregeld moet worden. Hierover zal ik contact opnemen met de lijnbeheerder. Wellicht dat een aparte monteur hier nog langs voor moet komen, en als dat het geval is breng ik je zeker op de hoogte.

Hoewel ik verwacht dat Guidion nu niks voor je kan betekenen, raad ik je wel aan om de afspraak te laten staan. Deze kan te zijner tijd nog afgezegd worden.

Geef het gerust aan als je nog vragen, verzoeken, of een rondzwervend T-Mobile Mobiel abonnement hebt waarop ik je van extra data kan voorzien. Voor nu wens ik je desondanks nog een mooie avond toe, en wij houden contact!

Reputatie 3

ik had verkeerd gekeken :)

Zie dat je al geprobeerd hebt.

Reputatie 7
Badge +5

Toch leuk om de binnenkant van een meterkast te bewonderen.

Maar het lijkt erop dat de vorige/vorige bewoners Ziggo als provider hadden gelet op kabelwerk van foto 2.
Ook echte hobbyisten die een splits in de netwerkkabel gemaakt hadden om ergens 2 aansluitingen via 1 kabel mogelijk te maken (knip van foto 1)

Dergelijke netwerk aansluiting moet je alleen in het uiterste geval van nood gebruiken, liever helemaal niet en terug brengen in een normale staat van 1 stekker op de kabel, dus ook de andere zijde van die kabel.

Zover ik het hier kan beoordelen is foto 5 de LIJN 1 aansluiting de enig juiste plaats om een kabeltje naar de DSL van de modem te doen.

Foto 4 toont een splits in een telefoon kabel die je ook niet kan gebruiken (als aansluiting op DSL) omdat hier een potentiële BridgeTap gemaakt kan worden.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Dakiblonk, hopelijk heb je van de jaarwisseling genoten. Wij hebben uitvoerig contact gehad met de lijnbeheerder, en deze geeft aan dat de lijn probleemloos moet functioneren. Daarom lijkt het mij alsnog verstandig dat de aanstaande afspraak met de monteur van Guidion wordt doorgezet.

Je gaf aan dat je al alle mogelijke kabeltjes geprobeerd had, maar mocht je nog niet de kabel uit foto 5 gebruikt hebben zoals @yalerta aangaf, dan raad ik je zeker aan om deze alsnog te proberen. De kans is ook groot dat deze nu wél signaal geeft.

In de achtergrond blijven wij de zaak voor je in de gaten houden. Laat het gerust weten als je nog vragen of bevinden vanaf jouw kant hebt!

Goedemorgen allemaal, ja hoor ik heb fijne feestdagen gehad @Cal bedankt. Ik zie nu pas de post van @yalerta omdat je mij niet had getagd, maar uiteraard had ik lijn1 als eerste geprobeerd. Morgen komt de monteur, hopelijk kan hij een wonder verrichten. 😭

Reageer