Geen signaal na installatie


Na jaren glasvezel te hebben gehad van Telfort zonder ook maar 1 storing in al die jaren, overgestapt naar Tmobile en uiteraard direct al gezeik. Geen data op de lijn. Monteur belt met BO en geeft aan dat het binnen een paar uur wel geregeld is, zo niet even met Tmobile bellen. Na een paar uur geen verandering dus even bellen. En je raadt het al; het kastje naar de muur-spel is begonnen. BO heeft nog niets gedaan en verder weet men het niet, eh daar zijn jullie toch voor om de klant informatie te geven. Wel reclame maken met zorgeloze overstap en niet zonder internet zitten maar praktijk is anders. Ik lees hier al verhalen dat het 5 werkdagen kan duren voordat BO iets gaat doen en dat is natuurlijk onacceptabel. Ik ben net begonnen met een nieuwe baan en heb allemaal online vergaderingen ingepland staan de komende weken zonder internet kan ik dus niets. Werken op een andere locatie dan thuis is niet mogelijk. Ik heb geen Tmobile mobiel dus een voucher biedt ook geen oplossing. Dus Tmobile graag je belofte nakomen en heel snel die verbinding in orde maken, daarbij graag ook de kosten voor de monteur schrappen want die heeft enkel een converter opgehangen, wat 2 minuten werk is geweest. 


19 reacties

Reputatie 7

Hallo @Ookmooi 

 

werkte telfort nog toen de monteur langs kwam ?

Nee, dat stopte een uur of twee voordat de monteur kwam.

En heb je een WBA of ODF verbinding?

WBA kon je tot 100 Mbps en ODF 1Gb verbinding kiezen.

P.S. roepen moet snel werken, kan niet zonder verbinding maakt bij TM weinig indruk, dat je even zonder zit is kort gezegt jou probleem, zij “werken” er aan, net zoals aan alle andere zaken, en dat kost tijd.

Geen idee. Ben niet bekend met die termen. Het is een basic glasvezel abonnement. In die zin hetzelfde als er bij Telfort op zat.

Als je op de TM site even het postcode/huisnummer invult  alsof je een nieuwe verbinding aanvraagd krijg je te zien of je tot 100 kan kiezen, dat is WBA of dat 1Gb er ook bij staat, dat is ODF.

WBA is KPN degene die voor de verbinding moet zorgen, gaat over de KPN systemen.

ODF heeft T-Mobile tot in de wijkcentrale eigen apparatuur zitten, is alleen het stukje kabel tot je huis in gebruik van KPN, dit is dus zorg van T-Mobile om de verbinding te beheren.

 

Lijkt hetzelfde maarbis dus achter de sxhermen heel verschillend.

Verwachte max is 100/100.

WBA dus, zit het bij KPN, als TM het doorzet dan is het doorgaans best snel geregeld, maar dat doorzetten, een ticket inschieten noemen ze het kan nog wel eens even duren.

Ik begrijp best dat er zaken in de achtergrond geregeld moeten worden maar daar heb ik als klant niet zoveel mee te maken, dat moet onderling geregeld worden en gewoon werken op het moment dat je overstapt. Gaat ook om het afschuiven van verantwoordelijkheden en geen duidelijke informatie kunnen verschaffen door Tmobile en Guidion.

Reputatie 7
Badge +2

Goedemorgen,

Even voor de zekerheid checken;

Hoe staan de switches op de mediaconverter? Welke lampjes branden er (niet) op de mediaconverter? Kan je een foto plaatsen van het ftu (aansluitpunt) om te zien of de juiste glasvezelkabel is gebruikt?

Mvg. Marcel

 

 

 

Reputatie 7
Badge +2

Switches staan goed. Fo-link lampje is uit wat duidt op geen signaal inderdaad. Kan je nog een foto plaatsen van het glasvezelkastje? (Ftu)

Ja vergeten om die te sturen, zal deze later bijvoegen, ben nu niet thuis. In principe zijn de kabels aangesloten die in het pakket zaten.

 

Lijn nog altijd geen data. Volgens KS kan het 7 werkdagen duren voordat het is opgelost. Geen tmobile sim dus voucher ook geen oplossing. Tmobile hartelijk dank voor de service. Nu al spijt van de overstap.

Reputatie 7
Badge +2

Ziet er prima uit. Juiste fiberkabel is gebruikt. (Groen aan de ftu kant in dit geval)

Is inderdaad heel vervelend, omdat T-mobile gebruik maakt van de KPN infrastructuur zijn ze afhankelijk van KPN netwerk voor het aansluiten van de glasvezel in de wijkcentrale. 

 

Reputatie 7
Badge +1

Als ik zo vrij mag zijn, waarom gaat men over naar een andere provider als men bij de vorig provider nooit een storing heeft gehad en er altijd tevreden over was.

Ik ben zelf klant bij T-M en er heel tevreden over mijn geluk is zeker dat ik nog overgekomen ben van Vodafone thuis de rechtsvoorganger van T-Mobile thuis.

Zou ik op dit moment voor de keuze staan om een provider te moeten kiezen dan zou T-Mobile thuis met de kennis van nu zeker niet hoog op mijn lijstje staan.

Eerlijk gezegt, T-Mobile zou nu 100% zeker niet op het lijstje staan.

En idd @BeMu , Ik begrijp ook niet dat men het risico neemt om te switchen van provider als die verbinding zo belangrijk voor je is, waarom zou je dat niet afwachten tot het weer kan om even geen verbinding te hebben mocht er iets fout gaan, wat bij de beste kan gebeuren.

Mij zal het een zorg zijn, al zit ik een maand zonder, ik vermaak me wel en heb het niet nodig, of vrouwlief moet vervelend gaan worden, maar dan blijf ik wel op het werk slapen.😁🤫

Reageer