Beantwoord

Geen signaal op glasvezel na installatie

  • 20 July 2020
  • 5 reacties
  • 356 Bekeken

3 weken geleden heb ik internet aangevraagd bij T-mobile.

Vandaag is de Guidion installateur is geweest en constateerde dat er op de glasvezel geen signaal is. Hij heeft een ticket gemaakt.

Ivm thuiswerk vraag ik me af hoe lang het duurt voordat dat opgelost is.

En daarnaast vraag ik me af waarom zo'n signaal niet wordt open gezet voordat de installateur komt. Scheelt een hoop gedoe.

Vr groet, Peter

 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 20 July 2020, 16:50

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Peter1964, top dat je dit aankaart op de Community en welkom! 

Ik heb jouw uitleg meteen doorgegeven aan onze techneuten zodat dit binnen vijf werkdagen kan worden opgepakt. Sorry voor het ongemak. Normaliter worden tickets bij onze operationele technische dienst binnen twee werkdagen opgepakt, maar door de drukte is de verwachte behandelingstijd iets gestegen naar gemiddeld vijf werkdagen.

De Glasvezelverbinding wordt wel opengezet voordat de monteur komt, maar we kunnen pas op afstand uitlezen of er licht op het FTU (Glasvezelaansluitpunt) komt wanneer hier een Media Converter en modem op aangesloten wordt. Zonder aangesloten apparatuur kan de vezel weliswaar openstaan, maar zie je niet of deze verbinding kan maken. 

Heb je in de tussengelegen periode de beschikking over een mobiele telefoon met hotspot functie en 4G Internet? Mocht je een T-Mobile mobiel abonnement of prepaid hebben, dan wil ik je graag een Unlimited Internet voucher toesturen zodat je gedurende zeven dagen online kunt zijn via een mobiele hotspot met PC en/of laptop. Laat me weten wat ik voor je kan doen, dan pak ik dit zo snel mogelijk voor je op! 😊

Dank je wel voor je reactie Jason ! Nee, ik heb geen T-mobile abbo voor mijn telefoon, dus helaas kan ik geen gebruik maken van je aanbod.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: Hoi @Peter1964, daar ben ik weer met goed nieuws! Mijn collega-techneut heeft dit direct opgepakt en er is een monteur aangestuurd van KPN Netwerk NL zodat er zo snel mogelijk een oplossing gevonden kan worden. Dit scheelt weer vijf werkdagen wachttijd. Indien de monteur op locatie moet zijn, zal hij je hiervan op de hoogte brengen, tenzij het enkel een bezoekje aan de wijkcentrale is. 

Er wordt aan gewerkt, tot snel! 😁

Dank je wel !

Het is inderdaad woensdag j.l. opgelost en werkt prima. 

Groet, Peter

Reputatie 7
Badge +16

Superfijn @Peter1964, heel graag gedaan en jij bedankt voor je geduld! 😁👍

Geniet van jouw Glasvezelabonnement, mochten we je in de toekomst ergens bij kunnen helpen, geef dan zeker een seintje. De Community helpt graag en staat altijd voor je klaar! 

Reageer