Beantwoord

Geen verbinding nog!

  • 31 December 2019
  • 20 reacties
  • 378 Bekeken

Hoi,

We hebben de installatie pakket inmiddels ontvangen en opzegging was ook geaccepteerd voor 30/12. Ondanks dat we sinds 21/12 konden verbinden met de service - we kunnen helaas nog niet genieten van ons nieuwe T-Mobile thuis internet… 
 

Uw hulp/advies is hierbij nodig

 

Dit stond in ons mail » 
Je kunt binnenkort (zaterdag 21 december 2019) genieten van T-Mobile Thuis.

icon

Beste antwoord door Anonymous 1 January 2020, 09:47

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @rmaassen,

 

We streven ernaar om binnen 24 tot 48 uur te antwoorden, soms zijn we op de Community wat trager door de drukte. Bedankt voor je feedback, we proberen elke dag meer te verbeteren en sneller te reageren. Adviezen zijn daarin absoluut welkom! :smile: Sorry als je hierdoor minder snel geholpen bent, dan je van ons gewend bent! Gelukkig zie ik dat het inmiddels gelukt is om een afspraak in te plannen met Guidion. Voor de meelezers, Guidion is te bereiken op 088-2000151 op onderstaande uren:

ma t/m do: 09:00 - 21:00
 
vrij: 09:00 - 17:30
 
zat: 09:00 - 17:00

Hi

We zijn nu 3 dagen verder….. Ik heb gisteren-namiddag het ‘zelf inplannen monteurbezoek’ ontvangen.

 

Na het invullen van reeds bekende informatie, zegt die pagina:

 

URL: https://afsprk.nl/error/appointmentNotPossible

“Helaas kun je nog geen afspraak maken.”

 

Tot nu toe ben ik diep onder de indruk van Tmobile klantenservice.

Een forum methode is duidelijk veel effectiever dan een directe call met een kundige klantenservice medewerker. Effectiever voor wie…?

 

 

Reputatie 7

Hey @rmaassen,

Over de kosten hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken. Je begint pas te betalen wanneer je daadwerkelijk gebruik kunt maken van je abonnement. Zojuist heb ik een monteursverzoek ingediend en binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. Laat ons weten hoe het bezoek is verlopen. 

en Piotr, er is maar 1 telefoon aansluitpunt en dat is al 10 jaar niet meer in gebruik geweest.

Dit is de enige, en ook hoofd aansluiting.

 

Hi,

 

Op het modem, is een icoontje met een wereldbol. Ik neem aan dat dit de online status weergeeft.

Dat ledje is uit. Dat klopt met mijn eerdere observatie.

 

Stuur een monteur ajb. Want er is simpelweg geen internet signaal.

(ik ben IT-er; ik weet hoe ik een netwerk moet gebruiken).

Ik kan er nu niets mee. (stop je de betaling voor de 1e maand???).

 

Tnx,

 

XXXX 

 

Moderator edit: geen persoonsgegevens in openbare topics plaatsen alsjeblieft.

 

Reputatie 7

Hey @maassen,

Tof dat je gaat overstappen! Heb je ook gecontroleerd of er andere aansluitpunten zijn op jouw adres? Denk aan je woon- en slaapkamer of de meterkast. Als je geen andere aansluitingen kan vinden, dan lijkt het mij het beste dat ik een monteur voor je langs stuur om de installatie te voltooien. Graag hoor ik of je iets hebt weten te vinden, anders ga ik zo snel mogelijk een monteur voor je regelen.

Ik heb T-mobile thuis gekocht.

Het signaal zou geaktiveerd zijn op 7 feb.

 

Ik kan goed verbinden met de wifi router. 

Maar er is geen internet signaal.

 

Dus mijn signaal of aanvoerkabel is defect of inactief.

Ja, de stekker zit er in en de lampjes branden

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@fam.mutale Wat fijn dat het gelukt is! Zo zie je maar dat met de hulp van onze toppers op de Community er altijd naar een oplossing kan worden gezocht. Veel plezier met jouw verbinding en als we iets anders voor je kunnen doen, dan hoor ik het graag. We zitten altijd voor je klaar! :smile:

Ik heb inderdaad 2 rode en 2 blauwe daar binnen. Klopt, er moet idd 1 zitten.
 

Thx

Als ik het nu goed begrijp zitten er nog 2 rode en twee blauwe aangesloten aan de inbouwdoos, hier zou er 1 van los gehaald moeten worden, als dat namelijk een loze kabel is heb je nog steeds een bridgetap, kan op de duur voor problemen gaan zorgen.

Klinkt technisch, maar het modem gaat intrainen om een zo snel mogelijke stabiele verbinding op te zetten, en zal door een bridgetap gaan stuiteren in snelheid.

 

Of ik lees het anders, en dan heb je 1 rode op de rode van het modem en 1 blauwe op de blauwe van het modem aangesloten, en dan zit het prima.

Reputatie 7
Badge +15

@fam.mutale  veel plezier en genieten maar!

Dank jullie allemaal,

het heeft eindelijk gewerkt!! 

ik heb de blinde idd weggehaald en de bovenste helemaal opnieuw gekabeld. Er stond veel kabels die niet/nergens ingestopt waren - dus heb ik die even los gemaakt van de bridgetap. Vervolgens heb ik de wit en doorsluis rood eruit waarbij er maar de twee rode en de twee blauw aan elkaar op A en B aangesloten. 

@Waqqas , kabel komt normaal gesproken vanaf beneden uit de pijp, hij zal nooit in de stuc verwerkt zitten, dat is een bridgetap vermoed ik.

 

@fam.mutale  Ziet er lastig uit zo, maar ga het proberen,

Vanuit de onderste doos komt rood en blauw die naar de bovenste gaat, die twee moet je hebben als ik het goed zie, wil je de meest storingsvrije verbinding, alles loshalen wat daar niet bijhoort,(niks afknippen voor het geval het niet klopt) je hebt nu in ieder geval een bridgetap en gezien het aantal aansluitingen zelfs 2.(Bridgetap is een aftakking naar een niet gebruikte aansluiting, hier gaat wel signaal door maar omdat het doodloopt ketst het terug en gaat storing veroorzaken)

 

Je kan die blinde aansluiting weghalen(de onderste), de Bovenste doos helemaal loshalen, die twee kabeltjes naar beneden halen, de blinde plaat in de bovenste monteren en de telefoon aansluiting op die twee draadjes in de onderste, waarbij Rood op A gaat en blauw op B, precies zoals ze nu ook in die doos zitten gemonteerd.

 

Mocht dit niet werken kun je rood en blauw wisselen voor oranje en wit. (dit is het reserve paar)

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @fam.mutale 

Doornekamp heeft gelijk 👍

Hoi, 

Ik heb hem aanstaan nu denk ik meer dan 72uur, in de bijlage ziet de binnenkant van de contactdoos eruit. 
 

Ik kan niets geks zien, jij?

Gr

Reputatie 7
Badge +15

@fam.mutale

Is de wandcontactdoos nog wel aangesloten met rood/blauw? Soms werkt oranje/wit ook en loopt die kabel direct naar de hoofd aansluiting in de meterkast?

Een Moderator kan je verder helpen indien het dan nog steeds niet werkt. Ze reageren meestal binnen de 24/48 uur.

Hoi

Hij loopt via een wandcontactdoos, bij mij vorige had ik een kabel verbinding maar de vorige eigenaaren van het huis hadden wel een DSL verbinding en hadden er geen problemen mee?

T-Mobile thuis is actief maar als ik op WIFI gaat kijken zie ik dat de modem niet actief is… 

Moet er een monteur langs?

Gr

Reputatie 7
Badge +15

@fam.mutale 

Kun je nog eens voor de zekerheid kijken in je T-Mobile thuis account? Als het goed is staat er actief sinds 21 december.

Had je hiervoor bij de vorige provider geen problemen en was het enkel modem vervangen? Hoe is bij jouw thuis de DSL kabel aangesloten op het ISRA? Loopt deze via een wandcontactdoos of gaat deze direct naar de meterkast?

Gebruik de meegeleverde grijze DSL kabel in plaats van de vorige.

Het gaat om DSL, ik heb inderdaad een sms gekregen op de 21/12 en toen ben ik ook gaan installeren maar helaas geen internet op de WIFI verbinding…

Gr

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @fam.mutale 

Gaat het om een DSL verbinding of glasvezel?

Heb je op de installatiedatum ook een sms gekregen met dat je nu online bent of niet? Anders kun je ook kijken naar wat je status is in je T-Mobile thuis account.

 

Reageer