Beantwoord

Geen verbinding sinds 20 juni jl.

  • 22 June 2018
  • 3 reacties
  • 768 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Goedemorgen,

Op 19 juni hadden wij nog netjes glasvezeldiensten van Telfort en draaide alles volop en kon ik thuis aan het werk.

Nu hebben we een tijdje geleden een glasvezel alles-in-een abonnement afgesloten bij T-mobile. Vanaf 20 juni jl. zou deze ingaan. De Guidion monteur zou deze installeren. Helaas trof hij geen glasvezellijn of in ieder geval geen signaal op de modem. Hij doet zijn dingetjes zoals een installatiemonteur doet. Hij gaf aan dat hij een andere patchkabeltje wilt proberen. Deze had hij niet bij zich. Dus een afspraak gemaakt voor de volgende dag (21 juni). Zo gezegd zo gedaan, nieuwe patchkabeltje en een nieuwe modem aangesloten. Nog geen signaal.

Toen heeft hij met spoed een Reggefiber monteur aangestuurd, want het zou waarschijnlijk aan de lijn of centrale liggen. De monteur van Reggefiber kwam langs en gaf aan dat ‘de prutsers van T-mobile waarschijnlijk een verkeerde mutatie hebben aangebracht en/of een verkeerde configuratie hebben gedaan’. Er is gewoon glasvezel signaal in de woning, aldus deze monteur. er wordt een ‘aantekening’ gemaakt in de ticket en weg was die.

Ik bellen naar T-mobile en kreeg Rob aan de lijn. Rob gaf aan dat hij contact opneemt met de technische dienst. Een aantal minuten later, na in de wacht te hebben gestaan kreeg ik de mededeling dat ik vandaag (gisteren dus) nog teruggebeld zou worden. Dat is niet gebeurd. Vandaag is de derde dag aangebroken dat ik thuis niet aan het werk kan.

Telefonisch is vandaag al duidelijk aangegeven dat ik T-mobile in gebreke stel voor de niet nagekomen afspraken. Natuurlijk kan er een storing optreden na een mutatie/overgang optreden. Sta dan ook je mannetje om het op te lossen. Bellen naar jullie klantenservice eerstelijnsmedewerkers is ook niets meer dan een tussenschakel om het probleem door te geven aan ‘de echte’ technische medewerkers. Dat heb ik inmiddels ook al door. Jullie eerstelijns medewerkers doen niks meer dan tickets aanmaken. En maar wachten op een oplossing.

En nu? Kan ik vandaag aan het werk? Gaan jullie vandaag het probleem oplossen?
icon

Beste antwoord door Brian 28 June 2018, 16:42

Bekijk origineel

3 reacties

Tot op heden geen signaal. Waren we maar bij Telfort gebleven. Er wordt ook niet gereageerd op deze thread.

Vandaag is er gebeld door T-Mobile met de mededeling dat er weer een Reggefiber monteur wordt ingeschakeld. Helaas heb ik daar weinig hoop in, aangezien op 21 juni jl. ook al een Reggefiber monteur is geweest. Sindsdien is er ook niets veranderd.

Goedkoop is duurkoop.. Ik weet dat als het eenmaal goed werkt, de diensten ook wel werken. Maar het gaat om de service en de manier waar met een storing/niet werkende signaal/verkeerde oplevering wordt omgegaan. Als ik de correspondentie tussen mij en jullie klanten'service'medewerkers hier plaats, ben ik bang dat ik de voorpagina van het AD haal.
Update: inmiddels signaal en diensten geleverd.


Graag zou ik je willen uitleggen hoe het nou komt dat het probleem met het ontbreken van een signaal in de woning nou eens is opgelost.

Zoals u weet is er op 21 juni jl. en op 26 juni jl. een netwerkmonteur van Reggefiber langsgekomen. Deze heeft getracht om het probleem op te lossen. De monteurs gingen zeer vlot te werk en gingen zeer vlot weg met de mededeling dat ze het hadden opgelost. Het daadwerkelijk uittesten zat er niet in want ze moesten vlug weg. Dus wij belden weer boos naar T-Mobile om aan te geven dat het nog niet werkt. We hadden ook het idee dat deze betreffende netwerkmonteurs niet zo zin hadden om te werken.

Uiteindelijk op 27 juni kwam voor de derde keer een netwerkmonteur. Deze monteur was niet werkzaam bij Reggefiber, maar bij TechniekService Oost. Erg aardige jongen met verstand van zaken. Ik heb gevraagd om mee te kijken en voor eens en voor altijd dit nou eens op te lossen. Een beetje druk erachter zeg maar, gezien de laatste twee ervaringen.
Deze jongen erkende de fout van zijn collega's en gaf aan dat ze gewoon simpelweg niet goed hebben gekeken in welke gat deze nou moest. Ze hebben de verbinding niet uitgetest. Dit vind ik zeer zwak van de vorige monteurs. Dit probleem had namelijk al op 21 juni jl. opgelost kunnen zijn.
Deze monteur van liet mij ook een foto zien waarin de glob van T-Mobile tussen glob 66 en glob 67 zat. De vorige twee monteurs hebben gewoon de patchkabel in glob 66 gestoken, zonder daadwerkelijk achteraf nog te controleren of de signaal ook werkt. De derde monteur die gisteren de verbinding heeft hersteld heeft ook nog eens de patchkabel vervangen. Hij liet mij met een foto zien dat de gat van glob 66 poort 2 onder de gat zit waar de vorige twee monteurs de patchkabel in de centrale staken.

Erg jammer dat dit zo lang op zich heeft moeten wachten. Zoals u merkt ben ik wel wat technisch en heb ik snel door waar het over gaat. Het gaat simpelweg over een kabeltje die dus in een verkeerde gat is gestoken in de centrale. Deze gat zat op 3 cm afstand van het gat welke daadwerkelijk bij onze woning behoort.

Dit grapje heeft ons heel wat stress, moeite, tijd en geld gekost. Het vele bellen naar zowel Reggefiber, T-Mobile en het vrij nemen van werk. Ik heb zelf tijdens een vergadering op het werk moeten weglopen, omdat de monteur van Reggefiber voor de deur stond. Dit grapje heeft mij sowieso heel wat geld gekost. Hierin zitten ook de kosten van de Geschillencommissie in die ik ingeschakeld heb. Ik weet echter toch wel dat jullie niet (alle) kosten vergoeden.

Dit is echt een leerproces voor T-Mobile. Het is zo'n simpel op te lossen probleem. Geen graafwerk, geen rare fratsen en moeilijke dingen, maar simpelweg het kabeltje in de centrale een paar cm verderop in een andere gat stoppen. Echt waar. Daar zijn drie monteurs, 22 telefoontjes, 3 vrije middagen van werk voor nodig geweest en een hele hoop stress en ergernis. Nu heb ik dus nog een simonly contract lopen welke opgezegd mag worden en welke kosten inmiddels ook al in rekening zijn gebracht.

U begrijpt hoeveel gedoe dit met zich heeft meegebracht. De Geschillencommissie is zelfs ingeschakeld. We waren er helemaal klaar mee. Dit probleem hebben we nooit eerder meegemaakt. Naar onze mening is dit ook een kwestie van respect en manieren hoe je met klanten om gaat.

Wij vernemen wel wat u ons in ieder geval vergoedt en wat wij als coulance kunnen verwachten.
Reputatie 7
Hi Massri, we hebben zojuist contact gehad via Twitter en ik hoop dat ik je van een bevredigend antwoord heb kunnen voorzien! Mocht je nog vragen hebben laat het dan zeker weten, ik zit voor je klaar!

Reageer